Audi si Mercedes... daca ai doar 15.000 de euro nu merita sa cuperi pentru ca te va costa cam 2000 de euro lunar intretinerea fara benzina. Daca nu ai banii necesari iti recomand sa te uiti la un Volkswagen sau un Golf 4-5 ambele cu tractiune integrala si eu cred ca tractiunea 4motion face mai mult decat o marca. Audi este o masina scumpa si de obicei proasta, pica destul de repede piesele dar este de fite, daca vrei ceva ok iti recomand A4 pentru ca la A6 costa exagerat de mult intretinerea, nu ca la A4 ar fi ieftina dar oricum scapi cu 2000 de euro pe an + benzina, asta fara Casco, doar asigurare RCA dar oricum Casco nu este obligatoriu, ala mai e cam 1000 de euro in plus la A4 si 1300-1500 la A6!
Cand iti iei o masina trebuie sa te gandesti si la faptul ca trebuie intretinuta,Doamne fereste un accident, trebuie piese, consumul mare, nu are rost sa-ti cumperi o masina dupa care trebuie sa mergi cu canistra de motorinaun golf V ar fi super, si nu consuma asa mult
E mult prea mult A6-le de 2.7. Gandeste-te numai cat ar fi impozitul pe fiecare an. Eu ti-as recomanda un VW Passat 1.9, ar trebui sa gasesti o masina buna in 10-11.000. Motorul 1.9 e unul dintre cele mai echilibrate motoare, cel de 2.0 e mai complicat si mai pacatos, se poate strica mai repede, dar nu e o regula. Eu cred ca Passatul ar fi o alegere buna.
Pai hai sa vedem daca esti tu asa "Inteligent":
- Asigurare RCA 2800 lei cea mai ieftina la Carpatica, restul pleaca de la 3040 lei;
- Impozit 1944 lei la 2.7 cmc;
- ITP 100 de lei platit la 2 ani deci 50 de lei;
- Rovinieta 128 de lei;
- Schimb ulei + filtru ulei 1300 lei;
- Distributie schimbata la 3 ani in regim normal de mers costa 3130 lei impartim la 3 ca sa vedem costu pe an ca sa iti explic sa intelegi si tu ies ~1043 lei
- Filtru aer costa 310 lei ca in Romania ca sa mearga se schimba o-data pe an;
- Placute de frana odata la 3 ani costa 1000 de lei (810+200 manopera fac 1010 lei) adica ~333 lei pe an
Cu asta s-a ajuns la 2000 de euro lejer, apoi mai adaugam cauciucuri schimbate la 5 ani, ambreaj schimbat la 5 ani, lichid de frana, ulei de transmisie pentur ca l-am pus decat pe cel de motor si lista continua mult si bine dar am zis 2000 din ochi dar iti cam bati joc de ea cu 2000 de euro pe an, se ajunge pe la 3000 de fapt.
Referitor la ce am zis da este proasta, sunt piese de Volkswagen suprasolicitate ceea ce le micsoreaza durata de viata dar am recomandat A4 pentru ca totusi este mai ieftin de intretinut decat A6 daca vrea neaparat unul dintre cele doua modele, daca vrea ceva bun i-am spus parerile mele.
Daca mai adaugam asigurare Casco la Audi se mai pun 1984 euro cea mai ieftina la Euroins sau 2003 euro la Carpatica, restul sunt mult mai scumpe.
Audi e o masina scumpa, exagerat pentru calitatea pe care o ofera, doar ca arata bine si are forta de cele mai multe ori dar cu un motor luat de la Volkswagen identic si suprasolicitat, orice e suprasolicitat automat cade repede pentru ca nu a fost proiectat sa reziste la sarcina pe care o executa!
Nu mai abera pentru ca ai mers numai in dacii si wartburg cred, asta daca ai permis!
P.S.
Sa nu mai adaug ca in aglomeratia din oras pica si turbina la diesel si nu vreau sa ma gandesc cate mi de euro este + planetare, capete de bara, telescoape la gropile noastre fata+spate cu asistenta electronica la Audi care se schimba la 3 ani fiecare mai adauga 1500 pe an daca ma gandesc mai bine. Asa ca gura ba baiatule ca nu ai lucrat o zi in service ca sa vorbesti ca daca lucrai suta in suta nu spuneai o asemenea tampenie.
E adevarat ca poti intretine un Audi cu 1000-1500 de euro dar cum il intretii asa il ai, in 3 ani il dai la fiare vechi nu mai vinzi nimic de el, il faci zob cu piese din dezmembrari si service in fundu curtii!
Apoi mai jos m-am corectat: "Daca vrei ceva ok iti recomand A4 pentru ca la A6 costa exagerat de mult intretinerea, nu ca la A4 ar fi ieftina dar oricum scapi cu 2000 de euro pe an + benzina"
Am specificat ca pe an, doar ca nu stii sa citesti tot!
Casco nu platesti la nici o masina daca nu vrei, si la altele este mult mai ieftin, eu de ex la Discovery 4 platesc 3300 de euro pe an casco, la Matiz platesc 280, nici nu se compara preturile!
In service Pasat nu prea am avut cu probleme decat consumabile si revizii, Audi am in fiecare zi mai ales la partea de electronica. Ce spui tu cu axul cu came in 13 ani in service nu am vazut probleme.
Daca vrei lux paltesti aiurea pe Audi, daca vrei lux si performante exista Mercedes, BMW, Jaguar pentru ca au scazut preturile sunt cam pe la acelasi nivel (Relativ nu fix la aceleasi preturi), Lexus, Toyota, Land Rover dar nu Audi sau alte prostii.
Ultima chestie nu am spus ca Audi nu apartine VAG dar nu au fost deloc destepti. Cercetarea se face la Volkswagen si pentru Audi, si Vw, si Skoda si asa mai departe, iau piesele facute pentru Vw si Skoda si le pun pe Audi, masina care este de obicei nu in totdeauna dar de obicei mai grea, cu motorul supraalimentat si foratat electronic care rezista mai putin evident daca el nu a fost proiectat pentru asa ceva, alta structura si clar piesele cedeaza mai repede!
SINGURII din grupul Volkswagen care au piese, motoare si toata cercetarea separat sunt Porsche.
Si pentru cultura ta generala ca vad ca nu prea o ai, nu mai folosii sintagma "Grupul VAG", folosesti or "Grupul Volkswagen" or simplu "VAG" pentru ca VAG inseamna Volkswagen AG adica Auto Grup deci in contextul pe care il folosesti tu iese "Grupul grupul Volkswagen"!
Masina o fii ea foarte tare sau eu stiu cum.Dar incearca sa gasesti una nu prea puternica sa te poti acomoda, ceva cu piese ieftine, nu conteaza sa fie numai marca ca cine stie ce se poate intampla de o sa te usture cand o sa platesti piesele.Recomand Opel Astra /Ford, pentru ca aste dupa ce ca, consuma ENORM de mult trebuiesc si intretinute
Scuza-ma ca iti spun dar de unde ai luat tu frate 1000 de lei pentru placute frana la o masina ( in cazul de fata audi a4 - la toate rotile ). Am si eu un service dar nu iau atat de mult la manopera si nici placute de 1000 de lei nu am vandut vreodata ( poate numai daca a-si pune adaos de 200 % ) Si uleiul si filtrele nu se schimba din luna in luna ci la ~10.000 de km. O zi buna
Buna.sunt fata sper sa nu te incurce asta.totusi ar trebui sa te gandesti ca daca iti iei un mercedes sau o alta masina foarte puternica daca se strica ceva. va trebui sa mergi la dezmembrari ..intra pe siteuri intai si vezi cam cat ajung piesele la dezmembrari... pentru ca nu iti convine sa te duci direct la service. parerea mea consultate cu tatal tau mai bine un golf 5 e 9. 000euro care arata foarte bine ..si iti pui folie pe ea. si o faci papusa de iti este mai mare dragu.>
De ce nu iti iei o toyota avensis sau un mitsubishi lancer sunt mult peste masinile nemtesti, sunt fiabile, frumoase si nu in ulltimul rand rezistente. Daca achizitionezi o astfel de masina vei fi sigur ca o sa reziste o viata si se incadreaza si la pretul precizat mai sus(la mana a 2-a).Mai pot include honda accord, honda civic, nissan primera, subaru impreza,.
Salut baieti am stat si am analizat masinile mai bine... Am citit de asemenea si raspunsurile voastre si am ajuns la concluzia ca pentru mine ar fi potrivit un a4 sau un Golf 5 Va multumesc.
Eu iti recomand sa lasi prostiile cu second-hand si sa te interesezi de o scoda octavia 2.Chiar daca motorul va fi un 1.6 mpi/1.2/1.4 tsi respecta norma euro 5 si scapi la inmatriculare de dat bani iar eu consider ca mai ales ca e prima masina ar fi mult mai sigur pentru tine sa ai o masina noua care sa nu-ti faca probleme.
Va multumesc TUTUROR pentru raspunsuri... Mai am foarte putin pana implinesc 18 ani pentru inceput am decis sa merg pe o scoda la 0 km sau un Volkswagen pasat pana intr-o 100.000 km
Stanmariusvasile întreabă: