| Nimeni10 a întrebat:

Salut, care ceredeti ca e cea mai ok masina la 3000-4000 euro?
Skoda octavia vrs, audi a4 b7, passat b6, e90/e91, seat exeo, seat leon, golf 5?

17 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Presupunând că sunt uzate/intreținute la fel, uita-te și tu ce fain e audi a4 b7!

| gabicoo a răspuns:

Lamborghini.

| ReddY25 a răspuns (pentru gabicoo):

You gotta be joking

| ReddY25 a răspuns:

Passat,Octavia și Golf 5

| ReddY25 a răspuns (pentru ReddY25):

Chiar și A4

| kalasnicov22 a răspuns:

Au fix aceleasi motoare si aceleasi componente.
Difera doar forma tablelor la exterior si a plasticelor la interior.

| angelia27 a răspuns:

Audi a4 b7.

| Frank51 a răspuns:

În momentul ăsta îmi place golf 5 puțin aranjat/modificat la aspect, altceva în banii ăștia nu aș lua.

| mihai69 a răspuns:

La banii ăștia, niciuna. E un preț pentru mașini prea vechi ca să merite investiția. Dacă ai doar suma asta, caută ceva mai modest, dar mai nou!

| noelnoel a răspuns:

De ce vrei masina?
ca sa te deplasezi, sau sa te joci cu ea si sa o arati amicilor?
in cazul al doilea, nu imi exprim nici o parere, nu ma intereseaza.
daca insa vrei sa te deplasezi, conteaza ce fel de deplasari faci: mai mult prin oras-80%- si cateodata la rude sau in vacanta, atunci ai nevoie de o masina de oras, cu consumul adaptat pentru oras.
daca locuiesti la distanta de oras sau chiar la tara, ai nevoie de o masina care sa se descurce la drumuri lungi si strazi proaste,
cu consumul si tractiunea si puntea adaptate mai mult pentru tipul asta de utilizare.
in functie de asta, te uiti la bani si faci o lista a masinilor care se inscriu in categoria care te intereseaza.
altfel...te vei uita asa cum spune cineva, la forme de tabla.
sunt site-uri unde poti compara complet masina cu masina, toate datele, pros and cons.
cele la care te uiti cred ca sunt exclusiv city cars, deci compara fiabilitatea, dimensiunile, safety, si consumul, pana te restrangi la 2-3.
apoi cauta masinile reale si vezi cum te simti efectiv in ele.
ce cred oamenii nu conteaza, conteaza sa ti se potriveasca masina nevoilor si posibilitatilor tale.
spor!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E90/91, ca e singura masina demna de bugetul ala.
In rest ai pus doar gunoaie de 1400 euro si ITP-uri pe naspa.
La 4000 euro eu zic ca avem macar pretentii la un motor reusit, nu PD si TFSI.

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pana laurma nu mai iau nimic laughing ori un golf 5 bun ori strang pentru un a4 b8

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Sunt destul de slabe modelele alea, Golf 5 si A4 b8.
A4 b7 e solid ca masina, dar motoarele sunt PD-uri, si vechi pe deasupra.
Fa un efort spre Golf 6 2.0 TDI, sau macar o Octavia 2 facelift.
Asta daca iti trebuie neaparat din grupul VAG.

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Dar opel asta h? is cam uratele

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Eu am o parere foarte buna despre ele, sunt robuste. Portbagajul e destul de mic pe varianta hatchback, probleme ocazionale cu CIM-ul (modulul coloanei de directie, prin care trec comenzile de volan, revenirea semnalizarilor si imobilizatorul).
Motoarele diesel sunt net superioare PD-urilor de la VAG, si se pot descrie cam asa:
1.3 CDTI - conceput de Fiat, foarte economic si fara probleme de fiabilitate, poate doar slabut ca putere
1.7 CDTI - de origine Isuzu, dezvoltat in parteneriat Opel-Isuzu inca din anii '90, este raportul ideal dintre putere si consum scazut, silentios, deloc pretentios la stilul de condus si consumabile
1.9 CDTI este de provenienta Fiat, se intalneste cel mai mult pe Alfa Romeo, si are doua variante principale;
8V de 100 sau 120cp, varianta simplificata a motorului, nu exceleaza prin putere, poate prin cuplu, nu necesita intretinere speciala.
16V are 150cp, admisia cu clapete swirl, chiulasa cu protectie la supape in caz ca sare distributia (iar o distributie la ele spune manualul ca duce 120. 000km desi este pe curea), trage foarte tare ca motor, se poate face soft la 190cp fara a se pierde fiabilitatea, fara a fi necesara inlocuirea turbinei sau alte artificii, in schimb este un motor sensibil la ulei si depuneri, fiind echipat cu DPF. Eu am motorul asta de 5 ani, ii dau ulei Ravenol HLS si e foarte curat peste tot, inclusiv in DPF, trage de rupe si plec oriunde cu el, linistit. Consumul insa sta intre 6 si 7 litri la 100km (consumul real, calculat "plin pe plin"). 1.7 CDTI are consumul mai mic, poate scoate si 4, 5%, insa diferenta de putere este foarte mare.

Ca aspect, pe mine ma multumeste Astra H, cele hatch arata chiar bine. Break-ul si berlina sunt urate intr-adevar.
GTC-ul este de-a dreptul sexy.

| Nimeni10 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

De sfantul passat b6?laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Nimeni10):

Passat b6 este o idee buna executata prost.
Passat b5/b5.5 este o idee proasta executata impecabil.
Spun asta, pentru ca b5/5.5 a fost proiectat la betie, cu motorul longitudinal insa prea aproape de radiatoare/botul masinii, suspensia multilink pe fata (adica multe brate inutile/scumpe), insa pe spate i-a apucat lenea si au pus o punte oarecare, fara a avea suspensie independenta.
La Passat b6 au facut foarte multe progrese, au trecut la o suspensie independenta fata-spate simplificata (replica a ceea ce facea Ford din anii '90), au pus motorul transversal, facilitand astfel accesul si simplificand foarte mult procedurile de service (nu mai dai jos botul ca sa schimbi o rola de curea sau distributia), au facut interiorul mai ergonomic, spatios si curat. Si cu dotarile stau bine.
Executarea proiectului b6 a fost insa dezastruoasa: tabla are o calitate foarte slaba (rugineste), instalatiile electrice de asemenea sunt foarte proaste, am intalnit multe cu cablaj intrerupt din fabrica, stabilitatea masinii aduce putin a Golf 4, nicidecum a limuzina la limita segmentului premium. Motoarele, de asemenea, sunt niste dezamagiri din seria PD (pompe-duse), cel mai "recomandat" (de catre nepriceputi) fiind 1.9 105cp, un fel de mers pe jos pentru care iti trebuie totusi B-ul. Nu depasesti nimic cu asemenea motocoasa, pe deasupra mai e si plin de probleme de fum, oringuri care se duc, dezechilibru intre injectoare, turbine care te lasa brusc, iar daca ai ghinionul de a prinde unul cu DPF, e aproape obligatoriu sa il anulezi, ca nu rezista, e prea prost motorul pentru a pastra curat asa ceva. Decat 1.9 105cp, mai bine 2.0 de 140-170cp, sunt la fel de stricacioase precum 1.9 (in ciuda prejudecatilor), dar trag cum trebuie.
Am condus foarte multe b6-uri, majoritatea 1.9 105cp, unele unic proprietar, altele doar foarte bine intretinute, si sunt clar sub nivelul Vectrei mele 1.9 CDTI, in special pentru tinuta de drum si lipsa puterii.
Pe Passat b6 este si frana de mana electrica, un sistem foarte fain prin conceptie, dar din nou s-a dat buleala la executare, cedeaza toate componentele din sistem, de la buton, modul si pana la motorase + etriere. Efectiv ti-e frica sa pui frana de mana, ca sunt sanse foarte mari sa nu o mai poti dezactiva. Am mers si am deblocat foarte multe etriere din astea, in drum. Trebuie scoasa roata, demontat motorasul, bagat un T40 in etrier si desfiletat manual. E "fain" cand se intampla asta in garaje stramte.
Motoarele bune pe b6 sunt abia TDI-urile de la sfarsitul gamei, adica 2008-2011, ca s-a renuntat la injectia PD si s-a montat prima tentativa de CR.
Benzinarele sunt majoritatea TSI/TFSI pe care nu prea le recomand, sunt de prima generatie si au multe puncte slabe, printre care si distributia. Exista si ceva mpi-fsi, nu stiu exact care, nu prea m-am intalnit cu ele.