Evita 2.0 tdi că e problematic, clasicul 1.9 tdi de la vw este mult mai fiabil! iar la Astra caută 1, 7cdti - e cel mai fiabil motor
Nu sunt eu adeptul vitezei, dar nici nu as dori sa ma dau jos sa imping masina intr-o depasire. As dori ceva de minim 140cai
Mhm, stiu... Dar, zilele astea m-am suit intr-un vw jetta(interior si motor identic cu cele de pe mk5), si ma simteam extrem de confortabil in locul din spate. Tot 2.0 140. Cat in astra h, are unchiul meu. 1. 7cdti 110cai facelift. Nu ma incanta interiorul asa wow. mai ales ca nu prea ai unde sa iti pui telefonul, respectiv o doza de suc... si e cam deranjat sa porti blugi, si sa ai telefonul in buzunar cand te asezi in masina.
Golful e 0 la fiabilitate.
Cedeaza injectoare, turbina, volanta, chiulasa, si mai si rugineste.
La Astra ai fiabilitate mult mai mare, nu consuma ulei, nu cedeaza turbina, nici volanta nu prea se 'duce' la fel ca la PD.
Aici te contra-zic putin... Astra rugineste, mai ales la aripi. Am vazut sute de postari pe grupul Astra h Romania care sunt legate de rugina, respectiv probleme la instalatia electrica, probleme ca dupa 3000ture numai trage masina/ii taie pedala, etc. La motorul de 1. 9cdti.
Dupa ce am citi pe internet, as fi citit ca daca as schimba injectoarele cu unele BOSCH, sau Siemens(numai stiu exact), as fi inteles ca nu prea as mai avea probleme. Uleiul nu ma deranjeaza daca il mananca, este pana in 200ron o sticla de ulei mai bun. Unchiul meu are astra h, si interiorul e de prost gust, sincer. Imi plac designul lui, dar are multe lipsuri, cum ar fi:
-Nu ai temperatura apei in bord, trebuie sa intrii in meniul ascuns al masinii, etc.
- Nu ai suport pahare.
-Trebuie sa ai buton sport pentru a dezactiva ESP-u, care intretinere ei este extrem de scumpa.
- Nu ai loc pentru a iti pune telefonul, este extrem de deranjant sa il ti in buzunar.
- Consumul ireal dintre navigatia masinii, si consumul la pompa(diferenta de 2l/100km)
- Navigatia masinii, care eu unul mi-am prins urechile in ea. Am stat aprox. 30minute sa bag o adresa, care nu mi-o gasea. Avea actualizat softul. Pana bagi o adresa pe acea navigatie micuta, din rotita aia din bordul masinii...
- tabla extrem de proasta
- Ambreiajul care cupleaza extrem de jos (la 1.7, la 1.9 nu stiu cum este)
- pozitia proasta la sofer, cat la pasager.(stai extrem de sus)
- pozitia cotierei, care iar este extrem de sus fata de schimbator. Ai cotiera la astra h, doar pentru a o tine ridicata, ca este imposibila de foloit.(doar daca n-ai schimbator de dacia 1310).
Si multe altele.
La golf 5
Nu imi plac luminile bordului, dar se pot schimba.
Nu imi plac stopurile, dar se pot schimba cu unele skyline.
Pozitia soferului, ca la orice vw, stai extrem de jos, cu bordul ridicat in sus, sa ai butoanele la indemana. +scaunele sunt ceva mai comfortabile.
Butoanele se simt putin mai calicativ.
Etc.
Eu sunt de meserie vopsitor/tinichigiu. Am in minte si in 'istoric' multe Golfuri 5 si Touran, cu multa rugina. Mai exact, la toate Golfurile 5, exact deasupra rotilor, apare un triunghi de rugina, care in scurt timp perforeaza tabla. La Touran apare rugina mai grav, se duc aripile fata cu totul, hayonul putrezeste pe langa geam, si nu numai. In schimb, din toate Astrele H si Zafira B pe care le stiu, doar o Astra are vopseaua sarita pe aripile spate, la imbinarea barei pe masina, dar a fost usor lovita. Alte probleme cu rugina nu am vazut (cu ochii mei), de lucrat la vreuna cu rugina, nici vorba. Nu zic ca nu sunt, dar totusi 7-8 VW-uri si 0 Opeluri, pentru mine nu inseamna tabla proasta la Opel.
Probleme electrice nu am vazut la Opel, am vazut la Jetta 5 in garantie, Golf 5 la 60. 000km cu instalatia motorului prajita (benzinar).
Ca probleme la motor, din toate JTD-urile, TiD-urile si CDTI-urile de 1.9 pe care le stiu, doar unul a schimbat doua pompe inalta presiune, si a reconditionat toate injectoarele o data (peste 100. 000km de atunci, si merge bine). Ala alimenteaza de la canistra.
Navigatia mica intr-adevar e inutila, diferenta de consum fata de computer e adevarata, am si tractat pe cineva din cauza asta, ambreajul jos e pe gustul meu, de cotiera nu retin sa ma fi deranjat, pozitia in scaune era ok, dar la cea cu suspensie sport sunt si scaunele foarte tari, si e foarte incomoda pe denivelari.
Pozitia de VW mi-e foarte antipatica, nu vad borduri, in scaune nu stau bine, si parca eram strans de usa si bord. Suspensia la Golf 5 e pe brate, dar tinuta de drum tot naspa a ramas, emblema oricarui Golf.
Daca la Astra H e tragedie cand se strica ceva la motor, la VW cu motor pompe-duse, pe langa bidonul de ulei, aproape porti cu tine si injectoare + came, pe care e mai bine sa inveti sa ti le schimbi singur, ca detinator, ca sunt ca platinile de la Dacie.
Unde mai pui ca la 50% din cunoscutii mei cu motoare PD de 1.9 si 2.0 le-au puscat turbinele in drum, pe cand la motoarele 1.9 de la GM, inca nu am vazut sau auzit de nici unul.
Pe internet gasesti de toate, dar eu lucrez de cativa ani in domeniu, in oras mic, cunosc aproape toate masinile in particular, si asta mi-e concluzia.
Opel a avut intotdeauna pret mai mic pe piata, si niste detalii care fac diferenta pentru mine. La Astra H au pierdut confortul pe care l-au avut pana atunci, dar au castigat aspectul si caroseria mult mai rezistenta.
Pe cand VW pentru mine a fost intotdeauna o chestie aratoasa, aroganta, cu tehnologie slaba dupa 2004, defecte multe si previzibile, cu pret exagerat, datorita brandului bine cotat.
Tu alegi ce vrei, dar intre 2.0 PD si 1.9 CDTI, cu siguranta cel fiabil nu e PD-ul.
Astra H are extrem de multe dezamagiri la interior. Le-am mentionat mai sus. E de prost gust clima, care practic e din rotita aia, cu acel scris desenat de un copil de 12ani. Ca sa vezi temperatura apei, trebuie' sa intri in meniul secret al masinii, care mi se pare o prostie imensa...
Dupa cum ai zis tu, poate pd se strica mai rapid. Dar, 2 0tdi, este si pe passat, octavia, a3, a4, etc. Gasesti o gama larga de piese pentru motor.
Cand la astra, motorul de 1.9 este extrem de rar, fiind pus doar pe vectra c, astra h, si zafira b.
Mda... Pus turbina din dezmembrari pe Touran 2.0, la 150 euro - dupa 500 km a pocnit la mers incet, fum dupa noi ca la prosti, al doilea intercooler si schimb de ulei facute praf, la interval de o saptamana.
Pana nu a reconditionat turbina lui (1500 lei fara manopera montajului, intercoolerul si alt schimb de ulei), nu a avut liniste.
Iar despre motorul 1.9 CDTI, iti povestesc pe aici de o luna, ca e de fapt creatia celor de la Fiat, avea emblema 1.9 JTD cu softuri de la 110cp pana la 180cp, e intalnit si pe Alfa Romeo 147, 156 si 159, Fiat Punto si alte Fiat-uri, fiind vandut si celor de la General Motors, care l-au pus pe Astra H, Vectra C, Zafira B, Saab 93 si altele. Gasesti piese pe toate drumurile, iar partea buna este ca preturile pieselor GM sunt mult mai mici, inclusiv la cele de origine.
Reconditionarea unui injector de 1.9 CDTI era acum cativa ani 250 de lei, pe cand la Logan diesel sau Ford TDCI, era 350 de lei. Inmultesti cu 4, ai "ceva" diferenta.
Sunt destui care sa ma contrazica, dar eu am lasat intotdeauna loc de 'razgandire' fata de VAG, dar pur si simplu nu se poate, sunt altii mult mai buni.
Da, dar eu pun foarte mult pe interior... Opel Astra H ma dezamageste la acest capitol.
Începătorul988 întreabă:
Începătorul988 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: