Sa scoata complet?
Prea devreme.
E posibil sa inceapa incet, cu cate o taxa, cu cate o restrictie, etc.
Maica-mea conduce mai bine decat tot neamu tau, in m*rtii tai de muritor de foame. Mars la cersit mana, tigan borat.
E imposibil in 10 ani, pentru ca inca se vand masini diesel noi.
Singura varianta plauzibila, ar fi sa interzica incet masinile poluante, mai intai in zonele aglomerate (centrele oraselor), apoi, poate in astia 10 ani, la nivel national, sau pe anumite categorii de drumuri.
De exemplu, nu ar fi exagerat daca, in Bucuresti, Cluj, Timisoara si alte orase mari, ar mai permite doar autoturismelor cu norme de poluare de la Euro 4 in sus, cel putin in timpul saptamanii, in orele de varf, chiar si de la anul. Apoi o sa interzica si celor euro 4, o sa ramana de la euro 5 in sus. Iar peste ceva timp, poate vor interzice si accesul in centrul orasului cu masini diesel; nu cred ca i-ar opri nimeni.
Insa la nivel national, pe DJ, DN, E si autostrazi, o sa mai treaca foarte mult timp, pana cand o sa stopeze macar circulatia vehiculelor noneuro.
O alta varianta de masura, fara a irita foarte mult populatia, ar fi stoparea omologarii (procedura din demersurile inmatricularii) pentru masinile cu norma de poluare invechita. Prin metoda asta, cei care deja au investit in niste vechituri, nu vor fi afectati: atat timp cat le intretin suficient incat sa le mentina in circulatie, apte de ITP-ul anual (si controalele RAR de la tot coltul), le pot folosi in continuare. Insa cei care vor masina dar au bani de bicicleta, nu vor mai putea baga in circulatie asemenea "tomberoane".
Am deviat putin de la subiect, dar tema e aceeasi. Nu poti interzice oamenilor cu masini cumparate acum 10 ani, sa le mai foloseasca, decat daca ar fi despagubiti fiecare in parte.
Exista o lege care obliga producatorii sa asigure piese si retele de service-uri capabile, pentru intretinerea fiecarui model, timp de 20 de ani de la fabricarea ultimului exemplar. Asta inseamna, de exemplu, ca daca ultima Astra G cu motorizare euro 3 (sau 4, zic la nimereala) s-a fabricat in 2009, proprietarii de Opel Astra G trebuie ocrotiti pana in anul 2029, sa aiba conditii bune pentru a-si utiliza autoturismele. Insa nu o sa fie scutiti de eventualele restrictii de circulatie din anumite zone ale oraselor, hotarate de consiliul local.
Daca ai chef de subiect, cauta exact legile pe care le-am apreciat eu dupa ureche.
In Germania deja s-a propus legea de a intra în vigoare din anul 2020 pentru a nu se mai circula cu mașinile pe diesel, doar camioanele/Tirurile au dreptul. Posibil această lege o vor copia și alte țări din Europa în următorii ani.
Ai inteles gresit legea. Ea s-a aprobat, pentru orasele mari. Mai anume, poti circula cu orice norma de poluare euro, cat timp ai o bulina verde in geam.
Am vazut/auzit ca ar interzice masinile diesel de la anul, de asta am intrebat. Mi se parea prostesc, avand in vedere ca 60/70% sunt masini diesel.
Nu! Este vorba despre marile orase, dar iti dai seama, ca in urmatorii 10 ani abia daca vor putea fi "eliminate"indiferent de motorizare, mainile non-euro, euro1, euro 2, poate si euro 3
In Romania in niciun caz. In 10 ani abia daca se vor interzice euro 1, 2
In Germania, tarile nordice si marile capitale tot ce e posibil, dar probabil doar in marele orase
Cele non-euro o sa poata ramane in circulatie si inmatriculate, drept masini de epoca/colectie din cate as fi inteles eu.
Tot ce se poate, dar o masina de epoca, nu poate circula, cand vrea proprietarul ..doar la evenimente.
Nu cred asta. Cel mai probabil v-or avea o anumita ora de circulatie, o ora, doua dupa-amiaza.
Nu conteaza, ce crezi tu, eu iti spun ce "crede legea ", ce spune legea ..altfel ai vedea; Renault gordini, din 1960 si fiat 550 din 1959, circuland si blocand circulatia ..masinile de epoca, au voie sa circule doar la evenimente organizate
Cel mai probabil. Dar nu vad rostul sa interzica toate masinile diesel. Inca se fabrica dieseluri. Cum ar fi ca cineva sa de-a 70 000€ pe un audi diesel, si urmatoarea luna sa fie interzis...
N-am inteles-o deloc gresit. Da, intr-adevar pentru orasele mari, desi vor renunta si restul localitatilor mici.
Deci, ele pot merge linistit daca obtin bulina verde(care trebuie platita)
Nemtii sunt foarte precauti la asta, nu bulina verde in sine ii face, ei tin foarte mult intr-o oarecare masuna sa nu se mai polueze atmosfera. Sunt masini pe diesel destul de vechi astea clar nu vor obtine bulina verde, polueaza foarte mult. De-asta in ultima vreme aici dieselurile se vand la un pret de nimic, vin altii din exteriorul Germaniei sa le cumpere.
Un Volkswagen Bora 2002/3, cod motor ARL euro3, diesel, este mai scump decat o masina euro4(ford mondeo de exemplu)
Sunt motoare vechi, foarte bune.
Eu știu prețurile locale din Germania, știu ca-s mai ieftine decât cele "noi" din 2010 in sus. Sunt in Germania, nu în România.
O masina din 2002, vw bora, cod motor ARL intretinut, ajuge si la 4000€, daca e 4motion sare lejer de 5/6000€. Ce ziceai? Un golf 6 e atata...
Noi ne-am luat acum 1 luna un VW Polo pe diesel din 2002 cu 600 euro. Pe noi nu prea ne intereseaza ce fel de categorie de euro este, ci partea tehnica sa fie la zi! Nu-mi bat capul cu tine, eu imi tin varianta mea, cunosc preturile locale care sunt si poti gasi o masina bine intretinuta, cu putini kilometri si pana in 2000 de euro daca este cazul unul VW Bora ori un Audi A4 (diesel cu cutie automata)
Conteaza mult motorul. ARL este cel mai potent motor produs de Volkswagen vreodata(asta strict pe partea diesel), putand ajungand la 450cai cu interne stock.
anonim_4396 întreabă:
Edmonds2342 întreabă:
anonim_4396 întreabă: