| felfalus a întrebat:

curand o sa incep scoala ce soferi si sunt indecis in privinta alegerea combustibilului pe care sa il aleg.in vara vreau sa-mi iau masina si as dori cateva sfaturi in privinta alegerii ei: de ce sa tin cont, piese, combustibil.as vrea o masina cu piese ieftine si un consum cam 7-8 l/100km in oras.credeti ca un opel vectra a ar fi ideal?

5 răspunsuri:
| Anonimuserr a răspuns:

Pai daca vrei consumuri bune i-ati masina cu motor pe motorina. Cele pe benzina nu sunt asa galagioase dar consuima mai mult ca cele pe motorina pe injectie. I-ati o Insignia de cand a aparut la mana a doua sau daca vrei noua i-ati noua.
Spre exemplu o Dacie logan consuma 3.7 L/100 km cu motor pe motorina este un consum excelent.

Dar uite un opel astra e tocmai bun consumuri foarte bune Uita-te la motoare si transmisii atat Astra - noul astra cat si Insignia au consumuri bune http://www.opel.ro/......rator.html

http://www.opel.ro/......rator.html
16000 euro respectiv 20000 euro prima varianta de echipare.

Plus ca Opelurile nu sunt asa scumpe la intretinere, dar daca vrei un cost infim de intretinere i-ati Dacia, ori Logan, ori Sandero, Lodgy ori Duster. Garantat preturi de intretinere minuscule pentru orice buzunar. Sau uite i-ati un Opel Astra sau Volkswagen Passat mai vechi de vreo 5, 8 ani.

| Intruder19 a răspuns:

Eu ti-as recomanda un astra G 1.6 16v si sa pui GPL pe el. E ieftina la intretinere si ai un super consum.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pentru scoala de soferi, e mai usor cu diesel, ca te ajuta la multe lucruri (plecarea din rampa, in special).
Pentru prima masina, ai de ales: cumperi diesel, n-o sa inveti niciodata sa conduci, si o sa ai emotii permanent cand conduci alta masina. Cumperi benzina, inveti soferie, si poti conduce orice dupa aia. In plus, motoarele pe benzina sunt mult mai flexibile, o sa-ti fie greu sa renunti la ele. Dieselul te duce el cum stie (poate). Apesi pe acceleratie, trage incet si continuu, ti se pare ca e wow, dar de la 100 la 140 faci 2-3 km, cu unele. In oras merge ca un tractor, n-apuci sa te folosesti de turbina cand pleci de la semafor, ca deja trebuie sa opresti la urmatorul. Cu benzinarul mergi si incet, iar daca se pune problema de rapiditate, il turezi mai mult decat normal (in loc sa schimbi la 2000-2500, schimbi la 4000), si deja mergi foarte sportiv, fata de restul traficului. Asta daca ai o masina echilibrata, nu o Octavia cu motor 1.4
Opel Vectra a existat 3 generatii, A, B si C.
Nu stiu la care te referi tu.
Pe A, motor economic si suficient de puternic, a fost 1.6i, iar pe B, 1.6 16V era potrivit pentru consum si performante. Nu stiu daca te vei incadra in 8% urban, depinde foarte mult de oras, si modul in care circuli. Daca faci drumuri de 5 minute, cam orice benzinar, iti va consuma peste 10%, cel putin iarna. Daca circuli incet, la plimbat, cate 30 de minute, in care faci 20km, o sa ai un consum bun, posibil si sub 7% (cu Vectra B 1.6 16V), pe trafic lejer.
La intretinere iesi mult mai bine cu masina pe benzina. Difera pretul acumulatorului, a telescoapelor si arcurilor de pe fata, si a pieselor de schimb de la motor. In plus, la injectia diesel poti avea probleme la primul inghet, majoritatea dieselurilor au si turbina, se poate duce si aia... Astfel de defectiuni te costa de la 400 de lei in sus. La injectia de benzinar nu se intampla nimic, benzina se comporta la fel si pe frig. Ai doar de schimbat fise si bujii, dar nu apuci sa le schimbi de doua ori, daca tii masina mai putin de 5 ani. In plus, dieselurile in general au capacitati de la 1.7 in sus, impozitul si asigurarea fiind mai scumpe. La unele service-uri, se platesc serviciile in functie de capacitatea motorului.
Eu am avut si dieseluri, si benzinare, si am ajuns sa renunt aproape de tot la ideea de a mai cumpara o masina pe motorina.

| felfalus explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Ma refeream la Vectra A..si as mai dori cateva informatii privind ce masina e ideala pentru un incepator.Inca sunt indecis in privinta alegerii masinii, nu prea dispun de bani, as dori o masina pana in 1000 euro.Cred ca m-ai lamurit cum sta treaba cu motorina si benzina, cred ca o sa aleg benzina, mersi mult.Inca o intrebare: ce parere ai despre VW Vento? Cum se comporta? este scumpa intretinerea? benzina bineinteles laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru felfalus):

E bun Vectra A 1.6
VW Vento e varianta berlina de la Golf 3. Foarte ieftina la piese, dar piesele sunt slabe. Motorul de 1.4 e foarte puturos, ideal e cel 1.6; Fata de Vectra, rugineste mult mai repede, si are o stabilitate de toata jena. Multa lume le compara cu Daciile 1310, pe buna dreptate.