La dezmembrari nu au aia motoare noi Blocu motor este defect, cei atit de defect incit sa nu mai poata fi folosit? Este spart, este uzat rau de nu se mai poate face chiar nimic?
Blocul motor doar de se sparge, atunci da il schimbi, sau se fisureaza, in rest nu vad ce ar putea fi rau cu el.
Ia si tu ce gasesti, poti lua motorul cu totul de la dezmembrari, sau doar bloc motor, depinde ce vind aia, dar de regula eu stiu ca se vinde motorul cu totu, daca gasesti si asa doar blocul, ia asa, e mai ieftin decat sa iei tot motorul, asta daca restul din motor le ai tu si is bune.
E mai bun sa iei ceva desfacut, sau daca iei tot mortorul, desfa, verifica, pune garnituri noi, deci tot ce tine de garnituri, vezi valvele cum sunt la chiuloasa, adica totul sa fie bun, sa nu mai umbli dupa la motor.
Daca schimbi tot ce tine de garnituri, semeringuri, verificat si pus totul la cote, verificat segmenti, cuzineti, eventul schimbati, cilindri, etc o sa ai un motor brici
Daca cumperi un motor si doar il pui si dai bice, ala cine stie ce probleme mai are, ce uzura, o sa cada iar una alta la el.
Dar alegerea este a ta, pune ce vrei sau de ce bani ai. Daca pui tu, atunci poti lua cum am spus si motor si doar bloc.
Daca altcineva iti face lucrarea, atunci intreaba pe respectivul, daca are experienta, o sa iti dea ceva optiuni, ceva sfaturi si cam aia e.
De unde sti tu ca motorul este defect? Ai fost in service cu masina si ti au spus ei?
Buna ziua.
Daca sigur este defect, trebuie alt motor efectiv deoarece piesele din cel defect nu le poti transfera..Trebuie sa stii :
ai nevoie de factura achizitie motor sh altfel poti sa ai prb la RAR
Trebuie mers la RAR pentru alta serie de poansonat si modif in carte.
Nu mergi la rar, nu vei trece itp-urile viitoare.
Motorul nu este piesa de schimb, nu te lasa mintit.
De preferat sa cumperi motor ce poate sa fie pornit, verificata compresia macar altfel...
risti sa platesti manopera montare, demontare repetata chiar daca ei, vanzatorii teoretic ofera garantia schimbarii motorului.
Cel mai ok sa l monteze cel care vinde motorul si daca nu e ok e problea lui.
Vai, cui ai dat tu funda
Ala vorbeste mult si prost, nu cred ca ti-ar putea scrie cum se alimenteaza o masina sau cum se sterg mucii, daramite despre reparatia unui motor.
In fine. Cand ai blocul motor defect, ai mai multe variante:
1. incerci sa il reconditionezi; e aplicabil mai degraba la defectele din cilindri, ori fisuri mici. Daca e bubuit rau, nu merita/nu se poate.
2. inlocuiesti motorul cu totul, adica iei bloc motor + pistoane + chiulasa, si il pui asa pe masina, fara sa-l mai desfaci; e varianta cea mai ieftina si mai folosita.
3. iei un bloc motor din dezmembrari, si construiesti un motor reconditionat, cu ajutorul lui, eventual cu pistoanele si chiulasa ta, dar neaparat cu segmenti, garnituri si cuzineti noi, rectificari la chiulasa si vibrochen. Asta e singura varianta garantata, dar destul de scumpa.
Am inteles, si ms pentru raspuns, pai daca aleg sa schimb doar bloc motor trebuie sa schimb si chiulasa (doar bloc motorul este defect)
Turbina asta e cataclismic, auzi la el, habar nu am ce vorbesc, el marele tablagiu, indoiae table la masini, banui ca nici alea nu le face cum trebuie.
Daca repara masini la cum se pricepe sa explice, e clar de ce sta pe TPU si nu lucreaza
Daca stai si te uiti la ce a spus, este exact ce am spus si eu, doar ca de spun eu nu-i bun, daca spune el, atunci e bine omu asta cauta cu oerice ocazie sa arate cit de pe dinafara este.
Cind desfaceam eu motoare el se incalta cu pantofii invers.Se da lovit, asa prin mesaje, ia sa fi fost chat public si live, sa il vad atunci ce ar fi stiut.
Auzi la el, e mai bine dupa el sa pui motor luat de la dezmembrai, sa nul mai desfaci, e bun, asta e parerea lui, dar aia nu inseamna ca e si bine.
Te apuci, instalezi motorul si apoi sa ai surpriza ca nu functioneaza ori ca bate mai stiu eu ce, sau incepe piesele sa cada dupa cateva luni ca mustele
Dar ce sa-i ceri lu unu ca Turbina, el spune pe aici exact ce face.Normal ca pentru un mecanic e f usor asa, ia motorul de la dezmembrari, da pe al tau jos, baga pe ala, prinde 4 suruburi sau cit ori fi, gata ia de aici.
Lui nu-i pasa daca peste cateva luni vei ajunge la el din nou.De fapt mecanicii asta si urmaresc, sa te aibe de client, nu-ti face el tine lucru sa te tina ani, pai el ce mai cistiga
Asa ca omu fiind mecanic sau tabalgiu, ori tinichigeriu, spune exact ce fac ei acolo, dar aia nu inseamna ca este bun si pentru tine nu?
Eu nu as fi spus nimic, dar pe linga ca e prost, mai si jigneste, ca habar nu am si ce a mai spus.
Ce sa-i ceri prostului, daca atit poate atit duce
Chestia este ca demontarea motorului implica schimbarea obligatorie a garniturii de chiulasa, si planarea acesteia, lucruri care sar de 500 de lei.
Daca iei motorul cu tot cu chiulasa pe el, nedesfacut, nu mai dai bani pe garnitura si planare.
De exemplu daca un bloc motor te costa 300 de lei, ca sa treci piesele tale pe el, mai cheltui 500-2000 de lei.
Daca il iei complet cu 800 de lei, montezi doar piesele de exterior (alternator, injectie, etc) si ar trebui sa mearga ok, cu o economie de bani.
Sunt chestii care nu se pot refolosi din motor odata ce il desfaci, cum ar fi: cureaua de distributie (daca e veche), garnitura de chiulasa, uneori si segmentii + cuzinetii.
Eu am avut bielele indoite la un Ford, am desfacut motorul si am schimbat pistoanele cu totul, dar a iesit o carpeala, motorul mai fusese spart o data, nu mai avea piesele in set, deci era mai ok sa iau un motor intreg, cu mai putini kilometri, decat sa pierd vremea reparandu-l pe ala. In final mergea dezechilibrat, a trebuit alt motor.
Am inteles, multumesc pentru raspuns, dar daca am chiulasa defecta, trebuie sa schimb doar chiulasa sau tot motorul?
Doar chiulasa. E destul de simplu in cazul chiulasei, la majoritatea masinilor ai putine de demontat, scoti chiulasa, pui alta (planata si cu garnitura noua), si cam aia e.
La masinile pe benzina de generatie mai veche, poti chiar sa risti si sa nu planezi chiulasa, poti si sa pui garnitura veche... Sunt presiuni foarte mici acolo, "merge si asa", daca vorbim de o masina ieftina, pe care nu o vei folosi mult.
nu te mai lua dupa Turbina, vorbeste din auzite.Eu am fost la machine shop, adica un loc unde se refac motoare si chestii de genul asta, nu planeaza nimeni nimic, poate planeaza avioanele am fost de fata cand mi-au facut mie 2 chiuloase, nici vorba de luat la strung sau sa verifice macar.
Gindeste, chiuloasa aia e ditai metalul de gros, ori aliaj de fonta, ori aluminiu, un bloc de metal sanatos, sa se indoaie chiuloasa, pai nu mai planezi nimic, o arunci ori sa ce anume? Sa oxideze, sa ajunga aluminiu sa oxideze atit de rau, sa fie nevoie sa indrepti (planezi) asa ceva nu prea vezi mai niciodata, nu vezI asa ceva nici la cele din fonta.
Cind duci chiuloasa, tu nu vezi ceti fac aia la ea, eu am vazut pentru ca cunosteam pe unu acolo si m-a lasat inauntru, am vazut ce se face, cum se face.
Chestia aia cu planatul chiuloasei e poveste f veche romaneasca, de cand flocii, bunica fata mare Turbina saracu a preluat si el de la batarinii aia ce lo fi invatat sa indrepte pe el tablarie la masini.
Daca ai chiuloasa defecta o repari, poti sa o faci si tu acasa, asta daca ai piese, sa aschimbi cei defect.
La chiuloasa ce am vazut ca se facea unde am spus, am stat si am vazut vreo 2 ore, nu asa 5 minute doar scaunele supapelor se polizau nitel. Unia le polizau cu bormasina, nici nu le puneau pe bank sau mai stiu eu la ce cred unia.
Daca nu vedeam, poate ma gindeam si eu la mai stiu ce avioane, sau OZN-uri
Le polizeaza nitel, baga valvele, pune acolo garnituri si toate alea, apoi le face compresie, asa vade ei ca tine, le baga aer sub presiune si daca nu rasufla, alta la rind faceau aia zi de zi, numa asa ceva.
Sa faci tu, ai nevoie de o bormasina, si o piatra conica, asa aveau aia, pietre de diereite marimi, bormasina se gaseste, doar ca nu prera ai cum sa faci test daca tin valvele.
Dar am zis ca idee.
Garnitura ce spune turbina ca se poate pune si aia veche el crede, ori gindeste ca acea garnitura o fi din cauciuc banui ca nu stie ca are si metal acolo, cupru de regula, ala odata strins se turteste, daca o mai folosesti inca odata, ai toate sansele, sau is sanse mai mari sa nu tina decat sa tina.
Nu pune nimeni garnitura de chiuloasa folosita, poate turbina, la motoarele ce spune el, alea mai vechi, dupa cunostintele lui alea nu au cine stie ce compresie in cilindri nici pomeneala, doar la astea noi e presiune de te rupe, alea asa 1- 2 atmosfere, sufli si cu gura
Daca urmaresti si analizezi ce spun unia si pe aici, Turbina, a spus ca el repara mamsini, deci uite si tu cam ce se face, deci nu-i de mirare de ce mergio al mecanic, apoi nu se mai termina
Si pe aici la mine cam tot la fel, mai gasesti si meseriasi buni, dar de regula is f multi gen ca nea turbina, lasa ca merge si asa.
De aia eu oerice am avut, sau am la masina imi repar singur.
Cum am spus turbina, a spus ca eu habar nu am, ca nici nu stiiu cei aia masina dar n-a vazut toata viata luiu, cate masini am vazut eu doar intr-o zi aici e tara masinilor, oriunde te intorci, numa masini vezi, nu am refer pe strada, magazine, dealeri shopuri etc, El vine sa imi spuna mie desene animate ce face el.
Eu am facut nu la service, nu pe lift, in fata blocului, vorbesc f serios, in fata blocului am desfacut 2 chiuloase la un motor si aapoi am pus la loc
In sf nu-s eu profesionist dar ce fac o fac mai bine decat cei care se ocupa cu asa ceva.
Cum am spus eu de ma bag intr-o discutie o fac civilizat, nu intru sa fac oamenii prosti, etc.
Jignesc si eu daca is jignit, niciodata eu primul
Bati campii, am rectificat zeci de chiulase deformate.Si se zice chiulasa nu chiuloasa, agramat ce esti.
Ai rectificat pe mata fraiere.Te pomeni ca stii sa lucrezi si cu strungu.Bati cimpii la greu, nici macar sa gindesti nu esti in stare.
In plus de asta unde ai rectificat tu ce spui? Ai dus chiulasa la aia care fac asa ceva da? Asa, si te pomeni ca aia au rectificat in fata ta. In RO si mai peste tot nu te lasa nimeni sa stai tu acolo linga ei sa vezi ce fac.
Vorbesti doar sa te afli in treaba.Aia asa spun, rectificat, chiar si doar polizeaza scaunele la supape asa scriu in hirtia aia, rectificat, iar tu crezi in prostia ta ca cine stie ce OZN-uri ti-a facut.
Nu mai semnaliza cand habar nu ai.Asa ca iti da cu peria pe suprafata chiulasei aia da, de aia pare ca si noua, nu ca tia luat la strung ceva, ori la freza, sau cine stie ce mai gindesti tu.
Auzi la el chiulasa deformata deformat esti tu.Mai te bagi in discutie si ca timpitu ala, macar daca ai fi facut-o civilizat, hanadicapatule care esti.
Deci in ce baza spui tu ca ala tiar face ce crezi tu? Doar ca asa iti spun ei, doar ca asa scrie pe hirtia aia?
Deformata pai de-ar fi o chiulasa deformata, o arunci, nu ai cum lua din ea, pentru ca modifici dimensiuni, apoi micsorezi camera de ardere, sau cine stie ce alte rahaturi.
Cind spui indoite sau deformate, aia deja arata ca trebuie sa tai din ea ca in brinza iar brinza esti tu, habarnist, auzi se deformeaza chiulasa.
Stii ce cred? Tu nici nu stii cei aia, nici cum arata