In mers nu se simte asa tare lipsa servo, cand intorci pe loc volanul e problema
Eu unul, nu prea observ servodirectia.
La Logan oricum merge cam greu directia, dar 'suportabil'.
Servodirectia e esentiala la parcari, altfel te chinui, cand virezi in loc.
In schimb, in mers, cum zice inteligentul asta, "in viraje", nu-ti dai seama daca o masina are servodirectie sau nu. Iar la masinile fara servodirectie, ai avantajul ca simti aderenta, volanul fiind legat "direct" la roti. Cu servo, nu-ti dai seama cand pierzi aderenta, realizezi prea tarziu. Deci, ca siguranta, servodirectia nu e buna, taie legatura dintre sofer si asfalt.
Depinde mult si de masina, eu de exemplu la Dacia 1300 am directie mai usoara decat la Logan cu servo, desi 1300 n-are asa ceva. La un Opel sau Fiat, servodirectia iti da senzatia ca rotile sunt in aer, atat de usor de invarte volanul, pe cand la un VW, servodirectia e la fel de greoaie ca la Logan.
E mai greu fără servo direcție. Este exact ca la daciile vechi. Problema intervine în viraje.