ASR = Anti-Slip Regulation - controlul tractiunii - impiedica patinarea rotilor la accelerarea brusca (in special la plecarea de pe loc).
Nu are absolut nici o legatura cu ESP-ul, nici ca scop, nici ca moment al intrarii in functiune, nici ca principiu de functionare.
ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.
ASR - Sistemul de reglarea a fortei de tractiune
Rotirea excesivă în timpul accelerării este o risipă de energie, fără niciun beneficiu. Acesta sporește și uzura transmisiei de rulare și a anvelopelor pe asfalt uscat, în timp ce pe suprafata umedă, ea reprezintă o risipă mare de combustibil.
Pentru a preveni acest lucru, sistemul anti-alunecare modulează automat roțile în timpul accelerării. Scopul său este de a asigura faptul că șoferul deține controlul deplin asupra vehiculului și a asigura transferul eficient al puterii pe parcursul drumului. Acest lucru îmbunătățește atât manipularea și economia de combustibil.
Senzorii de viteză a roților ale sistemelui ABS monitorizează roțile, în timp ce ECU compară viteza lor cu cealaltă axă. În cazul în care este detectată roțirea, ECU scade viteza de alunecare a roților, recâștigarea de tracțiune și care să permită automobilului să își continue traseul chiar și pe suprafața alunecoasă.
Mai pe intelesul tuturor, este stramosul ESP-ului. Doar ca la ASR nu mai poti accelera, ti se taie alimentarea cu combustibil pe cand la ESP se realizeaza franarea automata a rotilor si echilibrarea acestora.
Madalina_9364 întreabă:
Iftimoaia_Aura_1996 întreabă: