Frane, luminii, toba sa nu fie sparta, folii neomologate, rugina, parbriz spart sau ciobit, parti vopsite alta culoare, jante/cauciucuri alte dimensiuni... depinde si de cine dai si ce masina ai.
Controleaza toata masina de la A-Z
sistem de franare, directie, noxe, sistemul electric, geamurile intregi, cauciucuri conform marimilor omologate, folii omologate, modificari la sistemul de iluminare samd
In primul rand se controleaza seriile de caroserie si de motor.
Noxele, franele, eventualele jocuri la directie, lumini, anvelope.
Se vor verifica noxele, sistemul de franare, sa nu ai accesorii neomologate puse pe masina...serie sasiu.....etc
Ideal e sa rezolvi si problema de la portbagaj...si acum serios.....cat poate vosta o incuietoare? Iti faci un bine: nu te mai xhinui cu sarma.
Verifica in prima faza:
-dimensiuni cauciucuri (sa fie omologate), si uzura lor
-sa nu ai fisuri in parbriz, stopuri si faruri
-sa corespunda seriile
-sa ai trusa medicala, stingator, triunghiurile reflectorizante si vesta
-sa arate ok masina, si sa corespunda culoarea din certificat
-sa functioneze toate luminile
-sa functioneze accesoriile esentiale (stergatoare, aeroterma)
Apoi, fac teste la:
-frane
-sa nu joace rotile
-emisiile motorului
-reglajul farurilor.
In afara de astea, ei nu prea inspecteaza masina la interior, si chestii de genul. La portbagaj s-ar putea sa aiba treaba pentru a vedea dimensiunea rotii de rezerva. O sa te mai puna sa le arati tu vesta, triunghiurile si celelalte.
E o problema daca nu am vesta? Triunghiuri stingator si celalalte le am dar vesta nu, trebuie neaparat sa-mi iau sau merge si fara?
Citeste legislatia, din cate stiu e obligatorie.
Oricum, o vesta e ieftina.
Unele chestii 'merg' asa, dar asta inseamna sa dai de-o cafea (un 30 de lei acolo), pe langa taxele oficiale pentru ITP.
Stanmariusvasile întreabă: