Faptul ca nu depaseste 90 de grade indica functionarea buna a sistemului de racire!
Temperatura lichidului de racire trebuie sa fie intre 87-92
in functie de termostatul cu care este dotata masina. La solicitari mai mari si cand temperatura exterioara este mare ajunge la 95-97 atunci modulul de comanda porneste ventilatorul de pa radiator comutandul pe treapta 1. Asa ca stai linistit totul functioneaza corect.
Salut, este normal sa se intample asa, atunci când turezi motorul el se încălzește mai repede primind mai multa turație, iar la mers normal trebuie sa ajungă undeva la 30-40
Stai putin, apa nici nu apuca sa ajunga la 90? Atunci inseamna ca termostatul este defect si deschide prea devreme, trebuie inlocuit. Nu asculta de altii, temperatura motorului trebuie sa fie optima, sa nu oscileze deloc.
Spune ca atunci când merge cu ea ajunge la 90 ceea ce este normal, și la turații mari sa treacă de 90, daca trece de 90 atunci este o problema dacă nu ajunge la 90 și atunci este o problema
La VW e 'programat' sa stea la 90, ca sa zica soferul "lucru nemtesc, bre!".
Dovada simpla: mi s-a aprins becul rosu de supraincalzire la un Golf 4, cu "apa la 90", si mi-a aruncat apa afara la un Passat, dupa ce termostatul ramasese blocat inchis, tot cu "apa la 90".
La o racire buna, e normal sa urce in primii km la 80-90 de grade, si sa ramana acolo indiferent de regimul de condus.
Dar la VW, indicatorul temperaturii e o mare vrajeala, nu reflecta realitatea.
Cind pornesti masina apa este inca rece, apoi treptat se incalzeste, dupa vreo stiu si eu 10-15 min de mers tem apei se va duce acolo unde zici tu la 90 si acolo trebuie sa moara indiferent cu ce viteza mergi tu,fie ca megi la pas fie ca mergi cu viteza luminii stinse .Un motor functioneaza cel mai bine la acea temperatura,de aia au pus aia acel termostat acolo, ca daca nu, nu-i mai punea termostat, Un motor daca merge rece nu este bine, nu este recomandata, temp apei dupa cateva minute ajunge la cat este setat acel termostat si acolo v a trebuie sa crape la 90 in cazul tau. Daca fluctuiaza inseamna ca ceva este pe duca, mai exact termostatu te va lasa cat de curand.Dar asta e se intampla.
Deci la turatii nu mari la turatii foarte mari ar trebuie sa stea tot la 90, sa nu se miste nicicum, aia arata ca masina este foarte buna.Este v alabil pentru orice masina nu conteaza a cui sau de unde este.La turatii foarte mari ma refetrii cele la care masina piate merge fara sa pateasca nimic, adica fara sa duci turatiile pe rosu.
Deci daca este sub sau peste 90 deja incepi sa ai probleme, termostatu face figuri.Nu te lua dupa astia mari cunoscatori pe aici, auzi si tu la mers normal 30-40 de grade asa si care este mers normal si care anormal? Hai ca zilnic auzi cate o perla de genu asta, ma amuza oricum.
Ca sa te convingi, stiu ca multi o sa spuna ca eu vorbesc prostii, mai ales ala cu turbina no good deci intreaba la reprezentanta sau cum spuneti voi acolo si o sa v ezi ca apa indiferent cum mergi si cat mergi, deci tem la apa trebuie sa stea acolo unde scrie cartea. Daca ai carte citeste si o sa vezi ce scrie. Daca nu ai carte la masina cauta, descarca de pe net si citeste sa te lamuresti.Deci apa nu trebuie sa treaca de 90 dar nici sub sa nu stea.