Pai catalizatorul crezi ca era pus sa umfle la pret? In momentul asta masina ta polueaza cat un combinat chimic!
Asa este, cand n-ai minte, ce-ti mai trebuie catalizator?
Proverb romanesc de actualitate.
Nu e de la catalizator, că l-ai scos și deci nu de la el e fumul. E de le LIPSA lui...
Și da, riști să te oprească un echipaj de poliție (se cam uită după cazane fumegânde!) și să-ți ia talonul, iar ca să-l recuperezi o să ai nevoie de un ITP făcut la sediul RAR.
Daca este infundat il dai jos si il schimbi cu altul nou nu te apuci sa-l dai jos de tot si sa lasi teava goala.
Nu ar trebui sa scoata fum fara catalizator.
Cel mai probabil are si alte probleme.
E 300 de lei boss un catalizator metalic sport, ies conform gazele, n-ai probleme si e si un plus pe sunet.
Scoate fum ca nu este in regula ceva, sau mai multe. Nu ai spus nimic ce luminite de craciun ai la bord daca ai check engine On si ce problema mai ai.
Daca consuma benzina multa, atunci fumul de acolo este, de la benzina nearsa.
Poate cosuma si ulei cine stie ce sau cate probleme are masina aia.
Fa o scanare si vezi ce coduri da, noteazale apoi revina aici si baga, o sa se gaseasca cineva sa iti spuna cam ce probleme are.
Nu stii cu ce sa mai incepi, zici tu incepi cum am spus cu o scanare simpla, poti scana si cu un scaner de buzunar, iti da codurile, apoi e simplu de aflat.
Gaseste un scaer de ala dealde 30dolari universal. nu trebuie rahat de ala pentru masina ta, alea is niste rahaturi, cu ce zic eu scanezi si afli coduri.
Catalizator daca pui after market stii cit te tine? 1 an de zile, mai mult nu, garantat, apoi se aprinde iar becu. Un catalizator original ciosta mai mult decat toata masina ta, dar ala te tine toata viata daca masina functioneaza corect.
Catalizatoarele se pot si curata, dar conteaza cit de veche este masina. La masini f vechi nu mai ai ce sa mai cureti, cureti atunci cand apare problema, nu dupa ce mergi ani de zile cu stiu si eu benzina nearsa, aia logic in timp iti infunda catalizatorul.
Acu ca ai scos catalizatorul sigur ai check engine, dar nu conteaza, scaneaza sa afli si restul de probleme de la ce este fumul ala balamuc. Ai putea avea miss fire random, sau poate datorita catalizatorului infundat computerul nu mai stie sa faca amestecul bine si baga asa la plesneala.
Daca ai probleme si cu EGR si cine stie ce mai ai, toate astea trimit info la computer, ala pe baza informatiilor primite de la catalizator, EGR, sensori etc face amestecu ala aer benzina.
Daca informatiile is eronate, computerul ar putea baga mai multa benzina, asa cum spui tu ca ai consumul crescut, sau ar putea sa bage mai putin aer si la fel benzina nu arde toata si iar iese fum.
Unia zic ceva, legat de ce spune legea, politia in RO de te vede, aude imediat te si opreste, de abia asteapta sa le cada ceva
Altii zic legat de motor, de masina, adica ca fumul nu ar trebuie sa iasa, au dreptate, iese fum ca benzina nu are total, uneori ca masina arde si ulei.
Deci tu pana la urma ce vrei sa faci? Vrei sa repari masina sau sa mergi cu ea asa? Toti au dreptate in felul lor.Eu te-as fi ajutat moca daca eram pe linga tine, macar sa scanam sa vedem ce probleme sunt.