Foarte multa lume face greseala sa creada ca masina lor veche are acelasi numar de cai cat scotea din fabrica, poate sa aiba acelasi numar dar doar daca a fost intretinuta exemplar in timp.
Foarte multi tuneri de acestia fac tuning in garaj si nu spun oamenilor ca masina trebuie sa fie intr-o conditie aproape perfecta ca sa faci stage indiferent de cat 1, 2, 3 si sa ai componente in regula, daca te duci cu o turbina obosita dupa stage 1 se duce naibii la fel si kitul ambreiaj la dieseluri unde creste mult si cuplul
Tunerii adevarati fac teste la masina si diagnoza inainte sa dea verdictul daca masina merita resoftare sau nu este in conditie buna!
De asemeni trebuiesc respectati niste parametri privind opacitatea in cadrul masinilor diesel, tunerii care nu fac aceste teste inainte si dupa nu respecta legislatia!
Revenind la ceea ce ai intrebat unul dintre configuratoare spune ca castigul in cazul motorului tau pentru stage 1 ar fi : 300 CP si un cuplu de 600 Nm, destul de mare insa cum am zis nici nu m-as apropia de asa ceva fara sa am turbina noua, kit ambreiaj nou si masina in stare perfecta.
Insa sa iti fac un pic de morala, fratilor daca vreti masini puternice luati turbo-benzina! Ne-am saturat de dieseluri modificate care trag sa moara, lasand nori de fum si poluare la acceleratii bruste.
Diesel si sportivitate este un kitsch pe care doar nemtii au avut ambitia sa il demonteze, partial au reusit facand masini Bi-turbo, insa daca compari cu benzina, diesel suna ca un tractor si are putere ca unul, la benzina e atat de misto in +6500 RPM pe cand dieselul e plafonat de la 4400 rpm!
Mi se pare de ras ca romanii si necunoscatorii in ceea ce priveste tuningul aleg diesel doar pentru consum, daca vrei o masina sportiva nu ar trebui sa te intereseaze daca consuma sau nu, vrei consum de 5 litri/100 km pe o masina cu motor de 4000 cm3, e chiar culmea.
Masina ta are un potential insa nu vad de ce as "tuna-o" in conditiile actuale de trafic infernal din tara, ori masina ta nu este atat de lenta incat sa nu te ajute la depasiri.
Depinde de buget, poti gasi de la grupul vag cam orice motorizare au pe diesel au si pe turbo benzina, de la audi si vw pana la preferata mea cupra
Am mai condus asa ocazional opel 1.6 turbo, am detinut bmw turbo benzina, acum am hibrida deci nu prea ma pot pronunta.
Insa se vede cu ochiul liber trendul actual este downsize hibrid adica masina cu cilindree relativ mica 1-1.2-1.4.-1.6 turbo la care se "ataseaza" si un motor electric, rezultatul este ca acel 1.4 turbo+electric se cam duce in categoria 3000 cm3 diesel
Sa iti zic exact asta e buna sau asta, nu pot ca nu am avut sute de modele.
Cum ziceam trebuie sa ai un buget mai intai si de acolo incepi sa faci documentare.
Soipualjh întreabă: