Fiind iarna pune-i ceva mai gros. scrie pe cartea tehnica a masinii (asta daca ai primit asa ceva) ce ulei a fost bagat in ea la fiecare revizie. uleiul se schimba la fiecare 15k km.
Depinde de motorizarea masinii.
1.9 TDi are ca si recomandare uleiurile speciale cu specificatia VW 505.01, adica 5W40 neaparat Pumpe Duse. (pentru motoarele cu 74, 85, 96kW) in rest, merge si 10W40, insa cel mai bine ar fi sa verifici eticheta de la ultimul schimb de ulei, te ajuta mult. Dar un mecanic bun stie ce sa foloseasca. Fiecare producator de uleiuri are interval de schimb diferit, variaza de la 15000-30000 km.
Daca toata lumea ar schimba uleiul dupa cum spui, la 15km, ne-am lua carute.Te costa mult mai ieftin.
Atunci de ce la masinile noi la fiecare revizie se schimba uleiul si filtrele? ca vor aia sa dai bani pe astea, sau ca sunt consumabilele cele mai afectate de uzura?
Da. eu mi-am luat masina noua in aprilie, in septembrie la 14900 m-am dus la revizie cu ea. in acte mi-a cerut ca la 30k sa ma duc la urmatoarea revizie. mi-a schimbat uleiul si filtrele (ulei, benzina, polen). si la 30k cred ca o sa imi schimbe iar uleiul si filtrele + placutele de frana. nu induc nimic in eroare, asta scrie pe cartea mea de service, asta i-am zis si eu omului. am luat chemarile mele in revizie, si ce mi-a schimbat mie, ca model
Si uleiul gros, asa cum spui tu, se pune vara nu iarna.Iti dai seama cat de gros se face in motor si cat forteaza bateria sa rupa acel ulei la pornirea sub 0 grade.Nu mai vorbesc daca sunt -5 sau -10 grade afara.
Ce masina ai tu de faci revizia la 30 KILOMETRI, omule! Ce este acel kkkkkkk la tine?
K = inseamna multiplu de 000 (adica o mie). 30k inseamna 30 000 . fiecare k = 000, deci daca scroi 3kk = 3 000 000 . te-ai lamurit?
Nu era mai simplu daca scriai revizie la fiecare 3000 de km(kilometri)? Sau la cat scrie in cartea tehnica a masinii.Si nu mai insirai carnatul asta? Nu toti stiu asta.Ok.Sa ai o zi buna.
Pai unii stiu de k = 000, cum multa lume stie, daca vrei ceva la o masina te duci la un service o.O
Foloseste un ulei de marca, eu as zice la schimbul asta 5W40, iar urmatorul schimb la 15000 km, de preferat toamna. Daca de la un schimb la altul trebuie sa completezi mai mult de 1l, inseamna ca cei [minim] 200.000 km si-au spus cuvantul si poti trece la 10W40.