La fiecare 10. 000km, uleiul din motor, impreuna cu filtrele de ulei, aer (x2) si combustibil.
La 60. 000km sau 5 ani, se recomanda schimbarea kitului de distributie (daca e pe curea), impreuna cu antigelul.
La 2-3 ani se recomanda inlocuirea completa a lichidului de frana.
In cutia de viteze manuala se schimba uleiul cam la 5 ani, chiar daca producatorul nu recomanda asta. Poti lega operatiunea de inlocuirea ambreiajului, daca e necesar.
In cutiile automate se schimba uleiul si filtrele undeva pe la 50. 000km sau cat recomanda producatorul; alege un service cu aparat special de spalare-umplere cutii automate, altfel il schimbi cam degeaba.
Unele masini cu DPF au aditivi de reducere a noxelor, ala se completeaza cand te anunta masina, sau la fiecare schimb de ulei.
In plus de ce a spus NoTurbinaNoGood trebuie sa verifici periodic, in special la plecarea la drum lung nivelul la: antigel, lichid de frana, ulei.
Toamna, inainte de a da inghetul verificarea temperaturii scazute la care rezista antigelul, inlocuirea lichidului pentru parbriz cu unul de iarna.
Ce spune turbina bate gardu, zic asta din experienta, nu am vazut pe absolut nimeni, ca la masinile cu transmisie automata, deci automibile sa le schimbe fluidul de transmisie.
Poate la cele de dinate de 2000, alea da, dar masinile mai ales astea noi, nici nu au joja sa schimbi, nici dealerul nu-ti schimba, asta pentru ca fabricantu spune ca nu-i nevoie.
Plus de asta aici is numa masini asa automate, cum zic nu am auzit macar pe careva care are masina mica sa schimbe fluidul asta.Nu stiu turbina de unde le stie,poate el probabil lucreaza numa cu masini automate si le schimba el la ala fluidu de transmisie,din cate zice el este mecanic,deci tot interesul lui este sa faca bani, asa ca omu schimba tot ce misca
Deci daca tu cumperi o masina noua ce faci, te apuci sa schimbi fluidul de transmisie asa ca asa zice mecaniu turbina? Pai de afla dealeru sau fabrica iti anuleaza garantia.
iar eu nu am vazut dealeri care sa schimbe fluidul de transmisie, am avut masini noi, cit au fost in garantie a trebuie sa mearga aia la dealer, niciodata na schimbat asa ceva.
Plus scrie si in cartea mamsini ca nu se schimba.
Plus si eu am avut 2 masini la care niciodata nu am schimbat asa ceva.
turbina cu ce dovada vine el ca se schimba? Ca vrea el sa faca bani, eu zic sa incerce sa fie mai cinstit, asa o sa isi faca clienti care o sa vina mereu la el, nu mintind si facind lucruri ce nu ar trebuie sa le faci, sa pui omu la cheltuiala inutil.
Alta greseala tot la el, schimbi uleiul de motor la 10 mii de km zice el, serios?
Eu de exemplu ma duc si cumpar ulei mineral, sau de asta sintetitic sau de care o mai fi la care scrie pe bidon sa s chimbi la 3 mii sau la 5 mii, deci ce fac? Ma iau dupa ce scrie pe bidon, sau ma iau dupa turbina mecanicu lu peste prajit?
Auzi la el schimbi antigelul iar tot dupa bani, el schimba exact ce nu ytreb niciodata schimbat face exact pe dos ca neoamenii.deci antigelu nu se schimba niciodata,poate in cazul in care faci o reparatie si obligat trebuie dat jos,sau eventual daca mai scapa pe undeva completezi,de schimbat asa ceva nu se schimba.
Scuze ca vin cu corectii dar trebuie sa stie omu cei corect,nu ce zic uni mecanici gen Turbina care vor sa scoata bani de la cei care nu stiu.
Deci tot cea spus turbina uita,vorbesc serios,a spus totu gresit,iti arat daca chiar vrei ce spune fabrica,ce spune dealeru,ce spun cei care au avut masini f multi ani,iti arat ce spun mecanici cinstiti nu de astia care nu pleci de la ei fara sa fii taxat, indiferent ca masina e buna sau nu.
Acu sa raspund si eu la intrebare
-Schimbi uleiul la motor dupa km care spune fabricantul acel; ui ulei, uleiurile nu-s facute de cei care fabrica masina.
Deci tu poti folosi la orice masina orice ulei mineral, sintetic bla bla, doar sa aiba proprietatile ce spune fabricantul m, asinii ala 5w30, dau un exemplu.
In rest brand, mineral sau sintetic tu pui de care vrei si de ce bani ai.
Tot ce conteaza, este sa schimbi la timp, deci daca pe bidon scrie sa schimbi la 5 mii schimbi la 5 mii, nu la 10 mii.
Cind spui cuiva schimba la 10 mii, trebuie sa zici si ce ulei sa puna, spui daca folosesti ulei sintetitc care spune sa schimbi la 10 mii atun ci schimbi la 10 mii.
Nu gata vii batut in cuie uleiurile la motoare se schimba la 10 mii km.
Uite ca eu schimba la 10 mii de mile, asa zice fabricantu de la BMW daca folosesc ulei sintetic de la bmw, sau daca cumpar ulei de la mobil1 pe care sc rie pe bidon sa schimb la 10 mii mile schimb asa, sau sunt uleirui la care scrie sa schimbi la 15 mii de mile, altele la 20 de mii de mile.
Acu tu faci cum crezi. Daca cumperi ulei de la reprezentanta cum zic romanii,atunci schimbi cum zice fabricantul sau cum iti zic aia de la reprezentanta.
- Ce mai schimbi? Fluide nimic cand iti zice masina schimbi fluid de spalat parbrizu,schimbi ureea aia daca masina este diesel,la masinile care au,ca sunt care nu au,alea vechi,schimbi placutele de frina si discurile de frina daca masina iiti zice,ori daca masina n-are sensori pe frina,verifici tu anual placutele si le schimbi cand vezi cas uzate rau.
Schimbi filtru de ulei la motor si filtru de aer la motor,schimbifiltru de cabina de aer daca vrei,aia e alegerea ta.
Deci ulleiul, filtru de ulei si filtru de aer la motor, astea is cele mai importante, restul le schimbi doara fctie de masina, daca masina este f veche schimbi si ala de transmisie, daca e masina dupa anul 2000 si automata nu schimbi la transmisie nimic.
Tot ce am spus aici is din carti si din experienta, a mea si a mecanicilor cu zeci de ani si cinstiti nu de astia gen Turbina.
Scuze ca ii fac reclama proasta, dar cand vad un mecanic care vine si spune ca antigelul se schimba nu am cum sa tac ala nu-i mecanic e pompier