Fa test de compresie, asa afli daca segmentii is dusi, apoi o sa stii daca pe acolo consuma. Daca compresia este buna, e de bine, inseamna ca nu scapa pe linga segmenti, sau pe linga scaunul supapelor, or garniturile supapelor, atunci verifici alte posibile cauze.
La cit ulei consuma, ar trebuie sa ai lumina aia Engine ON la bord, asta pentru ca acel ulei arde si infunda catalizatorul in timp. Acum depinde si de cand ai problema asta, daca este recent, ar fi bun sa cauti sa remediezi, astfel in ceva timp se duce catalizatorul de suflet.
Ai fost de fata cand au urcat masina pe lift sa verifice? Dar pe la capacul chiuloasei nu curge nimic?
Daca sub are scut, hai sa zic, nu te poti baga tu sa vezi, dar capota o poti ridica si sa te uiti la capacul de la chiuloasa, daca curge pe acolo, daca este ulei.
Nu exista problea comuna, de unde ai ideile astea, la nu stiu ce masina ar fi problema comuna?
O masina cand este proiectata si fabricata iti garantez ca nu exista sa consume ulei atit cit spui tu pe aici 3 litri din 4 si la 1 mie de km, asa ceva cum spun, nu exista.
Vorbele astea si tot felul de balarii is spuse de mecanici care repara doara cazane de tuica deci repara masini farimate, cum poti spune ca nu stiu ce masina ar avea problema comuna, in baza a ce?
Mai sunt si din astia care is repara ei masini, unia din ei se dau mari mecanici, astia is cei mai mari povestitori de basme prapastioase genul asta de oameni baga chestiile alea, vezi ca masina aia nu-i buna i se duce nu stiu ce, aia are mai stiu eu ce hibe etc.
O masina condusa si intretinuta normal nu exista sa aiba astfel de probleme.
Daca uleiul era ca milu, fa ce am spus, scoate baia, aia o poti face si tu in fata blocului, in curte, este f simplu si usor.
Cumperi prima data garnitura si filtru pentru baia de ulei, cand le ai, desfaci baia, o cureti bine, schimbi filtru, bagi alt ulei de ala mai ieftin, lasi motorul sa ruleze 15 minute, apoi faci un alt schimb cu ulei bun.
Nu te mai lasa pe mina mecanicilor ca nu faci nimic.Si nu mai pune stabilizator, lasi doara ulei simplu atit.
Referitor la ce spui sa pui 5W40 eu spun sa lasi 5w
30 sau 0W30 ori 0W20.
Uleiul cu cit este mai viscos cu atit circula mai incet prin motor.Am vazut acum la f multe masini, au facut update, au bagat 0W20.
Acum ca este vara sau e cald, 0 ala din fata arata circulatia uleiului la frig, acum vara nu mai conteaza cifra aia.
Cifra ailanta 30 arata cum circula uleiul la cald.Ce am inteles o circulatie buna este mai bine pentru motor.
Tu spui sa bagi mai viscos sa nu se piarda, fiind mai subtire se consuma mai rapid.Este si asta adevarat, dar cel mai bine ar fi sa cauti sa remediezi acest consum de ulei, nu sa folosesti ulei mai viscos in baza ca nu o sa mai consume.
Problema in timp nu o sa se rezolve, ba o sa se agraveze, deci cum am spus baga un test de compresie, afli ce compresie ai in fiecare cilindru, cauti pe net la masina aia cam ce compresie este normal sa fie, apoi stii cum stai.
Eu am scula de asta de facut compresie, dar nu am cum sa tio imprumut, desi nu-i mare filosofie, un furtun, un manometru si un conector la capat care se insurubeaza in locul bujiei.
Daca faci test o sa stii cum sta compresia, daca e buna, atunci inseam na ca segmenti, garniturile si scaunl supapelor sunt in regula si ca nu se pierde pe acolo.
Daca compresia este slaba rau, atunci is dusi segmenti, sau ar putea fi garniturile supapelor, ori scaunul supapelor.
Poti face apoi alt test sa afli cei de vina, segmentii sau garnituri, ori scaunul supapelor.
Testu ala e cu fum, sau poti afla ce teste si cum se verifica pe unde scapa compresie pe Youtube, gasesti destule video cu asa ceva.
Nu stiu daca stii, dar ulei ajunge si pe tijele valvelor, peste tot acolo in chiulasa, nu patrunde in cilindri pentru ca au garnituri, alea nu da voia ca uleiul sa se prelinga pe tija valvei in cilindru.Dar daca acele garnituri is duse, atunci ar putea consuma si pe acolo.
Bine noi pe aici doara vorbim, tu nu ai siguranta ca acel ulei se pierde sau este consumat de motor.
Uleiul nu dispare atat de repede fara sa vezi scurgeri pe sub el sau fara sa vezi fum in spate. Pune-o pe elevator
Este bun consumi ulei in loc de motorina Aditivi nu are nimic dea face faptul ca s-a pierdut uleiul.Ba dimpotriva ala te-a ajutat, in lipsa uleiului ala a facut treaba f buna.
Nu ai scurgeri de ulei spui tu, ai verificat? Cind parchezi masina acasa, imediat baga un carton sub motor, lasa acolo pana a doua zi, apoi vezi daca is ceva pete pe cartonul ala.
Masina aia are turbina sau nu are? Daca uleiul ce l-ai scos era pasta, atunci e naspa, nu-i mai pune aditiv, fa flush la motor, daca stii despre ce zic.
Adica cumperi cateva schimburi de ulei de ala mai slab, mai ieftin, bagi in motor, pornesti, lasa asa stiu si eu 15-30 min, opresti si golesti uleiul.Pui altul si mai faci inca o spalare, apoi vezi cum iese uleiul ce il scoti.
Poti face 2-3 spalari de astea si apoi o sa fie bine.Inainte de ultima, ar fi bun sa scoti capacu la baia de ulei, sa schimbi si filtru, sa cureti bine baia, magnetii ces pe acolo, apoi sa pui ulei bun, dar fara aditiv.
De consumat, daca tu spui, nicaeri nu curge, atunci ai 3 optiuni.
1-Se duce uleiul in galeriiile de apa
2-Se consuma pe la segmenti, sau garniturile supapelor
3- se duce in galeriile de la turbina, ori evacuare, ori admisie.
1 si 3 poti verifica tu singur, poti sa o faci in cateva minute, gaiu sa zic 15 min, afli daca se pierde, verificind vasu de expansiune ala de apa, daca are ulei in el, sau desfaci ceva coliere la conductele de la turbo, aia ce duce spre intercooler si vezi de acolo este uklei sau e uscat.
Consumi nu mult, cum am spus exagerat, daca ai turbina, as putea sa zic, sigur pe acolo se pierde.
Mașina a fost pe elevator, nu are scurgeri de ulei niciunde, nici pe scut. În apa nu îmi baga ulei. E benzina aspirat, nu are turbina. Restul de ulei pe care l au scos la service zici ca era mâl.momentan băieții m-au sfătuit sa ii fac schimbul și sa verific în continuare joja sa vad dacă dispare. Din câte am înțeles e o problema comuna la Peugeot, dar totuși mi se pare exagerat. Sa încerc la următorul schimb 5w 40 în loc de 5 30?