Meseria de vopsitor este o meserie complexa, trebuie sa cunosti tehnici de tratare chimica si fizica, precum si compatibilitatea chimica a materialelor.
Deoarece jentile sunt expuse unei solicitari foarte intense din punct de vedere macanic si chimic, ele nu se vopsesc prin procedura "clasica" (pensula, pulverizare), fiindca stratul se deteriorizeaza repede.
Ca urmare, cel mai bine este sa apelezi la un specialist cunoscator sau sa cumperi jenti noi.
Deci asta sa fie cauza cel mai probabil, data viitoare cand am sa le vopsesc voi face asta
Vopseaua veche trebuia matuita bine prin slefuire (pana in cele mai inaccesibile colturi), cu hartie abraziva si/sau burete abraziv. Poti incepe slefuirea cu granulatie P220-P240, ca sa mearga mai repede, apoi le mai slefuiesti o data cu P400 sau P600. Dupa aia le stergi bine cu degresant (diluant, spirt sau benzina), si abia dupa aia poti incepe vopsirea.
Acum, ca ai dat vopseaua peste luciu, trebuie sa elimini in totalitate vopseaua aplicata ultima data, si sa o slefuiesti pe cea veche. Daca vopsesti peste asta ce se cojeste, o sa-ti sara cu tot cu noua vopsea.
De primer nu prea ai nevoie, daca nu ai ajuns la metalul jantelor, si nu ai folosit chit nicaieri.