Pare simpla operatia dar putini mecanici din astia noi fara scoala stiu sa regleze corect franele de pe spate.
Exista multe modele de masini si fiecare are particularitaile ei, chiar daca principiul de functionare este acelasi.
Poate ca frana de mana nu a fost reglata corespunzator, poate ca etrierii au mizerie si revin mai greu in pozitia initiala, poate ca exista o bula de aer in instalatie, etc.
Discurile n-au treaba.o sa ai doar o franare mai slaba.ideal este sa fie rectificate la fiecare schimbare de placute.
Sunt 3 variante:
1. Dorel nu a auzit de presa pentru etriere spate
2. Dorel nu a observat ca etrierele spate sunt gripate sau lichidul din ele nu se intoarce in pompa
3. Dorel nu a observat ca parghia/cablul franei de mana este gripat.
Concluzie: mergi la un mecanic.
Toate se incalzesc, fie ele vechi sau noi. Datorita frecarii prin franare. E mai rau cand vor incepe sa scartaie.
E vorba de un focus mk2.s-a demontat placutele de pe spate, s-au curatat suportii de placute de rugina si inlocuit placutele vechi cu cele noi. Discurile vechi nu prezinta a avea probleme, pe cand placutele da.ei bine dupa ce sa efectuat toate schimbarile.ele, acele roti de pe spate incalzesc..presupun ca e si normal, mai ales ca e o miscare de frictiune siprobabil e normal sa se incaleasca...ca doar calci frana ..pai nu? frana de mana sa regleze ce? cat sa tina.e reglata tine la 3 scaturi ..sunt discuri pe puntea spate, nu saboti, deci nu ai ce regla.
E plug & play..nu ai ce sa gresesti ..ca un joc de lego..nu e ca la dacia clasica sa bagi distantiere.s-au e miri nu stiu ce..eu am cerut o solutie.din comentariile de airi realizez ca e ceva normal si nu anormal.
Depinde cand se incalzesc si cat de tare.
La franare, incalzirea este normala, din cauza frecarii.
Daca incalzirea este si intre doua franari, atunci este posibil sa se frece si fara a fi actionata frana. Semnele (in acest caz) sunt: perceperea incalzirii chiar si daca nu se franeaza cu ele (oprirea se face doar cu frana de motor), consum mai ridicat in traficul obisnuit, eventual si zgomot specific (scartaire).
Aha, s-au scos placutele vechi si nu s-a infiletat pistonasul la loc?
Nu ai ce regla la frana de pe spate?!
Inteleg despre ce vorbim. Dorel in persoana. Habar n-ai ce ai facut, vad ca nici de Dacie nu stii.
La Dacia 1300, 1310, 1410 samd nu se punea nici un distantier nicaieri, se faceau reviziile la fel ca la orice masina cu discuri pe fata si tamburi pe spate. Doar ca pe vremea Daciei erau si mai multi Dorei decat acum.
Nu e normal sa ti se incalzeasca rotile de pe spate la 0 grade, nu te mai scuza. Refa lucrarea cum trebuie.
Daca ai scos placute de frana uzate rau, s-ar putea sa ai etriere gripate.
Cablul de frana l-ai verificat, revine?
Incalzesc,adica? Explici de nici geniu deai fi nu ai banui ce vrei sa spui
Incalzesc,pfff pai orice frana incalzessc rotile,ori despre ce povestesti aici? Nu poti sa faci o fraza mai clara,mai explicita?
N-are a face prefectura cu discurile,pot sa fie si ovalizate,discurile is discuri,aia e tot, de ar fi ovalizate ar usa placutele neuniform, de franat tot ar frana, de ioncalzit tot se vor incalzi, dar nu mai mult sau mai putin decat toate noi.
Deci despre ce incalzire vorbesti, mai exact?
Nu este vorba de cum le montezi, nu la asta m-am referit, ci de faptul ca pui placute noi pe discuri vechi care poti fii deteriorate, calate, subtiate sau defecte.
Du masina la un mecanic auto, ca sa faca ce trebuei la ea, ca tu nu ai habar si apoi, iti pui viata in pericol si a ta, si acelor din masina si trafic.