1. Depinde mult de masina in sine.
2. Nu.
3. Nu e clar la ce probleme te referi.
Se poate pune motor de generatie mai noua, dar e un mare chin. Astea de generatie noua au nevoie de instalatie electrica (electronica) potrivita lor. Cel mai usor este sa pui motor de generatie veche pe orice, ca tragi cateva fire si cel mult un ECU + ceasuri, iar restul e mecanic.
O masina veche nu se poate aduce la nivelul celor noi, pentru ca asta ar implica multe modificari complicate, ce implica studii de specialitate (laboratoare) si la final omologari scumpe si de durata.
Se poate reconditiona/restaura o masina veche, sa arate ca si cum ar fi noua, dar ramane o masina de tehnologie veche, cu norma de poluare depasita. La ITP nu ai probleme cu ea, atat timp cat este in starea de fabrica, de acum 15 ani (sau cati ani are masina).
Trebuie sa fie cineva priceput care să facă asta, nu orice lucrător de la orice service.
Sigur că se poate recondiționa o mașină mai veche de 15, doar că trebuie să scoți banul.
Eu încurajez cumpărarea de mașini care erau mișto la vremea lor fiindcă și mie îmi plac, cum ar fi un e46, e39 etc
Salut. Daca ai banii si o echipa priceputa de mecanici, se poate orice. Este un videoclip pe yt cu o echipa de oameni ce o pus motorul de pe un Dodge din 2015 cu toate electronica pe o caroserie din 1970. Dar costa o tona de bani si nu merita dupa mine doar daca esti pasionat rau si nu ai ce face cu banii. Kilometrajul poti sa il resetezi si tu daca ai un tester potrivit, nu e nevoie de motor nou. Intrebarea cu masina de 15 ani sa arate ca una noua nu o inteleg, dar daca ii pui motor de generatie noua intr-o masina veche clar pici ITP. In Romania este o regula ca, si daca schimbi motorul trebuie sa pui unul identic cu cel scos afara. De exemplu, daca ai un golf 4 1.9 TDI ALH, teoretic poti sa pui un 1.9 TDI BXE ( cel de pe golf 5) dar o sa te pice din start fiindca nu e acelasi cod motor.
În urmă cu 50 de ani se obișnuiau astfel de schimbări de motor. Unii dintre factorii importanți era faptul că nu existau decât legături mecanice, majoritatea vehiculelor erau cu motoarele puse longitudinal și tracțiune spate. Plus faptul că vehiculele nu erau atât de revoluționare de la o generație la alta.
În prezent, există foarte puține vehicule cu o platformă tehnică, folosită mult timp, putând folosi ultimele motoare pe modelul de început.
Utilitarele Renault Trafic și gemenii de la Nissan, Opel sunt de 20 de ani pe piața auto.
Utilitara Mercedes Benz Vito, are 18 ani pe piața auto.
Dacia Logan, a avut 16 ani aceeași platformă tehnică.
Volkswagen 5 și 6, au fost identice. Volkswagen Passat din 2005 a rezistat până în 2014.
Iar, referitor la cum poți face un vehicul de 15 ani să arate ca nou, asta înseamnă, în funcție de model, cel puțin 10000 de euro, un service auto profesional, serios și demontarea întregului vehicul, a mecanicii acestuia. De la motor, până la frâne, tot lanțul mecanic, demontat, curățat, înlocuirea pieselor mai mult sau mai puțin uzate.
Apoi, întreaga caroserie trebuie desfăcută până la rămâne tabla goală. Apoi sablată complet, grunduită, vopsită din nou.
Iar, interiorul recondiționat complet, chiar dacă nu pare uzat!
David24876 întreabă:
led889 întreabă: