Mergi cu ea într-o parcare mai goală și nu faci decât asta: porniri de pe loc. Dacă se poate să fie și în rampă, cu atât mai bine.
Mai ia vreo 10 ore de sofat cu instructorul, ca ai mare nevoie sa invetis a sofezi, in special sa schimbi vitezele, fiindca ii distrugi ambreiajul masinii lui maica-ta.
Dacă e o mașină pe benzină, obligatoriu o accelerezi in timp ce iei usor piciorul de pe ambreaj. Cum au recomandat și ceilalți, cel mai bine ar fi să te duci intr-un loc cu circulatie redusă sau o parcare și să încerci să te obișnuiești cu mașina.
Nu am mai avut problema asta pe Opel, ci pe VW-urile 1.4 16V (Golf 4/A2/A3, Octavia). Abia alea erau motoare imposibile, mai ales pentru incepatori.
Opelul in mod normal pleaca foarte usor, fie el si 1.6 (cea mai slaba motorizare de Vectra). Ridici ambreiajul cu simt, masina se misca putin, iar in momentul ala accelerezi.
Ori e ambreiajul vechi si nu lucreaza suficient de fin, ori chiar nu stii sa faci o plecare de pe loc.
Nu mai accelera inainte de a ridica ambreiajul, ca va smuci. Ridica ambreiajul usor, sa intelegi in ce punct pleaca, iar cand simti ca pune tensiune in roti/se misca masina, atunci accelerezi.
O plecare in felul asta e pe la 1000-1300rpm, iar frecarea discului e minima. Cand turezi dinainte ca fraierul, freci discul de ambreiaj aiurea, iar viteza cu care ridici pedala (de ambreiaj) trebuie sa fie mult mai mica.
Daca ai avea suficient simt in pedala, ai putea sa te pui in miscare doar din ambreiaj, pentru ca ECU motorului compenseaza (baga benzina) atunci cand vede ca turatia de relanti scade. Pe romaneste, ti-o accelereaza el.
Pe scurt, mai ai mult de exersat cu ambreiajul.
Toate masinile manuale se conduc la fel, diferentele astea la plecare le simti doar cand esti incepator.
Sa înțeleg ca tu ai fost profesionista la inceput, ai fost "perfecțiunea întruchipata.
Masina este destul de veche, a fost folosita de tatăl meu și mama înainte și a fost luata la mana a doua. Într-adevăr ambreiajul la ea este puțin ciudata... mi-a mai zis cineva când s-a urcat în ea ca e ceva la ambreiaj... dar nu este imposibil de condus dar trebuie s-o cunosc mai bine, mulțumesc pentru sfat.