Poti baga si din a 5-a intra intaia. Tine de viteza de deplasare a masinii. Asta e valabil la decelerare, la accelerare o iei treapta cu treapta.
In viteza 1 se baga doar cand masina sta pe loc.
In rest retrogradezi in functie de viteza masinii
Si cu motorul pornit, nu?
? Ce relevanta are intrebarea?
Daca ai inteles, are relevanta.
Nu am inteles. Masina intra in treapata I doar cand este pe loc altfel nu faci decat sa fortezi cutia. E irelevant daca motorul e pornit sau nu. Si omul vorbea de condus masina nu de jucat de-a schimbatul vitezelor in parcare. Deci nu vad relevanta interventiei tale.
Tu cu ce treapta de viteza pleci de pe loc?
Alta intrebare irelevanta in contextul in care omul a intrebat
"Cum se fac corect schimbările de viteze din superior în inferior"
nu despre plecarea de pe loc.
Eu m-am adresat tie.
Si eu am raspuns intrebarii lui. In continuare nu inteleg relevanta interventiei tale.
Corect e in functie de masina, trebuie s-o simti cand cere treapta superioara respectiv inferioara.
Atunci cand faci schimbarea din 2=>3 vezi ce viteza ai in bord, aceea este viteza la care poti sa dai inferioara din treapta 4=>3
EXEMPLU: in treapta 2 conduci cu 30km/h viteza la care trebuie sa schimbi in treapta superioara, 3. Cu treapta 3 urci pana la X km/h insa constati ca trebuie sa incetinesti asa ca te pregatesti sa schimbi in inferioara fix la viteza de mai devreme din 2=>3. Asadar din 3=>2 schimbi la 30Km/h.
Se trece prin fiecare treapta 5>4>3>2>1 sau 5>1. Daca vrei sa sari peste o treapta sau mai multe 5>3, 3>1 sau 4>1 folosesti si frana de picior. Din treapta 3 in 1 oricat de usor ai ridica, zdruncina. nu mai zic 5>1. Intr-o situatie de urgenta timpul nu te asteapta sa ridici tu ''usor din ambreiaj''!
Mai pe scurt ...eu când franez si din a 4 a ii dau a 2 a nu știu pe la ce viteza sa ii dau a 2 a ...eu ii dau mai mult după intuiție și nu știu cum trebuie ridicat și ambreiajul ca sa nu ma pună și în cap..adică trebuie sa existe o viteza anume la care sa schimb și cum sa ridic ambreiajul