Corect e in functie de masina, trebuie s-o simti cand cere treapta superioara respectiv inferioara.
Atunci cand faci schimbarea din 2=>3 vezi ce viteza ai in bord, aceea este viteza la care poti sa dai inferioara din treapta 4=>3
EXEMPLU: in treapta 2 conduci cu 30km/h viteza la care trebuie sa schimbi in treapta superioara, 3. Cu treapta 3 urci pana la X km/h insa constati ca trebuie sa incetinesti asa ca te pregatesti sa schimbi in inferioara fix la viteza de mai devreme din 2=>3. Asadar din 3=>2 schimbi la 30Km/h.
Se trece prin fiecare treapta 5>4>3>2>1 sau 5>1. Daca vrei sa sari peste o treapta sau mai multe 5>3, 3>1 sau 4>1 folosesti si frana de picior. Din treapta 3 in 1 oricat de usor ai ridica, zdruncina. nu mai zic 5>1. Intr-o situatie de urgenta timpul nu te asteapta sa ridici tu ''usor din ambreiaj''!
Poti baga si din a 5-a intra intaia. Tine de viteza de deplasare a masinii. Asta e valabil la decelerare, la accelerare o iei treapta cu treapta.
In viteza 1 se baga doar cand masina sta pe loc.
In rest retrogradezi in functie de viteza masinii
Nu am inteles. Masina intra in treapata I doar cand este pe loc altfel nu faci decat sa fortezi cutia. E irelevant daca motorul e pornit sau nu. Si omul vorbea de condus masina nu de jucat de-a schimbatul vitezelor in parcare. Deci nu vad relevanta interventiei tale.
Alta intrebare irelevanta in contextul in care omul a intrebat
"Cum se fac corect schimbările de viteze din superior în inferior"
nu despre plecarea de pe loc.
Si eu am raspuns intrebarii lui. In continuare nu inteleg relevanta interventiei tale.
Mai pe scurt ...eu când franez si din a 4 a ii dau a 2 a nu știu pe la ce viteza sa ii dau a 2 a ...eu ii dau mai mult după intuiție și nu știu cum trebuie ridicat și ambreiajul ca sa nu ma pună și în cap..adică trebuie sa existe o viteza anume la care sa schimb și cum sa ridic ambreiajul