Conform Ordinului MAI nr. 1501/2006, privind inmatricularea, citez:
"ART. 8. (1) Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul se efectueazã în baza urmãtoarelor documente:
a) cererea noului proprietar. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menţiona solicitarea explicitã în cerere;
b) fişa de înmatriculare a vehiculului, al cãrei model este stabilit conform reglementãrilor legale, semnatã de fostul şi noul proprietar, vizatã de organele fiscale competente ale autoritãţilor administraţiei publice locale. În cazul fostului proprietar al vehiculului se poate depune certificatul de atestare fiscalã emis de autoritãţile administraţiei publice locale, situaţie în care nu mai este necesarã depunerea fişei de înmatriculare. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, se va depune şi fişa de înmatriculare completatã cu datele acesteia;
c) cartea de identitate a vehiculului, în original şi în copie;
d) documentul care atestã dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie;
e) actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie. În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmeazã a fi înscrisã şi o altã persoanã, se va prezenta actul de identitate sau, dupã caz, documente care sã ateste dobândirea personalitãţii juridice, denumirea şi sediul, în copie;
f) dovada efectuãrii inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia;
g) copia documentului de asigurare obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie, în termenul de valabilitate a acesteia;
h) dovada plãţii taxei de înmatriculare;
i) certificatul de înmatriculare al fostului proprietar, în care acesta a înscris transmiterea dreptului de proprietate;
j) plãcuţele cu numãrul de înmatriculare, dacã noul proprietar are domiciliul, reşedinţa sau sediul pe raza altui judeţ decât al fostului proprietar;
k) dovada plãţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
l) dovada plãţii contravalorii plãcuţelor cu numãrul de înmatriculare, cu excepţia cazului în care acestea se pãstreazã de cãtre noul proprietar;
m) certificatul de autenticitate al vehiculului, cu excepţia autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi a vehiculelor istorice, pentru cazurile stabilite de reglementãrile în vigoare;
n) procura specialã, dupã caz."
Fostul proprietar a luat doar placutele. In principiu, daca stii numarul vechi al masinii, Politia il gaseste in sistem si astfel se verifica si proprietarul.
Asta, evident, in cazul in care ai norocul sa dai, la ghiseu, peste un politist care stie sa deschida un calculator.
Vanzatorul poate pastra numerele vechi, asa ca nu trebuie sa le predai, doar o sa platesti placutele cu numerele noi, de regula 38 de lei sau 80 lei pentru numere preferentiale.
Imi poti spune si ce acte mai trebuie? App. Pe 08.04. 2016 am facut contractul de vanzare cumparare si Dovada de la anaf cum ca taxa nu a fost recuperata a fost facuta tot in luna aprilie.
La toate inmatricularile pe care le-am facut eu, fie ca vechiul proprietar isi pastra numerele sau nu, eu le-am predat la ghiseu, deodata cu certificatul de inmatriculare de pe numele respectivului.
Rezervarea placutelor se face achitand o taxa, se pune copie dupa chitanta in dosarul tau de radiere-inmatriculare, si tot tu predar numerele. Aceste numere vor fi trimise la biroul de inmatriculari Buzau, iar proprietarul le va putea solicita la inmatricularea oricarei masini.
Apeleaza la un birou de acte auto, ca vad ca nu te pricepi deloc, si risti sa ramai cu masina fara numere, daca te incapatanezi sa faci totul dupa ureche.