Romania nu are autostrăzi. O mașină de 90 de cai poate fi dusă la viteza de autostradă și menținută fara probleme, dar nu vei putea face depășiri. In Romania ai nevoie de minimum de putere că să depășești...cine zice că, vezi doamne, depășești doar când e sigur și nu ți trebuie putere ori e prost ori e loganist. De asemenea, dieselul îți dă un raport putere oferita consum destul de bun in general. Și se conduce mai ușor, pentru că el oferă puterea mai de jos datorita cuplului ( deși atenție e mai leneș decât o benzina cu acc număr de cai de fapt! ). In concluzie, puterea contează în Romania (asta nu înseamnă că este totul), dieselul este economic și mai ușor de condus, oferă putere cu consum mai mic etc.
Ah, și încă ceva. O mașină veche de 10 13 ani întreținută dă ceata unui model de Dacie nou. Vin cu un Touareg din 2006 4x4 cu motor de 3 litri și fac de râs orice Duster nou. Și e mai ieftin ăla. Și nu uita că românii sunt oameni săraci și nu își permit mașini noi! Un Logan nou e 7500 euro, un golf 6 cu 2.0 tdi 140 cai (cum ai zis și tu ) e 6500 cam...compara tu Loganul cu golful. Și să știi că motoarele alea la care ai făcut referire sunt niste motoare super fiabile.
Asta explica preferința pentru mașini sh. Și nu noi...
Ok, inteleg. Nu detin o astfel de masina deoarece m-am ferit de ele, in contextul in care umblu in oras foarte des, 1-2-3 frana, 1-2-3 frana. Ceea ce am isi face excelent treaba si in afara, si nu am probleme la depasiri, deoarece are "sprint" cum ar spune unii, si raspunde rapid la acceleratie. Si in plus, am inteles ca ar fi mai greu de intretinut. Cat de adevarata este chestia asta?
Fiindca cele pe diesel sunt mult mai ieftine!
Masina pentru unii reprezinta o extensie a penisului pe care nu o au. Ca atare, pun in masina aia tot ceea ce ei cred ca i-ar face fericiti, si cu cat mai mare este masina, cu atat cred ca-l face pe el mai important.
Dar cand trebuie sa umple rezervorul se dau de gol, ca nu au suficienti banuti sa-si permita asta, asa ca, adopta alta metoda de etalare a rablei, postand-o in fata blocului cu usile deschise si cu muzica data tare, ca sa rasune maneaua si sa vada tot fraieru, ce masina si-a tras el.
Pentru oraș dieselul nu e bun. Nici pentru drumuri scurte. Dieselul e la drum lung. Deci probabil ai o benzina. Greu de întreținut? Eu știu că la diesel e problema cu subturarea și mersul mult în oraș care ți da da depuneri și trebuie curățat. Mai mult nu știu din păcate...
Stiu ce spui. Sotul surorii mele a cumparat recent din Republica Moldova un Lexus LS460 din 2007, si are la obtiuni masina aia de te satura. Confort, sa nu spun ca pe bancheta din spate, scaunul din dreapta iti face masaj la fel ca un scaun din Mall. Motor 4.6 benzina.
E bine că își permite așa mașina, impozitul e grozav la asemenea motor.
Presupun ca esti pieton, de acolo frustrarea.
In primul rand, soferul conduce masina. Simte puterea motorului si performanta caroseriei. Restul sunt jucarii pentru pasageri.
Cu ce m-ar ajuta pe mine o versiune full a masinii mele, cu scaune de piele, travel assist, dual audio, clima 4 zone, trapa, perdele automate, incalzire in scaune samd, daca ar fi echipata cu 1.6 benzina, la 1600kg? Ar fi o putoare pe roti, nu as putea face o depasire in siguranta, pe drumurile cu o banda pe sens, din Romania.
Cand am cumparat-o, criteriile au fost referitoare la marca si model, apoi motorizarea 1.9 diesel. Nu m-au interesat alte motorizari ale aceluiasi model, pentru ca nu intruneau toate calitatile acestuia (norma euro 4, consum redus, putere relativ mare, taxe mici, fiabilitate).
Celelalte variante erau:
1.6 benz - putoare
1.8 benz - putoare cu consum mare
2.0 turbo benz - fiabilitate mai redusa si consum foarte foarte mare
2.0 diesel - tractor euro 3, doar 100cp
2.2 diesel - -||- doar 125cp, taxe mari
3.0 diesel - nu foarte fiabil, taxe imense in Romania
La fel ca mine au gandit si cei cu Audi, VW, BMW, Ford si altele, cu motoare diesel pana la 2.0
Trag foarte bine, rezista foarte multi km, au taxe mici si consuma mai putin decat o masina cu motor 1.4 benzina.
Nu inteleg de ce ma faci pieton. Am carnet si masina proprie de un an si ceva de zile.
Simplu, s-a dat legea aceea,ca vor sa scape de masinile diesel,deoarece polueaza mult, toti vor sa scape de ele, deoarece si-a permiso financiar fizic, dar nu sa o si intretina pe termen lung, si le vinde..toti cumpara masini de fita. daca vrei o masina langa care sa nu plangi, alege un benzinar.
Si nu te pasioneaza motoarele performante?
E tot aia o masina 1.2 75cp cu una 2.0T 200cp?
Spune ne și ce conduci tu?
Dacă asta se cauta ca doar diesel. Cuplu/putere și consum mic.
Vezi mai mule masini diesel pentru ca sa mers pe ideea ca masinile disel consuma mai putin,deci dai mai putini bani pe combustibil.
Dar la ce motoare au masinile disel, daca ai la fel si una pe benzina nu stiu daca diferenta e asa d e mare.
Oricum pe viitor se cauta eliminarea acestor masini diesel pentru mai multe motive, poluare, is f puturoase te duci sa pui motorina iti miros miainile numa a motorina, trebuie neaparat sa ai manusi.
Pai ce alea is masini puternice, ce arati tu? Is cazane slabe.Romanii se lauda cum spui tocmai pentru ca nu au avut cand au fost mici glumesc dar cam pe acolo este adevarul.Romanii erau invatati cu rasnitele alea de Dacia cu motoare dealde 50-60 CP si acu daca au saritde 100 zic wow am bolid alta chestie la romanii, cand aud imi vine mie sa ma ascund de rusinea lor, auzi si tu bolid, adica are un cazan de 140 CP si deja e bolid
Care vand masini si baga motoare la inaintare e fix problema lor,tu cauti ce te intereseaza.
Normal la o masina noua nu conteaza doara motorul,restul costa balamuc,dar cand vinzi un cazan,atunci baga si ei ce cred ca ia ochii omului,adica motoru care de fapt este cam praf
Deci daca nu ai avut cand erai mic, macar acu sa ai, chiar daca e ruginita chestia asta o stiu de la un amic, strange tot felul de tigai, rahaturi si de il intrebi ce tii mai gunoiaiele astea? Raspunde, nu am avut cand eram mic
Caii putere constituie una din cele mai importante caracteristici ale unei masini. Este dreptul tau sa nu fi interesat de motorizare, pentru 99% dintre oameni puterea motorului este un factor important.
Chiar tu spui ca esti interesat de ceea ce ofera masina, dupa mine ofera in primul rand mobilitate, abia apoi confort. Ca sa continuam analogia ta, degeaba ai scaune confortabile si o sufragerie in partea din spate, daca trebuie sa te dai jos atunci cand urci o panta.
Num3Ascuns întreabă: