| cheiemarian a întrebat:

Salut TPU, am o mașină staționată de doi ani și puntea spate este blocată cablu de mana, tamburi, saboți. Eu nu am experiență în mecanică dar nu găsesc niciun mecanic care dorește să o facă sau îmi dau un preț colosal (2.000 lei) cei care ați mai schimbat credeți că un necunoscător poate să facă această operațiune?
2. Cum pot baga rulmenți in tamburi dacă nu am o presă hidraulică?
3. Dacă reușesc să schimb aceste componente apoi nu o mai mișc 3 luni până mă reîntorc în țară poate afecta îmi recomandați sa le schimb atunci?

3 răspunsuri:
| johnnny123 a răspuns:

O revizie anuală de rutină la o mașină în stare perfectă de funcționare costă de la 1000 de lei în sus.

Ție ți se pare că 2000 de lei este o sumă "colosală" având în vedere câtă muncă necesită mașina aia?

| cheiemarian explică (pentru johnnny123):

Mașina a fost ținută în garaj nu are alte probleme, înainte de a pleca am făcut o revizie la un service suspensie, distribuție, curea de accesorii doua faruri schimbate, pompa de apa, filtre, ulei și o valva, tot în total a fost 1930 de lei manopera, iar pentru un simplu cablu din cauza căruia nu pot muta mașină din garaj 2000 de lei manoperă da este un preț exagerat din punctul meu de vedere pentru un Opel CORSA 2014 este un preț nejustificat, piesele tamburi+rulmenți saboți ai cabluri cred nu știu dar bat undeva la 1000 de lei și manopera ar fi dubla.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1. Nu cred ca se descurca un necunoscator, e o lucrare de dificultate medie, iar eu personal am urmarit cred ca de vreo 10 ori operatiunea (explicata foarte bine de fiecare data), pana cand am reusit sa fac singur. Punctele complicate ar fi extragerea tamburului in timp ce sabotii sunt blocati in el, montarea tuturor arculetelor si reglajelor de acolo. Nu stiu ce rulmenti sunt acolo, dar daca sunt conici, nu ai nevoie de presa hidraulica, eventual de o presa cu surub pentru a extrage rulmentul vechi de pe ax.

2. Cu metoda "congelatorul", racind rulmentul (ca sa se contracte), un ciocan, camasa rulmentului vechi pe post de 'dorn' (ca sa nu bati in bilele noului rulment), si ceva de pus pe deasupra acelei camasi, ca sa poti bate in centru. Si pe asta am vazut-o de N ori, pana sa ma apuc. Te avertizez ca este o metoda complet artizanala/fara garantii, in teorie strici rulmentul asa. In practica, masinile la care am facut asta nu au avut absolut nici o problema cu rulmentii aia, era lucrare pe viata (si nici macar nu cumparam rulmenti scumpi, erau din aia de 20-50 de lei).

3. Nu vei avea probleme. Masinile cu revizie la frane (facuta de mine), nu au roti blocate nici dupa 12 luni. Recomand totusi sa o lasi in viteza, nu cu frana de mana trasa, ca sa eviti lipirea ferodourilor de tambur.