Pentru inceput il lasi sa mearga la relanti cam 30 minute, ideal chiar si un pic peste relanti, dar nu peste 2000rpm, si o ei treptat, 5-10 minute la relanti normal, apoi il cresti pana la 2000rpm maxim, nu mai mult.
Dupa asta, te plimbi cu ea, si va fi cam lenesa, cauta sa mergi la un drum lung fara a forta-o in ture.
Primul ulei ar trebui sa il schimbi pe la 200-300km maxim, si nu trebuie sa fie prea scump. In acesti km o tii cam pe la o turatie de consum economic, fara subturare, iar acea turatie maxima sa nu fie atinsa prin ambalare.
Al doilea ulei il tii cam vreo 500-700km, apoi il schimbi tot mai rar, dar...nu il tii mai mult de 3000km, cu un ulei mediu, gen elf. In tot acest timp, cresti turatiile treptat, proportional cu numarul km. Cam pe la 10000 ii dai mai tare, dar nici chiar spre rosu.
Eu am facut un motor in 4 timpi, 4 pistoane, carburator, pe o masina veche, de la zero, si dupa 30000km am compresia in jur de 14 bari, ceva mai mult decat in rodaj, cand nu trecea de 13 bari. Nu tin uleiul mai mult de 3000km, care ma costa cu tot cu filtru vreo 70 lei. La tine e mai usor de schimbat si iti intra si mai putin. Ar fi bine daca ai masura si compresia, e 100 de lei un aparat, si care ar trebui sa fie si pe la tine in jur de 13-14 bari, masurat la cald, cam la 10-15 minute dupa ce ai oprit motorul.
Motoarele in patru timpi, indiferent de numarul cilindrilor, au nevoie de un rodaj, mai ales la motociclete unde tinzi sa o durezi mai mereu. Tot ce iese din fabrica are un pre-rodaj, chiar inainte sa fie pornit motorul, facut pe la 2-300rpm. Cand ei masina de la reprezentanta si are 12km pe bord, poti sa te duci imediat cu ea in vacanta la munte, si iti spun asta, pentru ca unii au impresia ca rodajul se facea doar pe vremuri.