| Frumosul345 a întrebat:

Salut TPU, aseara am avut un necaz, mi-a confiscat politia talonul.
Motiv modificari neomologate la evacuare si noxe.
Intrebarea mea este daca o sa pun la loc tobele originale si ma duc la rar o sa imi masoare si nivelul de noxe?
A mai trecut cineva prin aceasta procedura?

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

Nu sunt mare cunoscator mentionez, am un amic care are service auto si este cam cel mai bun din judet in tuning si chestii de astea de competitie, nu de alde jante colorate, un chip tuning si ala e tuning... si am mai invat lucruri stand printre masinile lor modificate pentru rally, competitie, drag race etc
Nu este complicat ce ne-ai prezentat.
Depinde ce modificari ai facut, din ceea ce ai scris cu siguranta nu ai inlocuit doar toba finala cu una sport!
Daca inlocuiai doar toba finala, atunci noxele ieseau in regula, tu ori ai renuntat la filtru de particule sau catalizator ori ai inlocuit cu teava goala traseul de la motor catre evacuarea finala...doar in aceste cazuri nu ies nici gazele si depasesti si sunetul ca si decibeli admisi de lege.

Doar tu stii ce modificari ai adus, insa totul se rezolva in momentul in care readuci masina la starea de dinainte de "tuning", asta poate costa mult sau putin, depinde de ceea ce ai schimbat, daca ai de pus catalizator nou, intermediara si finala atunci cu siguranta costul este maricel.

Dupa ce ai remontat componente asa cum erau, nu vad de ce nu ai trece ITP-ul.

Vedeti voi aceste kitchuri (in opinia mea) costa mult, odata ce nu ai masina pentru competitie, aceste modificari in opinia mea neprofesionale si mai ales nelegale sunt degeaba.
Exista o solutie care pacaleste legea si anume pentru un sunet sportiv fara sa se umble la catalizator, daca masina este pe benzina (nu merge pe diesel, la diesel se obtine sunet sportiv doar prin teava goala pe traseu cap-coada si aici iar este ilegal datorita poluarii) se monteaza un sistem de tobe finale cu clapeta, astfel cand e in pozitia on cand e in pozitii off sunetul, cand apesi butonul masina urla cand apesi din nou masina e ca si cum nu ai avea finala sport, e cea mai de compromis situatie.
Dar cum spuneam acestea sunt simple copilarii care costa bani si nu aduc nimic bun, altceva decat satisfactia ca masina urla la propriu, aud destule tigai prin oras care desi sunt diesel si motorul lor de 400k km abia trage scot un sunet care ii da senzatie cocalarului ascultator de manele din masina ca are nu un bmw din 2000 ci un Nissan GTR Nismowinking

Nu doar pentru ca stau la cafea cu cunoscuti sau pentru ca sunt fost pasionat de tuning spun astea ci si pentru ca stiu anumite chestii pe care le-am invatat si multe dintre ele si practicat in trecut, dar baietii care au si bani dar isi doresc si performanta au 2 tipuri de masini : masinile personale care sunt de oras si in cazul acestora este bine sa nu le faci nicio modificare, de niciun sens, ca nu are niciun rost! A se vedea taranoii care isi tuneaza masinile si se intrec pe sosele facand prapad! Si o masina sau mai multe dupa caz care sa fie modificata cum iti place pe care sa o folosesti in afara soselei fie ca esti amator sau profesionist, nu iti trebuie decat 1 loc de parcare si o rulota, cu acea masina modificata cum vrei tu (poata sa aiba si cusca de protectie si cutie secventiala si ce iti mai trece prin cap) te duci frumos pe circuit si te dai cat vrei tu.
Asta inteleg eu prin oameni pasionati sportului cu motor.
Ceilalti sunt doar niste amatori de kitch ieftin care pentru ca au 2 bannere cu fake taxi, un rand de jante luate de pe olx sh si un chip tuning facut la o tigaie care trage sa moara, se cred adevarati piloti de sosea.
Sa ne intelegem pilotul isi are rostul pe CIRCUIT, iar soferul pe sosea.

11 răspunsuri:
| CristiDinBucuresti a răspuns:

Cine te a pus sa faci modificari masinii? Nu ai voie sa schimbi sau sa adaugi nimic la masina in afara de benzina motorina filtre si piese care se schimbă in service autorizat unde ai garantie factură, acum ai de asteptat mult pana i ti recuperezi talonul, prostia se plăteste.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Clar îți face, daca pe motivul asta ai rămas fără talon.

| mi25 a răspuns:

Doamne, cum pot fi unele persoane atat inguste la minte, incat tot timpul critica omul la necaz, in loc sa raspunda la intrebare sau sa-i dea un sfat?
Daca mergi la rar o sa iti faca un ITP complet si o sa-l si platesti. Asta este procedeul.

| Frumosul345 explică (pentru mi25):

Apreciez maxim atitudinea ta
Mie frica doar de noxe
O sa pun tobele originale
Masina scoate mult fum (injectoare in parametrii)
Catalizatorul este acolo chiar nu pot sa inteleg

| Frumosul345 explică (pentru Simpatic):

Iti multumesc frumos pentru raspuns
Ca sa te lamuresc am teava goala pe diesel(catalizatorul nu a fost scos)
Acum imi asum greseala si o sa o readuc la normal
Problema cu noxele este fumul negru care oricum scotea si cu evacuarea stock

| Simpatic a răspuns (pentru Frumosul345):

Pai atunci problema e din alta parte daca zici ca exista fum negru, iar catalizatorul a ramas pe masina, desi eu in acceptiunea automobilistica cand folosesc termenul teava goala ma refer la faptul ca s-a dat jos tot ce inseamna obturare a "puterii" motorului si s-a inlocuit cu teava de profil cap-coada de la motor catre evacuarea finala, inclusiv catalizatorul dat jos si anulat sondele lambda.
Fumul negru la modul general poate insemna : injectoare defecte, EGR defect s-au infundat, depuneri de carbon, senzor MAF defect, filtru de aer infundat etc
Oricum totul se poate rezolva bani si timp sa ai!
Succesuri cum ar zice Eba.

| Frumosul345 explică (pentru Simpatic):

La catalizator nu sa umblat, injectoarele cand am fost la tester au iesit bine mi-a zis ca nu are rost sa le reconditionez, daca ar fi fost egr ar fi trebuit sa imi apara o eroare, am curatat toata admisia, filtrul de aer este sport

| Simpatic a răspuns (pentru Frumosul345):

Problema poate fi chiar de la acest filtru de aer sport, care in majoritatea cazurilor este de tip "uleios", se curata cu solutie de aceea speciala uleioasa, iar soferii din nestiinta sau din comoditate uita ca filtrul trebuie sa stea la uscat si 1 zi pana sa fie pus inapoi pe masina, intre timp se poate monta un filtru standard aftermarket pe masina, neuscarea completa a filtrului sport duce la distrugerea debitmetrului.
Chiar si un filtru de aer original si scump cum sunt cele K&N pot fi problematice intr-o tara plina de praf cum este a noastra.
Parerea mea de schimbat inapoi filtrul de aer cu unul nou dar nu sport, ci normal!
Filtrul de aer nu da cai putere asa cum crede marea majoritate, ci un efect placebo, adevarat cand este corelat cu teava goala si chip tuning motorul va fi mai bine aerisit si va trage mai bine! S-a demonstrat ca doar kitul de admisie sport aduce ceva CP, dar si astia insesizabili pentru pretul de 300-500 de euro cat costa un kit admisie de la producatori de top.
Desigur ca problema fumului la masina ta poate fi cu totul alta, sunt "n" cauze care dau fum negru.
De asta eu in general si fug de diesel, ca sunt problematice cele sh.
Sunt fan benzinar, nu m-a dezamagit niciodata, e adevarat nu am senzatia care o ofera un diesel la 400-500 Nm cuplu, dar la 182 de CP isi face treaba foarte bine si nu am nicio bataie de cap.

| Frumosul345 explică (pentru Simpatic):

Problema nu cred ca ar sta in filtru pentru ca scotea si cand aveam filtru normal
Sper ca pana intr-un final sa gasesc rezolvarea la aceasta problema

| Simpatic a răspuns (pentru Frumosul345):

Eu sunt un fel de militant pe TPU importiva diesel in general, urasc diesel si urasc grupul VAG, nu imi plac si nu o sa imi placa niciodata dieselurile e strict opinia mea!
Am avut diesel si stiu problemele si majoritatea sunt de genul probleme ale DPF, catalizator, EGR, turbina toate costa mult daca vrei o masina asa cum a fost ea de noua si in parametri! Stiu si faptul ca romanul e fan Nemtia si fan diesel, dar putini isi permit un diesel "tare" si NOU, eu nu imi permit un diesel scump de ex. pentru ca orice masina diesel full noua e mai scumpa decat una pe benzina full motor aspirat, lesne de inteles, costurile fabricarii si montarii turbo sunt mari, ma refer costurile producatorului masinii
De 12 ani cumpar doar masini benzina noi si nu regret, nu ma sparg in figuri pe masini scumpe de 50k euro ci mai modeste pana in 25-30k, asta in conditiile in care sunt destui care dau lejer peste 30k euro pe o masina sh, e adevarat cu un cost de noua de peste 50-60k,dar eu prefer noul in detrimentul vechiului cu mai multa putere sau cu extraoptiuni!
Am un amic samsar, eu in trecut investeam sume maricele de bani in masini, si acesta mi-a spus ca orice modificare alta decat pentru buna mentenanta a masinii este degeaba, in sensul ca acei bani nu ii vei recupera niciodata!
Adica orice investitie de tip jante aftermarket, folii pe masina, chip tuning, scaune recaro sau orice alt brand scump sport, inlocuire turbo cu alt turbo marit si investitiile de rigoare, sunt strict placere personala si bani pierduti.
De aceea si sfatul meu pentru tine daca imi permiti, este acesta adu masina la nivelul ei stock si pune doar piese de calitate si noi, fa mentenanta ei cand este necesar la serviceuri bune si nu vei regreta.
Degeaba o impopotionezi cu briz brizuri scumpe valoarea ei nu creste

Cine a descoperit o nisa pe partea de tuning, gen bodykit sunt firmele mari precum Mansory care vand clientilor lor creduli dar cu bani masini tip unicat ca si bodykit pe bani enormi, acolo necunoasterea tuningului adevarat este direct proportionala cu situatia financiara a clientului
Unul care are bani de Bugatti iti dai seama ca nu stie el prea multe despre masini asa cum stim noi cei care stam prin serviceuri ca si hobby, intelegem si ne place tuningul.
Cel cu bani multi stie doar ca masina aia e tare pentru simplul fapt ca e enorm de scumpa! cam la asta se reduc cunostintele in materie de masini ale bogatilor, toti care au lamborghini, McLaren, Aston Martin etc

Stiu si faptul ca cea mai buna masina este cea pe care ti-o permiti, si eu sunt la fel de subiectiv cand vine vorba de lucrurile mele ca si ceilalti.

Am luat-o pe campii, sper sa dai de cap problemei si sa treci cu bine peste piedica RAR

Drumuri bune sa avem!

| Frumosul345 explică (pentru Simpatic):

Am ajuns la concluzia ca diselul te mananca de bani.
Multumesc pentru sfaturi!
O sa le iau in considerare pe viitor