| Narco a întrebat:

care este diferenta dintre Diesel si Benzina? Care este mai avantajos fata de celalalt si de ce?

10 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Benzinara e mai silentioasa
benzinara se incalzeste mai repede iarna
benzinara e mai usor de intretinut
benzinara e mai putin pretentioasa la carburant
benzinara polueaza mai putin
benzinara nu va fi interzisa in viitorul apropiat prin marile orase
benzinara consuma mai multicel la drum lung

diesel are avantaj ca are cuplu mai mare la turatii mai joase.

| siriusblack98 a răspuns:

Diesel este mai scumpa ca benzina (carburantul)
Diesel de regula este mai zgomotoasa
Diesel este mai avantajoasa la drum lung (consuma mai putin)
Cu Diesel cari greutati, cu benzina ''mori'' in deal
Masinile pe diesel isi pastreaza pretul de regula simtitor peste pretul celor pe benzina
Motoarele masinilor diesel traiesc mai mult de regula decat cele pe benzina.
Masinile pe diesel sunt mai scumpe la piese decat cele pe benzina
Cu toate ca folosesc o masina diesel, daca mi-as cumpara una noua as merge pe benzina.

| ClaudiuM1997 a răspuns:

Salut. Aici este o intreaga teorie dar o sa incerc sa fiu pe scurt. Un motor pe benzina e mai silentios, se incalzeste mai repede si e construit in general mai simplu. Are mult mai putine piese ce se pot strica. Motoarele Diesel datorita faptului ca au turbina au cuplu si acest lucru te ajuta in exteriorul oraselor cand trebuie sa depasesti. Dupa mine un diesel e mai placut de condus la drum lung. Un motor diesel in general consuma mai putin. Dezavantajele la diesel sunt ca e mai complex si au piese scumpe ce se pot strica(turbina, EGR, DPF, volanta masa dubla, etc)..In general astea lipsesc la benzinare. De asemenea un diesel se incalzeste mai greu si daca il conduci in oras doar risti sa strici motorul, turbina sau DPF. Sfatul meu general este ca daca faci multe drumuri in exterior e ok sa iti iei diesel si daca stai mai mult prin oras e ok sa iti iei benzina. O sa intalnesti peste tot fan diesel sau fan benzina, eu zic ca ambele is bune si depinde de ce vrei tu si ce iti place. Eu de exemplu sunt la a 3 a masina diesel si nu am probleme dar conduc in exterior saptamanal si o turez tare sa nu se infunde nimic. Daca esti incepator si/sau stai in oras cumpara mereu benzina fiindca e varianta mai sigura pe termen lung ca fiabilitate + motoarele diesel vechi incep sa fie interzise in mariile orase.

| Alexuţ02 a răspuns (pentru suntserios):

De acord cu tine

+Dezavantaj, o mașină pe benzină după ceva timp scade mult în preț, mai mult ca una diesel de exemplu

Avantaj la diesel, nu se întâmplă asta, în rest total de acord

A, și că n general benzina arde mai repede ceea ce ai spus deja mai spus dar în alt context

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru Alexuţ02):

Cand se vorb baga taxe si restrictii si la noi in 1-2 ani sa vezi cum pica preturile la diesel ca nu le mai vrea nimeni...

| Digikey a răspuns (pentru ClaudiuM1997):

A mea e benzinara,are turbina,are egr,are volanta cu masa dubla, are injectoare, are doua axe cu came cu avans variabil(ma indoiesc ca ai asa ceva la diesel) precatalizator, catalizator doua sonde lambda, cand fac distributia am 3 lanturi, doua intinzatoare hidraulice si o curea dintata la pompa de apa, mai am o pompa de apa electrica in afara de cea prin curea, am clapeta electronica la acceleratie, blow-of electronic, si zeci de senzori.
Si culmea depaseste cu usurinta orice diesel 2.0 la deal sau la vale, cu tot cuplul lui.

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru Digikey):

Trebuia sa fii mai specific laughing. eu faceam comparatie cu motoarele pe benzina aspirate. Cele clasice cum gasesti pe Golf 4 sa zic. Unul modern pe benzina e la fel de complex ca unul diesel. Totusi se incalzeste mai repede si piesele precum EGR si turbina nu se infunda. Acum ca ai si tu turbina, ai si cuplul de pe motorul diesel dar ai si avantajul unui motor pe benzina adica faptul ca se tureaza mult. Nu e de mirare ca depasesti orice diesel. Eu personal nu mi-am luat benzinar cu turbina fiindca nu le vad la fel de fiabile, cel putin cele ce se aflau in bugetul meu de 5500 euro in 2019... Daca as avea acum 15.000 euro pentru o masina as lua clar benzinar cu turbina fiindca are avantajele de la diesel si benzina si putine dezavantaje. Atata ca in bugetul meu nu am gasit ceva sa fie si fiabil.

| DaniTDCI a răspuns:

In general benzina e mai ieftina la intretinere, consum mai mare, mai silentioasa, etc

motorina e mai scumpa la intretinere, consum mai redus, sunet mai puternic, ai turbina

| Willis a răspuns:

Pe scurt :
Diesel, scump la întreținere, taxe mai mari, poluare, nerecomandat pentru oraș aglomerat. Și va fi interzis în câțiva ani. Pentru drum lung între orașe, sau țări, este economic.
Benzină :
Mai ieftin la întreținere, mai silențios, merge pe mai mulți ani de acum încolo, taxe mai mici, pentru oraș aglomerat nu e problema dacă pornești foarte des (în comparație cu diesel, care ai văzut, că în loc să oprească motorul pentru 5 minute de așteptat, preferă să îl lase pornit)

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Treaba este simpla:
Diesel - consum mic, putere mare, da caldura mai greu, polueaza mai mult, si se cam defecteaza de la mersul 100% urban.
Benzina - raportul consum/putere mai putin eficient, consumabilele se schimba mai repede, se descurca excelent in orice mediu (frig/cald/oras/autostrada), polueaza mai putin, da caldura foarte repede, este mult mai pretentios la reglaje/parametri.
Dar avand de ales dintr-o industrie foarte evoluata si diversificata, poti gasi masini pe benzina care sa iti aduca doar avantaje fata de diesel. De exemplu, un hatchback 1.6 benzina aspirat consuma destul de putin si se descurca bine atat in oras, cat si la o calatorie mai lunga, iar un motor 1.4 turbo benzina consuma putin si are si putere destula.
Dieselul este recomandat in cazul masinilor grele si de drum lung. De exemplu, o limuzina de 1700kg + 4 adulti si un portbagaj plin de bagaje, de la Arad la Constanta, merge cel mai bine daca e pusa in miscare de un motor diesel de vreo 2000cmc, care ar dezvolta undeva peste 150cp, fata de o motorizare pe benzina care scoate cei 150cp din capacitatea de 1600cmc, dar nu are cuplul la fel de bun precum cel al dieselului, iar componentele interne (biele, pistoane, arbore) de la motorul pe benzina sunt mai usoare (fragile) decat la cel diesel, au suprafata de contact mai mica (segmenti si cuzineti), iar uzura se face mai rapid, fiind vorba si de turatii intre 3000 si 7000rpm in conditii de mers constant la motorul pe benzina, pe cand dieselul merge intre 2000 si 5000rpm.
Daca vrei confort la calatorii lungi, ia diesel. Daca vrei o masina care sa te duca oriunde, in orice conditii, ia pe benzina.
Dieselul face probleme daca nu faci drumuri de macar 25 km. Daca o pornesti doar ca sa mergi 2km pana la piata si inca 2 inapoi, el nici macar nu atinge temperatura de functionare, se umple de reziduri in ulei si in motor, se infunda si ajungi in service in maxim 4 luni de mers asa zilnic.