| Mihaela99Miha a întrebat:

Ce inseamna un motortime outurbo;-supraalimentat;-aspirat? Care este diferenta dintre ele si la ce ajuta fiecare?

Răspuns Câştigător
| TurboG a răspuns:

Cresterea puterii motorului happy prin introducerea a unui debit de aer marit din care rezulta si alte componente schimbate ale unui motor daca nu e din fabrica turbo sau compresor, noile modele bmw au 3 turbine pentru a se elimina lagul(reactia raspuns cand apesi pedala si intra turbo) practic pe intelesul tau apesi acceleratia si masina pleaca instant

5 răspunsuri:
| ombladon a răspuns:

La cel turbo, aerul este bagat fortat in motor(cu ajutorul unei turbine/unui compresor).La cel aspirat, aerul este tras de catre motor, nu este bagat fortat.

| ionutz03 a răspuns:

Turbo sau supraalimentat e cam acelasi lucru, adica in ambele variante aertul este introdus fortat in motor cu ajutorul unui compresor mecanic, sau turbocompresor, iar la cel aspirat motorul trage singur aerul.

| TurboG a răspuns (pentru ionutz03):

Nu e chiar tot una turbo cu supraalimentat happy turbo da cuplu si putere in ture mari iar supraalimentat (compresor, supercharger) da cuplu si putere de la ture destul de mici, intadevar baga aer fortat in motor dar nu e chiar aceeasi treaba

| Mihaela99Miha explică:

Ok dar la ce ajuta fiecare dintre ele?

| relian a răspuns (pentru Mihaela99Miha):

Bv asa nu-i lasa deloc laughing

Ce inseamna aspirat? Treb sa stii sau sa ai idee ce is cilindri ce is pistoanele.Sa fac o comparatie cu ceva, cu o seringa, daca tu impingi pistonu ala de la seringa atunci apa sau ce ai tu in ea iese afara.Atunci cand tragi-aspiri de aia se numesc motoarele aspirate,pentru ca aspira aerul de afara in interiorul cilindrului prin acele pistoane.

De ce? Pt ca orice combustibil folosit aici pe pamant,sau astea motorina,benzina,lemne, carbuni sa arda, au nevoie de oxigen, iar oxigenul se afla in aer.
La motor de aia se trage aer inauntru, se amesteca cu benzina sau motorina, apoi ard acolo.Cand ia foc se creaza in acel cilindru presiune,care va impinge pistonul inapoi,asa un piston urca,altul coboara,asa are loc miscarea.

Acum oamenii au vazut,atunci cand sufli mai cu forta peste ceva care arde se intampla ce? Va arde mai rapid,mai cu intensitate,asa au facut turbina asta de aer,care este un fel de pompa care impinge mai cu forta,care sufla sa vorbim asa mai popular,aerul in cilindri.

Cilindrii aia oricum trag aer,dar tu sufland si mai mult,grabesti arderea,aerul ala comprimat,sau fortat,este in cantitate ceva mai mare decat in cazul motorul aspirat,ai acolo oxigen mai mult
Mai exact,cand sufli,acolo se duce o cantitate mai mare de aer,mai mult aer mai mult oxigen,mai mult oxigen,ardere mai rapida,mai intensa.
Asa cum sufli tu peste un lemn care arde,daca ai vazut,sau ai suflat vreodata,ai observat ca ala arde mai repede. Poti face si acasa, dai foc afara la hartie, apoi lasa sa arda asa singura.
Da foc la alta hartie apoi sufla asa usor peste ea, dar usor, atunci o sa vezi ca arde mai repede si mai intens.
Bine la masina nu se baga doara aer mai mult, se consuma si mai mult combustibil.
Un motor turbo va consuma mereu ceva mai mult combustibil fata de unu aspirat natural.Nu foarte mult dar consuma mai mult, dar va avea o putere mai mare.
Deci turbina ajuta sa creasca puterea motorului.
Motoru aspirat natural, ala ce pistoanele trag aerul de afara, ajuta ca benzina, motorina sa arda, in lispsa oxigenului care se afla in aer nu arde.