Personal, iti recomand sa cumperi aceasta masina, are o motorizare buna chiar daca Diesel-ul are mici dezavantaje pe care cred ca le stii si tu.
Este un model de mașină foarte fiabil, economic...dar depinde foarte mult starea în care este acum(modul în care a fost întreținută, exploatată și rulajul care îl are)
Eu spun ca e o achizitie foarte buna, daca stii cum sa o verifici.
Personal sunt foarte multumit de acele motoare, daca sunt intretinute, te duc lejer peste 500. 000km.
Personal detin un A4 B6, din 2002, motor AWX aproape 300. 000km si sunt pe deplin multumit de masina, ce e drept, am prins si o masina foarte intretinuta la un pret relativ decent pentru starea ei, cert e ca sunt foarte multumit de ea, trage foarte bine, am stabilitate foarte buna (suspensie sport oem, s-line) deci chiar nu am ce obiecta la o masina de 15 ani, bine acum asta e norocul meu, am prins o masina buna, dar asta nu inseamna ca o sa prinzi si tu neaparat una la fel.
Cu masinile e un joc de noroc, dar daca stii sa o controlezi, nu prea exista sanse sa-ti iei teapa, dar asta inseamna sa verifici multe masini pana sa prinzi una buna.Un A4 B6 in stare buna, fara avarii in Germania e undeva la 3000€, plus 400-500€ transportul ajunge in tara sa fie vandut undeva la 3750€-4000€ ceea ce poate parea mult pentru o masina din acei ani, de aceea multi samsari prefera sa aduca masini in stare proasta, cu probleme/avarii, kilometrii multi, le remediaza cat de cat, mai o vopsea, mai un interior schimbat pentru aspect comercial, si le scot la vanzare ceva mai ieftin, ajungand sa se vanda intre 3000-3500€. Acum desigur exista si cazul in care poti prinde o masina mai buna, pentru ca deh, samsarul are ceva experienta si nu o sa cumpere o masina cu motorul defect, dar tot te poti astepta sa mai ai treaba pe la o volanta, un injector, una alta.
Marea prostie a romanilor e ca se uita doar la aspect si la pret majoritatea masinilor disponibile pe piata noastra fiind retusate (vopsite pe alocuri sau complet pentru a ascunde eventuale accidente), motorul ramane pe locul doi, si uite asa se trezesc ca in decursul unui an pe langa cei 3500 € dati pe masina cu inscris si ce mai e, mai investesc inca 1000€ in motor ca deh, mai pica turbina, mai baga o distributie ca cel mai adesea masinile recent aduse nu au distributia schimbata si trebuie sa o faci tu, iar cum la modelul asta te duce cateva sute bune de euro o distributie, uite asa, varianta ieftina te ajunge in final mai scump, si ramai cu urme de indoiala referitoare la achizitie.
Cat despre probleme, in principal nu ai de ce sa te plangi, singura problema e costul pieselor de suspensie, aici ma refer la bratele pe fata, daca trebuie schimbate si vrei totusi sa pui ceva de calitate te duce lejer la peste 2.000 de lei distractia, acum desigur, o sa gasesti brate si mai ieftine, si anunturi in care o sa specifice ca bratele sunt schimbate, dar, cel mai adesea sunt puse niste brate destul de proaste, care dupa 5000-10000km incep sa pice din nou (bine, astea daca sunt montate cele mai ieftine de pe piata, se gasesc cam la 800 lei).
In rest, de motoare, ce pot sa spun, am avut doi ani pe mana un alt model cu acelasi motor AWX, si desi se apropia de 500. 000km, pornea mereu la sfert, si nu m-a lasat niciodata in drum, dar din nou, e vorba despre o masina la care s-au pus piese bune chiar daca au costat ceva mai mult si mai important mereu la timp si sincer m-am atasat de acel motor, motiv pentru care urmatoarea a fost o masina tot cu acelasi motor doar ca mai intretinuta si desigur, Audi A4 b6.
Pe scurt, din experienta iti spun ca sunt masini foarte bune, dar trebuie sa stii sa le alegi. Personal recomand motorul AWX, are 131 cp, in 5+1 trepte, e ceva mai bun fata de AVF acelea au cutia de viteze ceva mai sensibila, si mai sunt si AVB-urile, de 101 cai poate ceva mai bune fata de AWX, dar sunt mai lente, motiv pentru care personal nu am fost atras de aceste motoare.
In rest ce pot spune, iau in considerare sa ma despart de A4-ul meu in cazul in care iau o suma decenta pe el (undeva la 4000) in ideea de a trece la ceva mai nou si la alt grup(BMW, Mercedes){deoarece nu prea mai exista motorizari cu un numar decent de cai (minim 130) si motor de 1.9, ci doar 2.0 si motor de 140cp, deci cam spun pas la VW/Audi}, dar daca nu iau banii aia, incep sa investesc ceva in masina poate o fata de B7, si ceva kit S-line, si sa-l fac full, si treptat poate chiar il fac de expozitie, asta cu expozitia e o "nebunie" de a mea.
Stanmariusvasile întreabă: