Daca e sa o iei dupa "merita" nu merita sa cumperi nici o masina SH, iei una noua si stii ca-i buna.
Dar cum banii sunt problema, fiecare isi cumpara ce masina isi perimite, daca iti permiti noua, iti iei noua, daca iti permiti din 2010 iti iei din 2010, daca iti permiti din 2002 iti iei din 2002, asta e treaba.
Cu atat mai mult in tara la noi unde la ce salarii avem, trebuie sa treaca anii poate chiar jumate de viata sa ai bani de o masina noua.
Cu masinile sh e un joc de noroc, cu cat cunosti mai multe la masini cu atat stii la ce sa te accepti deci cresc sansele sa prinzi o masina buna daca stii sa le verifici, dar nici asa nu ai garantia ca esti lipsit de probleme.
Sunt masini sh, au o varsta, au trecut prin multe maini, nu ai nici o garantie.
Acum despre tine, daca nu cunostii in ale masini cel mai bine platesti un mecanic sa te ajute la verificat masinile.
Sau, o alta recomandare, e sa testezi mai multe masini (de acelasi tip care te intereseaza) inainte sa cumperi una, asa, cel putin iti faci o idee cum trebuie sa se comporte o masina buna.
Tu o platesti. Nu e scump sa o pui pe tester si sa o verifice un mecanic bun.
Generatia 2000-2004 e deja invechita, dar preturile sunt mari. Nu recomand achizitii din perioada aia, peste 1-2 ani o sa valoreze toate 500e, adica un sfert sau o treime din cat vei plati acum pe ea.
Deja au probleme serioase cu rugina (praguri, aripi, capote).
Merita doar daca stii sa cauti un pret convenabil, adica vreo 1000e pe un Golf 4 TDI "dotat", nu 2200, cat cred unii ca valoreaza.
P.S.: Golful nici macar nu e masina, nu il recomand nimanui. L-am pus doar ca exemplu, ca are pret mare pe piata, dar merita cat un Logan ruginit.
Depinde ce iti doresti de la o masina. Daca o iei doar ca sa iti faci treaba cu ea, o masina ieftina e ideala. Chiar daca isi pierde doua treimi din valoare, la o masina de 1500 de euro pierzi 1000 de euro in cativa ani. In schimb la o masina de 10.000 de euro, vei pierde probabil 2000 intr-un singur an...
Daca vrei ca masina sa arate bine, sa aiba dotari de ultima generatie, confort maxim etc, atunci evident ai nevoie de o masina mai noua si implicit mai scumpa. Si la achizitie si la intretinere.
De verificat trebuie verificat totul. De la motor la starea caroseriei, documente, uzura, modul cum a fost intretinuta etc. Mai bine ia cu tine pe cineva care se pricepe cat de cat.