Si 1.5 e lenes tare, si cu injectoarele ai dreptate cica se cam duc si mai sunt si scumpe... De cati bani dispui? De ce nu te orientezi catre un SH mai nou, cu putin kilometri la bord?
Dispun de 4000euro si vreau un logan nou care stiu ca nu l-a alergat nimeni si este o masina romaneasca care se gasesc repede piese si sunt ieftine.dar nu stiu cu loganul asta 1.2 ce consum ar avea in rest stiu ca merge mai turat fata de 1.4
Consumul nu-i exagerat de mare. Cred ca pe undeva la 6-7% Mediu. Dar daca pui GPL consumul creste cu 1-2%. Avantaje: Pretul carburantului este mai ieftin. Dezavantaje: Scade puterea motorului. Pentru oras e bun GPL, in schimb la depasiri ai sa le faci mai greu.
Problema este următoarea, GPL-ul este mai ieftin, dar crește consumul scade puterea și totodată scade durata de viață a motorului, iar Dieselul, este la fel de leneș ca GPL-ul, dar consumă mai puțin, plus că nu-ți mai faci griji din cauza posibilelor defecte apărute în urma folosirii unui combustibil alternativ, ca GPL-ul.
Daca ai sursa de motorina mai ieftina, alege dieselul, daca alimentezi numai din benzinarii, alege varianta cu GPL. Un motor de 1.6 16V ar fi superb, insa te costa mai mult, nu atat la consum, ci la asigurari si la impozit.
In privinta dezavantajelor GPL, iti garantez ca nu vei avea nici una dintre aceste probleme, cu conditia sa alimentezi GPL de calitate. Si vorbesc din experienta: masina mea consuma GPL exact cat consuma benzina (diferenta e benzina de pornire, sa zicem 10l/luna), trage la fel de bine pe gaz, ba chiar merge mai rotund, iar uzura mai mare a motorului pe GPL este doar un mit urban, bazat pe experienta taximetristilor, unde de fapt uzura provine de la numarul mare de porniri. Explicatia ar fi ca GPL-ul are "ardere uscata" si nu lubrifiaza motorul, insa oricine are minime cunostinte de mecanica stie ca nu exista ardere umeda, iar lubrifierea o face uleiul, nu benzina. Care apropo, este un bun degresant...
Regis nu mi-as lua niciodata 1.6 mai ales si in 16v am inteles ca te rupe la consum.m-ar incanta 1.2 pe gpl dar am inteles ca nici ala nu-i asa nemaipomenit..si cine zice ca 1.5 diesel e lenes se inseala amarnic..eu am mers cu asa ceva si diferenta dintre motorina si benzina este ca de la cer la pamant are si demaraj si viteza mult mai tare decat cea pe benzina iar turatiile mai mici decat benzina adica la 90km/h ai 2000 turatii pe cand la benzina la 2000 turatii ai decat 70km/h..La logan m-am referit
Te rupe la consum=0, 9l in plus la suta de km (datele producatorului), in schimb sporul de putere de la 75 la 105 cai este semnificativ.
Dieselul are tot 75 de cai, dar ramane totusi Diesel si nu pot subscrie impresiei ca demarajul este mult mai bun, cu atat mai mult cu cat am condus si eu aproape toata gama de motorizari (1, 2 16V nu am avut inca ocazia).
Una peste alta, revin la sfatul initial, alege GPL daca nu ai sursa de motorina, iar daca ai, evident dieselul.
teclado întreabă: