Problema la schimbarea treptei de viteza in jos, apare din cauza nesincronizarii pinioanelor in cutia de viteze. In mod normal sincroanele trebuie sa se ocupe de asta, adica sa nu lase pinioanele sa se angreneze in cutie, pana nu ajung la viteze periferice egale. Daca sincroanele sunt uzate, acea angrenare se face in conditii neprielnice si o sa se auda zgomote de dinti loviti unii de altii. Problema apare cel mai sever la treptele joase, mai ales la schimbarea din a II-a in I-a. In mod normal, la aceasta schimbare o sa simti o rezistenta mare a levierului de a intra in treapta I; nu forta, tine-l apasat usor pana se sincronizeaza pinioanele, si indata ce aceasta se va intampla, schimbarea se va putea face fara efort. Sigur, e recomandat sa faci aceasta shimbare la turatia si respectiv viteza la care "ii place" masinii. Daca lasi masina sa ruleze la relantiu in treapta I pe drum drept, o sa poti sa afli care e viteza la care "ii place" schimbarea din treapta II in treapta I. Daca intr-o situatie din trafic, faci schimbarea la acea viteza, levierul va putea fi deplasat fara niciun efort din 2 in 1, chiar mai usor decat la introducerea in viteza I de pe loc. Ca amuzament, am cunoscut un sofer care avea o masina "de stricat", era un sofer foarte versat, profesionist, obisnuit cu tehnica veche. Tipul schimba vitezele si in sus, si in jos, fara ambreiaj! (exceptand pornirea in treapta I) Si culmea, ii iesea. Stia care e turatia la care se poate face asta usor. Nu te sfatuiesc sa incerci!
Deasemenea, daca devii indemanatic si vrei sa te joci, poti sa inveti sa conduci cu "dublu ambreiaj". Aceasta e o practica_care era folosita pe vremea cand masinile nu aveau cutii de viteze sincronizate. La modul simplist, practica consta in a te folosi de pedala de acceleratie pentru a sincroniza cutia de viteze. Eu am condus mult timp asa, stiu ca o sa imi sara lumea in cap sa imi spuna ca nu are nici un rost la o masina moderna, si doar maresti consumul de carburant, dar asa am avut eu chef. Daca ajungi sa stapanesti acesta tehnica, chiar ca o sa poti face schimbari de viteza, fara sa soliciti deloc cutia. Succes!
Cum te-a invatat sau o sa te invete instrucorul la scoala de soferi, nu te lu-a dupa alti.
Daca vrei sa strici cutia de viteze poti schimba si dintr a I in a IVa dar ideal ar fi sa le iei la rand
Nu sunt profi in condus dar cred ca nu e recomandat. din fericire nu am sarit trepte si nici nu mi-a murit motorul asa ca nu stiu ce se poate intampla.
corect vitezele se schimba asa 1, 2, 3, 4, 5. si invers.
la inceput, schimbarea treptelor o faci atunci cand acul accelerometrului ajunge aproape de zona rosie. schimbi prea tarziu, fortezi motorul, schimbi prea devreme, si va trage mai greu.
eventual o sa ajungi sa schimbi viteza dupa sunetul motorului.
oricum sarind treptele de viteza uzezi motorul.
Pe rind...Mai intii o pui in 1 apoi o schimbi a 2 si treptat in a 3 si pina ajungi la 4... Succes si atentie mare la circulatie!
Nu strica cutia strica eventual motoru fiindca il obliga sa mearga foarte subturat (asta daca nu-i moare)
Eu din treapta a III-a mai sar direct in treapta a V-a (dupa ce am facut o depasire sau dupa ce am forjat masina) pentru ca turatia cade in jur de 2000 rpm (adica fix cat e ideal dupa ce schimbi treapta de viteza). Asa, evit sa uzez ambreiajul degeaba. Dar asta se intampla cand am liber in fata ceea ce in Bucuresti (mai ales la orele de varf) se intampla mai rar.
Ai dat cu copy paste de pe google, postul asta imi este foarte cunoscut fiindca l-am mai citit candva, si nu provenea de la tine.
Postul asta mai e pe un forum, unde tot eu il scrisem si e adevarat am dat copy paste ca doar nu ai vrut sa-l scriu din nou..
Poti sa schimbi daca ai o viteza mare in a1 a, dar iti gripezi motorul...cel mai bine le schimbi pe rand
Poti schimba asa: pleci frumos cu a1-a de pe loc, turezi maxim si apoi bagi a 3-a si lasi la relanty si mergi cu 40, la masina mea asa merge tu poti incerca si cu a4-a dar daca vezi ca se zguduie motorul cand ridici ambreajul pentru viteza 4 mai bine baga 3 ca 4 e prea mare si soliciti motorul