La temperaturi scazute, motorina isi pierde fluiditatea (devine vascoasa). Pentru a fi pulverizate eficient prin injectoare, trebuie sa fie cat mai fluida cu putinta, deci la temperaturi scazute trebuie incalzita. Filtru de motorina de poe masina ta face asta continuu. Dar nu conta prea tare ca masina o sa porneasca pe "frig polar", pentru ca motorina "ordinara" s-ar putea sa fie atat de vascoasa incat sa nu ajunga pana la filtru/incalzitor. De aceea s-a inventat motorina "de -15", destul de comuna in statiile din Romania. Asta ca sa nu-ti povestesc de motorina "de -40" a rusilor.
Filtru trebuie schimbat la fiecare interval de intretinere al masinii. Nu are cum sa fie asa mult pentru ca e format din hartie
Rezistenta de incalzire a filtrului nu se schimba deodata cu filtrul. Ea ramane in soclu. Si eu am filtru cu incalzire, si ma costa 20 de lei primul gasit. Poate unul Mann e vreo 40-50 de lei.
Eu l-am schimbat o data, am cumparat altul si e in portbagaj, intr-o sacosa cu alte piese (bucse, bielete, capat planetara) pe care mi-e lene sa le montez. Nu imi place sa lucrez la masina mea, ca nu ma plateste nimeni
Mimi26567 întreabă: