Cunosc multi incepatori a caror prima masina a fost un Golf 3.Destul de fiabila, stabila pe curbe si aspectuoasa. Daca o gasesti la un pret ok, fara a fi pe punctul de a se scurge efectiv cand o ridici pe elevator, e o alegere buna.
In 2010 ma pregateam sa devin sofer, si credeam ca Golf 3 1.9 TD/TDI ar fi masina visurilor mele. Din fericire, meseria mi-a dat pe mana mai multe bucati, 1.4 benzina si TDI-uri: groaznice!
Stabilitatea este oribila, nu stiu ce a fumat colegul nostru, dar masina aia balanseaza in draci, indiferent de starea suspensiei. Cred ca Loganul are suspensie mai buna decat el. Motoarele pe benzina 1.4 si 1.6 sunt fiabile, dar nu trag. 1.8 benzina te face de rusine, ca de obicei nici nu merge rotund. Alea diesel sunt ok, pentru tarani. Spatiul interior este bun (mai bun decat in Golf 4), dar nu l-as numi confort, scaunele parca ar fi de lemn.
In concluzie, in loc de Golf 3 am descoperit Opelurile din anii '90. Astra F 1.4 fuge de nu-ti vine sa crezi, si nici nu se aude motorul. 1.6 deja iti da impresii de zmeu. Am avut si 2.0 turbo, aia m-a speriat la propriu. In prezent sunt la a doua Vectra A cu motor 1.7 TD, si nu reusesc sa renunt la ea. Am si un Focus 1.8 TDdi, dar tot Vectra mi-e la inima.
Revenind la Golful tau: merita, daca nu are rugina, actele sunt ok, si vrei doar sa mergi din punctul A in punctul B, pe drumuri in care te intalnesti doar cu carute. In rest, clar NU. Si siguranta e varza in Golf 3, la impact zici ca e de carton.
Cel pe care l-am găsit este pink floyd edition și scaunele sunt chiar ok, in fine. Eu am avut întrebarea dacă merita un Proiect cu ea, tuning...
Merita daca vrei ceva doar de expo, ca gasesti o groaza de piese aftermarket pentru ea.
Si ca performante, daca pui suspensie dura (sport), si are motor mai mare, iese masina de 'liniute'.
Dar in rest, e o masina fara nici o noima.