| heddy10 a întrebat:

De cand a venit frigul am observat ca acul de la temperatura apei nu mai urca la 90 de grade nici dupa o ora de "alergat". Masina in cauza este un VW Bora 1.9 TDI cod AJM. Caldura inauntru baga, insa nu vrea sa urce apa la 90. Uneori cand stau pe loc cu motorul pornit, urca, apoi cand plec de pe loc, intr-un minut iar scade la 70-75 si acolo ramane. Uneori creste sau scade vazand cu ochii. Tind sa cred ca a ramas termostatul blocat pe deschis, insa tata zice ca e sonda de temperatura defecta.

Intrebarea mea este: Unde este localizat acest senzor? As vrea sa ma uit mai atent, poate e vreun contact imperfect de vina, sau eu stiu...macar sa il gasesc.

Multumesc anticipat!

11 răspunsuri:
| Baddboy a răspuns:

Senzorul de temperatura schimba si vezi

| anonimg a răspuns:

Pai nu este normal ca atunci cand este frig afara, racirea apei sa fie mai buna?

| heddy10 explică (pentru anonimg):

Motorul trebuie sa ajunga la 90 indiferent de temperatura de afara. Faptul ca termostatul a ramas blocat pe deschis si raceste non stop motorul fara sa se deschida la o anumita temperatura, asa cum e setat normal (ex. 87 grade), nu face bine deloc. Consum crescut si uzura prematura, nu e deloc sanatos.

| anonimg a răspuns (pentru heddy10):

Daca masina este dotata si cu sistem suplimentar de racire (gmv), sa nu fie problema de la acesta.
"Alergatura" de care zici tu nu cred ca este suficienta doar pe oras.

| heddy10 explică (pentru anonimg):

Nici dupa ce am ajuns in Bucuresti de la Slobozia (100 km regim autostrada), nu a stat altfel situatia. Tot 70 arata...

| Panamax a răspuns:

Termostatul se blocheaza de la mizerie si este bine sa fie inlocuit din cand in gand.Atentie la chinezarii. Piata este plina.
Si senzorul este defect sau are mufa scoasa.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

E foarte normal, mai ales cand dai drumu la caldura si in masina, e normal sa scada temperatura cu totu.
Plus ca afara e iarna,

| Adi88 a răspuns:

Este cat se poate de normal să nu urce la 90 ca e frig deci racirea e mult mai rapida acum. Iar vara se oprește la 90 pentru ca atunci e setata și aeroterma să pornească asa e senzorul. La 90 pornește ca sa nu ajungă la punctul de fierbere de 100 °C. Dacă trece de 90 atunci e o problema intr-adevar.

| heddy10 explică (pentru Adi88):

Ce ma nedumereste e si faptul ca atunci cand pun o interfata obd ca sa pot citi si din alta parte temperatura, imi arata -99 grade, ceea ce imi da de inteles ca este defect.

Vara racirea "pleaca" mai repede, deoarece este mai cald. Iarna pleaca mai greu. La mine nici dupa un drum de 200km in regim de autostrada nu trece de 70. Asta nu e deloc ok. Senzorul trebuie sa lase motorul sa se apropie de 90 indiferent de anotimp, abia apoi porneste racirea. Nu sa raceasca non stop...

| DragoStefaN a răspuns (pentru heddy10):

Senzorul care iti indica tie temperatura in bord este separat de cel care porneste ventilatoarele. Cel care iti arata temperatura este situat pe motor si iti recomand sa nu te iei dupa el, poate da erori de multe ori. Cel care porneste ventilatoarele este situat pe radiator si are doar 2 trepte, este mecanic, cum ar veni pe direct legat de ventilator.

Dupa cum ai zis si tu, ai bagat un tester si iti indica aiurea temperatura atunci acela este cu siguranta de vina. Cum poti verifica asta? Porneste motorul si las-o pornita o jumatate de ora, asculta cu atentie sau uite-te la ventilator, vei auzi un tacanit (acesta fiind releul care cupleaza ventilatorul) si vei vedea cum porneste ventilatorul, dupa cateva minute acesta se va opri. Asta inseamna ca iti merge cum trebuie. Daca nu face asa atunci e defect senzorul. Recomand sa verifici mufa mai intai si dupa schimbarea lui.

Iti recomand sa verifici mufa sa sa schimbi senzorul care iti indica temperatura in bord pentru ca mai mult ca sigur acela este defect de iti zice -99 grade.

Iar ca sa afli unde sunt fiecare, google este prietenul tau.

| heddy10 explică (pentru DragoStefaN):

Multumesc mult!