Pai nu este normal ca atunci cand este frig afara, racirea apei sa fie mai buna?
Motorul trebuie sa ajunga la 90 indiferent de temperatura de afara. Faptul ca termostatul a ramas blocat pe deschis si raceste non stop motorul fara sa se deschida la o anumita temperatura, asa cum e setat normal (ex. 87 grade), nu face bine deloc. Consum crescut si uzura prematura, nu e deloc sanatos.
Este cat se poate de normal să nu urce la 90 ca e frig deci racirea e mult mai rapida acum. Iar vara se oprește la 90 pentru ca atunci e setata și aeroterma să pornească asa e senzorul. La 90 pornește ca sa nu ajungă la punctul de fierbere de 100 °C. Dacă trece de 90 atunci e o problema intr-adevar.
Ce ma nedumereste e si faptul ca atunci cand pun o interfata obd ca sa pot citi si din alta parte temperatura, imi arata -99 grade, ceea ce imi da de inteles ca este defect.
Vara racirea "pleaca" mai repede, deoarece este mai cald. Iarna pleaca mai greu. La mine nici dupa un drum de 200km in regim de autostrada nu trece de 70. Asta nu e deloc ok. Senzorul trebuie sa lase motorul sa se apropie de 90 indiferent de anotimp, abia apoi porneste racirea. Nu sa raceasca non stop...
Termostatul se blocheaza de la mizerie si este bine sa fie inlocuit din cand in gand.Atentie la chinezarii. Piata este plina.
Si senzorul este defect sau are mufa scoasa.
Senzorul care iti indica tie temperatura in bord este separat de cel care porneste ventilatoarele. Cel care iti arata temperatura este situat pe motor si iti recomand sa nu te iei dupa el, poate da erori de multe ori. Cel care porneste ventilatoarele este situat pe radiator si are doar 2 trepte, este mecanic, cum ar veni pe direct legat de ventilator.
Dupa cum ai zis si tu, ai bagat un tester si iti indica aiurea temperatura atunci acela este cu siguranta de vina. Cum poti verifica asta? Porneste motorul si las-o pornita o jumatate de ora, asculta cu atentie sau uite-te la ventilator, vei auzi un tacanit (acesta fiind releul care cupleaza ventilatorul) si vei vedea cum porneste ventilatorul, dupa cateva minute acesta se va opri. Asta inseamna ca iti merge cum trebuie. Daca nu face asa atunci e defect senzorul. Recomand sa verifici mufa mai intai si dupa schimbarea lui.
Iti recomand sa verifici mufa sa sa schimbi senzorul care iti indica temperatura in bord pentru ca mai mult ca sigur acela este defect de iti zice -99 grade.
Iar ca sa afli unde sunt fiecare, google este prietenul tau.