| JackDanielTime a întrebat:

din nou. Cam de o luna am inceput sa citesc despre functionarea masinii. Cum functioneaza motorul, cutia de viteze, cuplul, in fine, chestii legate de mecanica si inginerie.Am ajuns la ambreiaj, i-am inteles principiul sau, dar un singur lucru nu inteleg. Deci, el este format din 3 placi importante, volanta care reda turatiile motorului, discul de ambreiaj si discul de presiune.Cand ambreiajul este cuplat, rulmentul de presiune apasa pe discul de presiune si elibereaza discul de ambreiaj. Intrebarea mea este, de ce discul de ambreiaj "urmeaza" discul de presiune.Adica, ce forta il impinge, pentru ca ele doua nu sunt legate intre ele.
Ca sa-mi intelegeti mai bine intrebarea, priviti imaginea de mai jos:
https://www.google.ro/......ps?/search
De ce chestia aia portocalie se misca in dreapta, dupa ce ambreiajul este calcat?
Va multumesc pentru eventualul raspuns.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu e prea reusita schema. Portocaliul ala tine de discul de ambreaj, e gaura cu caneluri, care sta pe axul cutiei de viteze (priza).
Discul e prins intre volanta si placa de presiune. Cand apesi pe ambreaj, furca impinge rulmentul spre motor, care, apasand pe placa de presiune (are niste lamele numite 'soare', care preiau acea miscare), despart discul de placa si volanta, lasand motorul sa se invarta in gol, ca sa poti schimba treapta de viteza, in cutie.
Sper ca n-am zis nici o gafa, si eu am inteles greu capitolul asta, cu masina desfacuta mi-a zis mecanicul de vreo 3 ori, pana am priceput laughing
Placa de presiune e prinsa in suruburi pe volanta, deci se invarte deodata cu motorul, iar ambreajul e 'strecurat' intre, si se tine doar de priza (axul cutiei).
Placa de presiune cedeaza si ea in timp, din cauza soarelui (lamelele care plimba discul), si a altor puncte mai slabe de pe ea, cum ar fi zonele de prindere pe volanta, care la bruscari mai prind joc, sau se pot chiar desprinde. Daca e volanta din material prost, nu e exclus chiar sa crape, trepidant astfel la plecarile de pe loc.
Se mai intampla ca la masinile ce stau foarte mult degeaba, sa se exfolieze ferodoul de pe ambreaj, sau sa se lipeasca de placa, lasand urme pe placa. Se pot intampla multe, fiind un cuplaj solicitat direct de toata puterea motorului.

3 răspunsuri:
| JackDanielTime explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu, nu ai gafat cu nimic, te aprob in tot ce zici, stiu partea care tocmai mi-ai explicat-o dar tu tot nu m-ai lamurit. Uite, poate asta te ajuta mai mult.
https://www.youtube.com/watch?v=uxcNjtG8I_s
Vezi, in videoul ala, ai echipat un kit de ambreiaj plus cutia de viteze. Bun, cand apesi rulmentul de presiune de ce discul de ambreiaj se duce in dreapta.Ce chestie il "trage"?
Sper ca nu devin enervanct cu aceste intrebari

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JackDanielTime):

S-ar putea sa mearga putin spre dreapta doar pentru ca e lasat liber, iar volanta e in miscare. El are niste arcuri pe el, dar alea sunt pentru a amortiza cuplarea, nu il misca mai in fata sau mai in spate.

| JackDanielTime explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu, deci fii atent, asta e ultima incercare, daca nu, ma las pagubas. Poate o sa desfac vreodata motorul unei masini si o sa inteleg cum functioneaza. Deci https://www.youtube.com/watch?v=5_rCXhAi6Jg
la minutul 2:20 unde sunt toate 3 asamblate.Cand apasa rulmentul de presiune DE CE discul de ambreiaj urmeaza placa de presiune pentru ca in mintea mea nu exista niciun mecanism care sa il traga efectiv.
Stai sa-ti mai explic cam cum este in capul meu ideea asta cu ambreiajul in cel mai simplu mod. Doua cercuri lipite se invart datorita rotatiei unuia dintre ele, iar apoi cand cel fara rotatie este indepartat ( ma refer ca cele doua cercuri nu mai sunt lipite) printr-un mecanism( cel pe care nu-l inteleg eu) atunci acesta se opreste. the end.
Poate ca, in realiatate, discul ala sta acolo dar se freaca putin, restul de rotatii sa fie absorbit de catre rulmentul de presiune dar atunci s-ar strica ferodourile.Chestia este ca ceva trebuie sa-l traga ca sa nu se frece de volanta.


Iti multumesc oricum pentru toate explicatiile si pentru timpul alocat
acestei dileme.