La kilometraj se umbla... Care are 200.000, de fapt are 400.000, sau care are 300. 000km, ii are reali. Eu ma pricep, si tot ignor kilometrajul. Am cumparat, de exemplu, Ford din 1999, cu sub 150.000 in bord, iar cand am inceput sa lucrez la el, am vazut ca s-a schimbat pana si pompa de injectie cu totul... Aia se strica abia dupa 300. 000km.
Daca iei pe motorina:
-uita-te la vasul cu antigel, sa fie curat, fara ulei, fara depuneri negre
-sa nu scoata fum deloc, sau doar putin fum negru, la turatii mai mari, dar un norisor scurt si atat, nu constant
-sa nu fluiere turbina
-sa intre bine in viteze
La benzina, te uiti la:
-nivel si culoare ulei (sa nu fie ca smoala, si pe minim)
-mirosi uleiul, sa nu miroase a benzina (ar insemna ardere incompleta si probabil consum mare)
-cand pornesti motorul, pui pe cineva sa se uite la toba, sa nu iasa fum albastru (ar insemna ca mananca ulei pe la supape)
-urci o panta cu ea, si asculti motorul, sa mearga rotund, fara rateuri, fara sa "dea in nas".
Indiferent de motorizare:
Te bagi cumva pe sub ea, sa vezi pragurile si grinzile de rezistenta, sa nu fie gaurite, ori cu suduri.
Mergi cu ea, te uiti sa porneasca bine atat cu motorul cald, cat si rece, sa mearga drept, sa vireze precis, fara jocuri, fara balans, sa tina frana fara sa apesi mult pe pedala, si sa nu traga intr-o parte cand franezi, ori sa vibreze volanul. Te uiti din prima sa se aprinda toate becurile, si sa se stinga (ABS, Airbag, martor motor, martor ulei, baterie).
Te uiti la fiecare anvelopa in parte, sa nu aiba uzura excesiva doar pe margini, sau sa fie un cauciuc mai uzat decat celelalte. Daca gasesti un cauciuc mult mai "sters", te uiti imediat la DOT-ul lui, si a rotii pereche. Daca amandoua au acelasi DOT, inseamna ca probabil au fost montate la acelasi termen, iar masina are o problema de geometrie (reglaj sau accident grav), si nu mai calca rotile cum trebuie, lucru periculos (poate derapa din senin), si enervant, ca mereu vor ceda cauciucuri, rulmenti si nu numai. Plus ca o masina lovita atat de rau incat sa calce stramb, are niste 'riduri' in structura de rezistenta, iar la un viitor accident s-ar indoi mult mai usor, deci siguranta este mult mai slaba.
Uita-te la spatiul din jurul portierelor, sa fie egal peste tot; daca intr-un loc e mai mic, in altul mai mare, inseamna tot ca a fost accidentata.
Nu vei gasi perfecte, dar nu lua nici cu gauri in lonjeroane, praguri, ori cu usi care aproape se freaca in caroserie, de strambe ce sunt. La motor, nu lua nici una care nu merge rotund, scoate fum cand accelerezi, sau are ulei ori depuneri negre in antigel.
Ia Astra G, 1.6-1.8-2.0 benzina, sau 1.7 CDTI.
Nu recomand Golf 4, ca masina e sub ceea ce ofera Astra G.
Loganul nu merita, e mai prost si decat Golf 4.
Focus 1 mai merita, dar prefer Opelul, ca e mai fiabil.
Ok deci din ce am inteles astra g ar cam fi alegerea mea.Inca o intrebare inainte de fundita, cand ma duc sa cumpar masina la second hand la ce ar trebui sa ma uit, sa imi dau seama daca masina e buna sau nu, si ca la cati km e acceptabil in functie de anul de fabricare
Vezi ca am adaugat mai multe.
Succes!
Inca ceva, scuze ca te mai deranjez dar ce e mai bun pentru mine disela sau benzina si care e diferenta dintre 16v si 8v
Diesel 1.7 dti sa eviti, ca e bleg si cu pompa de injectie slaba. 1.7 cdti e mai puternic, si econom, dar defectiunile pot fi scumpe.
1.6 8v e motor potrivit pentru tine, trage binisor, si e fiabil.
1.6 16v are in plus al doilea set de supape, al doilea ax cu came, ceea ce ii da in plus niste putere, si de obicei si consuma mai putin. Partea proasta este ca motoarele 16v consuma mai mult ulei cand sunt uzate, avand numar dublu de supape (cu semeringuri care scapa uleiul cand se rod).
La kilometraj se umbla... Care are 200.000, de fapt are 400.000, sau care are 300. 000km, ii are reali. Eu ma pricep, si tot ignor kilometrajul. Am cumparat, de exemplu, Ford din 1999, cu sub 150.000 in bord, iar cand am inceput sa lucrez la el, am vazut ca s-a schimbat pana si pompa de injectie cu totul... Aia se strica abia dupa 300. 000km.
Daca iei pe motorina:
-uita-te la vasul cu antigel, sa fie curat, fara ulei, fara depuneri negre
-sa nu scoata fum deloc, sau doar putin fum negru, la turatii mai mari, dar un norisor scurt si atat, nu constant
-sa nu fluiere turbina
-sa intre bine in viteze
La benzina, te uiti la:
-nivel si culoare ulei (sa nu fie ca smoala, si pe minim)
-mirosi uleiul, sa nu miroase a benzina (ar insemna ardere incompleta si probabil consum mare)
-cand pornesti motorul, pui pe cineva sa se uite la toba, sa nu iasa fum albastru (ar insemna ca mananca ulei pe la supape)
-urci o panta cu ea, si asculti motorul, sa mearga rotund, fara rateuri, fara sa "dea in nas".
Indiferent de motorizare:
Te bagi cumva pe sub ea, sa vezi pragurile si grinzile de rezistenta, sa nu fie gaurite, ori cu suduri.
Mergi cu ea, te uiti sa porneasca bine atat cu motorul cald, cat si rece, sa mearga drept, sa vireze precis, fara jocuri, fara balans, sa tina frana fara sa apesi mult pe pedala, si sa nu traga intr-o parte cand franezi, ori sa vibreze volanul. Te uiti din prima sa se aprinda toate becurile, si sa se stinga (ABS, Airbag, martor motor, martor ulei, baterie).
Te uiti la fiecare anvelopa in parte, sa nu aiba uzura excesiva doar pe margini, sau sa fie un cauciuc mai uzat decat celelalte. Daca gasesti un cauciuc mult mai "sters", te uiti imediat la DOT-ul lui, si a rotii pereche. Daca amandoua au acelasi DOT, inseamna ca probabil au fost montate la acelasi termen, iar masina are o problema de geometrie (reglaj sau accident grav), si nu mai calca rotile cum trebuie, lucru periculos (poate derapa din senin), si enervant, ca mereu vor ceda cauciucuri, rulmenti si nu numai. Plus ca o masina lovita atat de rau incat sa calce stramb, are niste 'riduri' in structura de rezistenta, iar la un viitor accident s-ar indoi mult mai usor, deci siguranta este mult mai slaba.
Uita-te la spatiul din jurul portierelor, sa fie egal peste tot; daca intr-un loc e mai mic, in altul mai mare, inseamna tot ca a fost accidentata.
Nu vei gasi perfecte, dar nu lua nici cu gauri in lonjeroane, praguri, ori cu usi care aproape se freaca in caroserie, de strambe ce sunt. La motor, nu lua nici una care nu merge rotund, scoate fum cand accelerezi, sau are ulei ori depuneri negre in antigel.
Eu zic golf 4, mult mai bun din orice punct de vedere, de ex daca pica ceva gasesti piesa rapid si ieftin, consum mic, etc
BodenAlex întreabă: