Exista limitator, care poate fi reglat, din cate stiu. Insa unii zic ca e in carburator, altii ca e pe ambreajul centrifugal. Numai un mecanic de scutere poate sti.
Stiu sigur ca poate fi limitat si la o viteza mica, a avut un vecin ATV mic de 50cc, si l-a facut un prieten de al meu (set nou, reglaje...). A facut cateva ture cu el prin cartier, si fugea ca un scuter, 50-60, apoi l-a limitat la o viteza foarte mica, ca proprietarul il cumparase pentru copilul lui, si mai mult de 20, maxim 30km/h, nu prindea.
L-am dus la un mecanic de scutere dar prea are timp mai mult sa vada de el, abia a avut timp sa-mi schimbe setu, rolele, semeringurile etc... dar el o zis ceva de limitator pe partea electrica... hmm?
Accelerez putin pana ajunge la 20kmh si dupa aia cand accelerez mai tare nu se tureaza?
Exista mai multe posibilitati pentru aceasta problema, fie CDI-ul este limitat(daca este limitat, peste o anume viteza nu mai da scanteie la acel interval si de aici problema)in cazul acesta trebuie inlocuit, posibil sa fie o limitare si pe partea de transmisie, pe axul variatorului o mica bucsa care nu lasa cele 2 flanse sa se lipeasca, de aceea nu urca cureaua mai mult si nu prinzi viteza, sau posibil sa fie de la carburator, acel arc de la acceleratie sa fie putin mai lung si sa nu lase acceleratia sa urce.
Dar din punctul meu de vedere nu este o limitare, la scutere limitarea standard este la 45km/h.
Banuiesc sa fie un defect, mai intai, testeaza pompa de vacum(benzina) e posibil sa fie defecta si combustibilul sa curca prin cadere si de aici sa fie toata problema.
Verifica cureaua de transmisie, posibil sa fie foarte uzata, si in cazul acesta nu preia puterea data...
Verifica si rolele de la variator, posibil sa fie prea uzate si tot aceeasi problema.
Vacummu, cureaua, rolele toate le-am cumparat noi deci sunt noi... eu cred ca e pe partea electrica, Cdi-ul... daca era din parte mecanica nu trebuia sa se tureze si sa nu fuga? deci al meu nu se tureaza la maxim si nu fuge. am motorizare suzuki, ceva recomandari?
In general sfatul meu ar fi sa schimbi si pompa de benzina (sau de vacum, cum vrei tu sa ii spui) ma gandesc ca ar fi de la ea problema, ar fi defecta iar alimentarea s-ar face prin picaj, dar daca spui ca ai motor de suzuki e posibil ca cdi-ul sa fie totusi de aprilia, si sa nu corespunda intervalul in care da scanteie, si de aici problema.
Oare sa fie din partea electrica (cdi)? de aia oare nu urca in ture de la o anumita turatie? vaccum am cumparat nou!
Da, probabil e de la cdi, o fi ramas cdi-ul de la vechiul motor, si nu se potriveste cu cel de acum.
Stanmariusvasile întreabă: