anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt începător și aș vrea să vă întreb (desigur, pe cei cu experiență) cam ce turații ar fi optime pentru schimbarea treptelor și pentru un regim normal de rulare la un motor diesel. Mașina este un Volkswagen Bora 1.9 TDI. Multă lume zice că nu e bine să treci de 2000 de ture pentru a schimba, alții spun că trebuie cel puțin atât laughing. Vă rog să mă ajutați cu niște răspunsuri, pentru că nu vreau sa afectez turbina sau durata de viață a motorului.

Mulțumesc anticipat!

19 răspunsuri:
| NotoriusBIG a răspuns:

Schimba la 3000 rpm si nu o sa se intample nimic. Daca schimbi sub 2000 rpm cum zice "multa lume", poti sa ii zici pa la turbina aia.

| RainbowD a răspuns:

Salut. Cam de la 2500/3000 rpm poti schimba in urmatoarea treapta de viteza. De exemplu, eu dupa ce trece de 2500 rpm schimb in urmatoarea treapta de viteza.

| heddy10 a răspuns (pentru NotoriusBIG):

Știu, e subturată în plaja aia, însă neavând experiență mi-a fost frică să "mă dau" la ea. Mersi de ajutor!

| NotoriusBIG a răspuns (pentru heddy10):

Cu mare placere!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Inainte de 2000 e deja subturata... schimba cu incredere la peste 2500

| heddy10 a răspuns:

Mulțumesc de ajutor!

| heddy10 a răspuns (pentru RainbowD):

Mersi de răspuns!

| Ap_Gabriel_2001 a răspuns:

E bine sa schimbi intre 2000 si 3000, adica undeva la 2400-2800 rpm.
Depinde ce trepte schimbi
Cand schimbi (sa zicem ca schimbi la 2300) adaugi de fiecare data 100 de turatii la fiecare treapta.
Sper sa iti fie de ajutor

| heddy10 a răspuns (pentru Ap_Gabriel_2001):

Orice sfat e binevenit. Mersi!

| OldSoul a răspuns:

Peste 2200 de ture, acum depinde, asta doar dupa treapta a-3-a ca in prima si a-2-a se cam chinuie masina la turatiile alea.
Acum desigur si cati cp are masina ta, daca are mai multi cp poti schimba la turatii mai ridicate, ca daca ai un sdi si vrei sa schimbi la 3000 ture, o sa se cam chinuie motoru ala, dar daca ai un ajm de 116 merge lejer sa schimbi pe la 2500, vezi si tu dupa ureche unde-ti pare tie ca incepe sa se "chinuie", schimbi, acum desigur asta daca ai un motor bun si daca nu ai probleme, ca daca ai probleme la motor se poate chinui si la 1800 de turatii.
Ca idee sa nu schimbi mai niciodata sub 2000 de turatii, exceptie treapta 1 si 2.
Eu le schimbam cam asa, Alh (90cp) 2200-2300 de turatii.
Ajm (116cp) 2500turatii
Awx(131cp Passat) 3000 turatii.
Si desigur, sunt si momente cand ii dai "blana" si poti sa schimbi si la 4500 daca e motorul cald si nu ai alte probleme la masina happy.
Acum desigur, consumul o sa creasca, dar decat sa bagi banii in piese mai bine-i bagi in combustibil parerea mea.

| heddy10 a răspuns (pentru OldSoul):

Motorul e 1.9 TDI cod ALH de 90 tind să cred, dar tata mi-a zis că a dus-o pe tester si are 130 cai. Există ALH de 130? sau mi-a zis doar așa să mă simt eu bine? Ori înseamnă că nu e ALH laughing

| OldSoul a răspuns (pentru heddy10):

Alh-ul are de fabrica 90cp, acum daca e remapat da e posibil sa aiba si 130 cp.
Uita-te in compartimentul motor, in partea stanga (sau in dreapta), nu mai stiu exact este o eticheta neagra pe care e scrisa seria masinii, mai jos ar trebui sa fie scris si codul motorului.

| heddy10 a răspuns (pentru OldSoul):

Ok. O să mă uit. Mersi de ajutor!

| Sandu_Daniel_1999 a răspuns:

Intre 3000 si 2000 rpm.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

De ce sa fie subturata sub 2000 rpm? Sunt cazuri cand poti schimba si sub 2000 rpm in functie de motorizare. Dar probabil ca nu ai condus niciodata o cutie automata moderna cu dublu ambreiaj ca sa vezi cum schimba si sub 2000 rpm in anumite situatii, stii tu mai bine decat inginerii care au proiectat-o.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru IzvorulDeIntelepciune):

In anumite situatii, in regim de exploatare normala DSG de la vw spre exemplu pe un motor mare de 1, 9 / 2l schimba la peste 2000

vezi un exemplu aici

https://youtu.be/R-tkDX9h5mM?t=848

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

Da, dar sunt cutii automate de diverse tipuri puse pe diverse motoare, DSG nu este singurul tip de cutie automata cu dublu ambreiaj.
Si ca tot veni vorba de DSG, eu am condus un 2.0 TDI DSG7 de 140 cp pe un vw Tiguan, si nu o data mi s-a intamplat sa schimbe cutia sub 2000 rpm, chiar si la 1800 iti schimba treapta a II-a cu a III-a pe stradute. Pe sosea, la mers lejer schimba si a III-a cu a IV-a sub 2000 rpm. Gandeste-te ca la 7 trepte, n-ar mai ajunge niciodata in treapta a VII-a daca ar schimba doar la 2500-3000 rpm (decat poate pe autosrada la viteze mari).
Am avut ocazia sa merg si cu BMW seria 7 (nu conduceam eu, nu stiu exact ce motor avea stiu doar ca era Diesel) dar in modul eco schimba treapta a V-a sub 2000 rpm.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru suntserios):

P.S: La ce mi-ai aratat tu, uita-te atent la minutele 40:10-40:13 cum schimba treapta a VI-a sub 2000 rpm.

| relian a răspuns:

Se scrimba undeva la 2300-2500 rpm orice motor ar fi si de orice putere.Acolo trebuie scimbata viteza daca vrei sa ai un consum cum spune fabricantu.Schimbarea la turatii mari duce si consumul mai sus. Apoi nu vad ce legatura are turbo cu prefectura.Sau ce spui tu sa nu-ti afecteze turbo adica? Nu vad care e treaba cu afectarea turbinei. Turbina poate sa aiba probleme daca cumva uiti sa mai schimbi uleiul, se poate infunda.Sau turbina poate scapa ulei daca se strica semeringurile, in rest nu vad ce are acceleratia sau turatia motorului cu turbina, ca daca no turezi motoru sal omuri gata se duce turbina.Ce mai idei. Iara la masinile automate asa sschimba la turatiile ce le-am aratat eu.Merg cu masina automata de ani buni si nu doar cu una cu multe si cam acolo schimba, deci vorba cuiva pe aici daca fabricantu schimba asa nu-i mai destept unu de pe TPU care spune sa s chimbi la 3 mii.Motoru n-are a face ca durata ca schimbi tu la 2 sau la 3 mii.Doar daca il turezi peste cit e normal adica sa treci de rosu atunci da poti sa dauneze sau chiar sa se intimle ceva la motor, in rest nai nici o treaba. Iara turbina la fel poti sa mergi numai pana in 2500 de rpm ca nu se strica. Daca nu treci de 2 mii de rpm in cazul unei masini automate aia nu schimba, iar la una standard schimba dar cred ca trage din greu motoru ala.