| nerito a întrebat:

voiam sa va întreb despre Passat B6. Doresc sa achiziționez Passat B6 dar am auzit ca sunt proaste la motoare diesel, ba la turbina, ba nu sunt proaste si doresc si eu sa ma lămurească cineva. Doresc sa iau Passat B6 cu una din următoarele motorizări : 2.0 TDI 140 cp; 1.9 tdi 105 cp 2.0 fsi multitronic, 2.0 fsi manual. Voi ce ziceți?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

1.9 TDI e cea mai ok motorizare, dar fata de versiunile mai vechi, ai mai multe dezavantaje, printre care: injectie PD (mai putin fiabila), un mic consum de ulei prezent, turbina care pocneste brusc si te lasa in baza platformei, volanta cu masa dubla (consumabila).
2.0 TDI injectie PD e un motor foarte nereusit, toate consuma ulei, se duc injectoare, turbine, chiuloasa e dintr-un material prost si sar filetele pe rand, etc. Nici consumul nu e prea multumitor, si nici aia 140cp nu prea sunt justificati.
Despre 2.0 fsi nu stiu nimic, 1.8 TSI parca era destul de laudat. Motorul vechi 1.8T era foarte ok, probabil sta la baza TSI-ului, deci am motive sa cred ca e bun.
Caroseria de b6 e un 'chisat', topaie in voie mare, are tinuta de drum foarte slaba pentru o 'limuzina'. Printre problemele frecvente pot spune ca frana de mana se strica mai des decat motorul, adica foarte des. Ba comutatorul, ba cate un motoras, ba modulul... Ramai cu masina blocata (frana actionata), si nu e prea placut, nici pe platforma n-o poti urca.
Eu zic sa iti cumperi o masina, uita de Passat b6.
P.S.: Primul Passat b6 l-am condus la 18 ani, in 2011, deci nu fabulez.

6 răspunsuri:
| nerito explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Si tu ce ai recomanda sa fie dupa 2004 si la maxim 5000€?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru nerito):

Un 'adversar' serios al Passatului ar fi Vectra C 1.9 CDTI, daca vorbim de limuzine.

| nerito explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu neaparat limuzina si coupe, sau hatch back.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru nerito):

Megane 2 e foarte reusit, sincer e cu o clasa mai jos decat Passat, din cauza dimensiunilor, dar il depaseste la multe capitole (suspensie, consum, putere, tehnologie, fiabilitate).
Mersul unui Megane 2 te unge pe suflet, nu auzi nimic, si parca ar pluti. Cam toate motorizarile sunt reusite, dar recomand 1.6-1.8 benzina, sau 1.5-1.9 diesel. Piesele sunt scumpe, dar tin mult. Nu prea gasesti 'chinezesti', la Renault/Dacia cam totul se cumpara original.
Mai am in familie o Kia C'eed 1.6 diesel din 2007, o recomand, e foarte ok, insa nu stiu costul intretinerii. E foarte comoda si stabila, plusuri pe care aia de la Volkswagen nu le-au nimerit niciodata, mereu au facut masini 'din topor', iar mai nou nici fiabilitate nu au.

| Sofer a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Romanii de rand nu se uita dupa renault. Doar Volkswagen ca e marca germana laughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Sofer):

Romanul (prost) de rand se uita doar dupa VW si Audi. Mananca rahat si de Opel, care e marca germana peste VW in prezent.
Dar realitatea e cu totul alta, pentru astia care stau mai mult printre 'fiare', si fac comparatii logice.
VW vinde doar numele de o perioada buna, merg pe profit imens din cauza brandului, dar in cercetare nu au investit nimic. Sunt in urma Renault-ului cu motoarele, cu vreo 10 ani minim, si au niste sisteme de siguranta (ESP in special), de toata jena. Opel de exemplu ofera ceea ce se lauda VW ca e, fara vrajeala, si fara masini cu probleme mari, dar lumea proasta face misto... E si mai ieftin, si mult mai bun, e o masina gandita. Chiar daca e "dacia neamtului", isi respecta cumparatorii, si imbunatateste continuu toate tehnologiile folosite, mentine costurile scazute, etc.