In cartea masinii tale (cartea de identitate ) sau pe certificatul de inmatriculare scrie undeva ce tipuri de anvelope sunt omologate pentru masina ta, pe acelea sa le iei de ex. un caz arhicunoscut pentru jantele pe 16 inch este 205/50/R16
Vezi ce scrie acolo pentru anvelopele tale si mai ales daca apare acest R17 adica daca ai omologare pentru masina ta, de ex. am avut o masina care avea omologare pentru doua tipuri de diametre de jante si anvelope unele pe 16'' si altele pe 18''.
Tine seama ca daca pui dimensiuni gresite de jante si anvelope si sa zicem ca se potrivesc pe butucul masinii, kilometrajul nu v-a mai indica corect viteza cu care circuli datorita senzorilor ABS dupa care isi iau datele necesare.
Nu-s mare cunoscator am zis ce mai stiu si eu.
Sunt sigur ca sunt destule magazine care vand doar anvelope care te pot sfatui sa alegi corect ce anvelope sunt cele mai potrivite pentru masina ta in functie de raport-pret-calitate.
Sfatul meu sa alegi ceva premium indiferent ca ca e vorba de anvelope de iarna sau vara, pentru ca diferenta de franare si de aderenta este enorma intre anvelope PREMIUM si anvelope no-name si in franare si in orice.
Eu la cele de vara am anvelope premium michelin iar cele de iarna am luat cu o clasa mai jos de premium dar tot ceva bun.
Asa te sfatuiesc si pe tine sa cumperi ceva scump si bun.
Sunt destui dobitoci care dau 30.000 de euro pe o masina second hand si apoi cumpara anvelope uzate de la vulcanizari, niste tampiti! Ori pui lucru nou ori deloc.
Si decat sa pui ceva uzat dar de firma mai bine mergi pe anvelope clasa mai jos de premium dar as fie noi, noul e nou.
Unii nu inteleg asta si le dau de mancat paine unora care aduc cu TIR_ul anvelope uzate din tarile Occidentale pe care aia pur si simplu le dau pe degeaba, imi este sila de astfel de soferi.
Nu ai bani sa iti intretii masina, mergi pe jos!
Multumesc pentru apreciere, cum ziceam consulta mai multe magazine fizice care se ocupa cu vanzarea de anvelope si in functie de tipul masinii(sport, de familie, de drift, de drag race, de plimbari ocazionale ) tale si ce vei face cu ea iti pot recomanda ei un anumit brand, de ce zic asta ca conteaza in afara de diametrul anvelopei foarte mult si indicele de viteza de exemplu, indicele de sarcina-cu alte cuvinte ce greutate poate sustine o anvelopa, ele sunt foarte importante si in cazuri de alegeri proaste pe unii i-au costat viata iar pe altii pierderea certificatului si amenda.
Adica daca eu am o masina capabila sa ruleze cu 280 km/h si aleg un indice de viteza al cauciucului de maxim 250 km/h, anvelopa aia dusa la extrem pe un circuit lung sa zicem se va distruge si o data cu ea si viata este pusa in pericol, la fel si cu indicele de greutate daca anvelopele pe spate suporta fiecare 500 kg si eu pun 700 iti dai seama ca se intampla ceva rau.
De asemeni nu in ultimul rand este foarte important DOT-ul anvelopei el are o combinatie care in cele mai multe cazuri are 4 cifre, primele 2 semnifica lotul de fabricatie si urmatoarele 2 anul de fabricatie al anvelopei. Este important sa avem un dot cat mai recent, bine este stiut faptul ca anvelopele daca le tii in conditii corecte de depozitare pot tine 5-6 ani fara probleme, apoi chiar de nu-s rulate fizic isi schimba compozitia chimica si numai sunt bune de nimic, dar asta nu o stiu meltenii care cumpara anvelope de la vulcanizari! Dar cand cumperi ceva nou nu are cum sa fie decat un lot vechi de maxim 1 an sau de cateva luni de zile ceea ce nu este deloc rau.
Chiar nu ai pentru ce, in fond pentru asta este TPU creat sa dam informatii cand le stim.
Salut, poti vedea pe https://www.janta.ro/wheelsportal/84677/start ce se potriveste cu aceste jante, ai un configurator de roti complete si gasesti exact ce marimi ai nevoie pentru anvelope.
https://www.janta.ro/wheelsportal/84677/home
YoyoXender întreabă: