Acel bec cu bateria este martorul de incarcare. El nu iti spune ca e o problema la baterie, ci ca incarcarea nu functioneaza corespunzator. Este logic sa fie aprins atunci cand pui contactul fara a porni motorul, pentru ca motorul fiind oprit alternatorul nu produce curent, deci nu incarca bateria. Dupa ce pornesti, martorul se stinge imediat, alternatorul fiind antrenat de cureaua de accesorii incepand sa isi faca treaba.
La fel se intampla si cu becul de la ulei. Cand acesta se aprinde inseamna ca presiunea uleiului este foarte scazuta. Cat timp motorul este oprit, pompa de ulei nu functioneaza, deci logic ca nu are de unde sa fie presiune, deci martorul se aprinde.
Ca si regula generala, indiferent de masina, martorii rosii si portocalii trebuie sa fie stinsi cand motorul este pornit. Aprinderea unui martor de culoare rosie indica o defectiune care nu permite deplasarea, iar unul galben/portocaliu indica defectiuni care permit deplasarea fara probleme. Ceilalti (verzi, albastri) sunt doar de informare.
Becul de baterie, check engine si ulei raman aprinse cand e contacul pus.
Difera de la masina la masina. E o problema cand martorul de baterie ramane aprins dupa ce pornesti motorul. In concluzie, nu e nimic in neregula cu masina ta.
Din cate stiu asta inseamna ca se alimenteaza masina dar nu-s sigura...