| EightComb123 a întrebat:

Salutare!
Acum ca e rece afara, cand pornesc masina imi tipa senzorul de la temperatura apei si imi licare intermitent un bec de culoare rosie cateva minute.
Si daca conduc masina 20-30 minute abia se ridica acul la 65 dupa care se duce pe zero de tot. care ar fi cauza si ce ma sfatuiti sa fac?
Seat leon 1m 1.9 tdi ALH din 2001

9 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Ai lichi de răcire? Care bec rosu se aprinde?

| EightComb123 explică (pentru regis):

Salut am lichid de racire, becul asta https://ibb.co/Xst5HCS

| EightComb123 explică (pentru EightComb123):

Becul de la temperatura, se aprinde intermitent cateva minute

| relian a răspuns:

Becul ala te avertizeaz ca temperatura lichidului de racire este f scazuta, doar atit spune, asta in caz ca nu esti atent si nu toti se uita la ceasuri in bord.
Becu ala si sunetul de aia is acolo, sa trezeasca pe unia care viseaza, ori care conduc si stau cu ochii in pieptul fetei din dreapta laughing

Care ar fi cauza? Prima data verifica, sau schimba termostatul, aia este cea mai comuna cauza, pentru problema asta. Termostatul este posibil sa nu mai inchida si asa apa circula prin radiator, afara e ger, tem coboara si mai mult.
De asemenea ar putea sa fi si senzorul ce indicat temp defect.Dar odata ce tem urca, apoi coboara, mai mult ca sigur termostatul este problema.

regis
| regis a răspuns:

Ori ai un contact imperfect la senzorul de temperatura, ori este defect senzorul. S-ar putea si senzorul de nivel sa funcționeze aiurea, dar asta ar genera si mesaj pe computerul de bord, daca ai.
Cred ca nu ar strica nici o spalare a sistemului de racire si schimbarea antigelului, suspectez ca problema nu este intr-un singur loc.

| EightComb123 explică (pentru regis):

Si asta ar determina pornirea mai greoaie a masinii? Cu cat e mai rece afara, cu atat porneste mai greut

| EightComb123 explică (pentru relian):

Si pornirea tot mai greoaie a motorului la temperatura tot mai rece e din cauza termostatului? Ce recomanzi, sa schimb antigel si termostat?

| relian a răspuns (pentru EightComb123):

Pornirea nu are a face cu termostatu. Orice masina prima data cand pornesti, motorul este rece, asa ca nu are legatura termostatul sau temperatura motorului cu pornirea.

Daca porneste greu, ai alte probleme, gen bujii, alea incandescente, sa nu fie bune, asta daca masina e diesel, sau alte cauze.

Daca schimbi termostatul obligatoriu va trebui sa pui si antigel, pentru ca atunci cand schimbi termostatul, apa din motor sau antigel ce spui, se va pierde, asa ca vrei nu vrei, antigel trebuie sa pui altul.

Dar schimbarea termostatului, nu te va ajuta cu pornirea, te va ajuta doar cu lumina aia ce se aprinde si tiuie ce spui.Motorul va functiona la temperatura optima la care a fost facut, cam asta va fi.

Legat de pornire, poate fi de la baterie, sa ai bateria slaba, de ce o fi bateria slaba, ori ca e veche, sau alternator defectuos etc, is alte cauze pentru pornirea greoaie, acolo trebuie la fel verificate anumite componente ce tine de pornire, cum ar fi bujiile alea ce am spus, alimentarea, partea electrica.

Ce recomand? Recomand sa mergi la un mecanic, eu am spus posibile cauze la ce ai spus tu ca se intampla.
Deci daca la bord apare lumina aia si tiuie, acul e jos, cam aia arata ca ori termostatul, ori sensorul care indica temperatura is defecte.

Sa afli exact care ar fi defect, trebuie sa le verifici.

Ce recomanda? Ori sa verifici tu, asta daca te pricepi, ori sa mergi la un mecanic sa verifice astea, sensorul si termostatul.

Termostatul ai putea sa verifici si tu, sa pui mina pe conductele alea, pe furtunele ce intra si iese din radiator spre motor, asa vei simti cum sunt acele furtune.
Daca is fierbinti, atunci termostatul este in regula, asta arata, daca is reci ca gheata, vorba vine, ar fi termostatul.

Daca furtunele alea ce am spus mai sus is fierbinti sau f calde, atunci problema ar fi de la sensorul ce indica tie tem in bord, ala sa fie defect
, sa functioneze defectuos.

De aia spun posibile cauze, de aia zic trebuie verificat, iar daca nu te pricepi tu, cel mai indicat sa mergi la un meserias care se pricepe sa verifice si evenatual sa si rezolve.

regis
| regis a răspuns (pentru EightComb123):

Da, si pornirea greoaie poate fi de la senzorul de temperatura. Pe vremuri masinile aveau soc, care trebuia tras iarna pentru o pornire mai usoara, acum amestecul combustibil-aer este adaptat de mai multe ori pe secundă de catre calculatorul motorului, tinand cont de mai multi factori, inclusiv temperatura motorului. Cat timp senzorii transmit valori eronate (de obicei extreme), amestecul este gresit, motorul nu are putere, porneste greu, merge neregulat, consuma mult, scoate fum samd.