anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare.
Acum ceva timp mi s-a răsturnat scuterul, un piaggio free 50cm3 de atunci nu a mai pornit, ce problema ar putea avea? M-am pus sa-l repar dar nu ii dau de cap, niste sugestii?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

La benzina si scanteie sunt doua reglaje care fac diferenta intre bujie uda, sau motor pornit.
In cazul benzinei e raportul de amestec cu aer, in cazul scanteiei este avansul.
Avans probabil nu poti regla, daca ai modul CDI, asa ca mai conteaza doar sa fie scanteia buna, alb-albastruie, nu galbena, apoi treci la alimentarea cu benzina... Unde trebuie meserie, ca sa faci ceva. Daca se uda bujia, cauta reglajele pe internet, si vezi cum poti reduce cantitatea de benzina pe care o elibereaza carburatorul.
Daca bujia nu e uda... mergi la un mecanic.
Oricum, la carburator daca te bagi ca amator, s-ar putea sa te refuze si mecanicii pe urma, trebuie ureche foarte buna ca sa faci ceva, iar un motor care nu porneste este o pierdere mare de timp, daca e dereglat carburatorul de cineva, ori de accident.

5 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Te-ai pus sa-l repari, dar tu nu stii mecanica. Dragut.
Ia pe rand cele 3 elemente importante:
1. benzina
2. scanteie
3. compresie
Una din ele probabil lipseste.

| Numereal69ulfilas a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Având in vedere ca acum câțiva ani i-am schimbat motorul cu tutoriale de pe Youtube si a mers, cred ca s-a lipit ceva din bazele mecanicii si de minelaughing)
Benzina are, compresie face, scanteia m-a si curentat, dar acum habar n am unde e problema, îți dau putina dreptate la partea cu mecanica laughing

| Numereal69ulfilas a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Într-adevăr, bujia se uda, șocuri nu a avut, la răsturnare, mersi mult de răspunsuri!

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Numereal69ulfilas):

La benzina si scanteie sunt doua reglaje care fac diferenta intre bujie uda, sau motor pornit.
In cazul benzinei e raportul de amestec cu aer, in cazul scanteiei este avansul.
Avans probabil nu poti regla, daca ai modul CDI, asa ca mai conteaza doar sa fie scanteia buna, alb-albastruie, nu galbena, apoi treci la alimentarea cu benzina... Unde trebuie meserie, ca sa faci ceva. Daca se uda bujia, cauta reglajele pe internet, si vezi cum poti reduce cantitatea de benzina pe care o elibereaza carburatorul.
Daca bujia nu e uda... mergi la un mecanic.
Oricum, la carburator daca te bagi ca amator, s-ar putea sa te refuze si mecanicii pe urma, trebuie ureche foarte buna ca sa faci ceva, iar un motor care nu porneste este o pierdere mare de timp, daca e dereglat carburatorul de cineva, ori de accident.

| alex495 a răspuns:

Verifica tot ce tine de aprindere, bujii, poate un fir rupt nu stiu

| Numereal69ulfilas a răspuns (pentru alex495):

M am gândit la asta, compresie am observat ca are, i-am schimbat si bujia, îmi era sa nu aibă probleme cu segmenții