anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare am început și eu școala auto cu cel mai bun instructor din oraș. Problema mea se prezintă astfel la schimbarea vitezelor 1-2 (momentul în care apăs ambreiajul să schimb) motorul dă un șoc zguduitor, nu cred că reușesc să sincronizez piciorul stâng cu cel drept, acestă problemă se prezintă doar la schimbarea din treapta 1 la treapta 2 de viteză în rest 2-3 sau 3-4 nu am această problemă.
Cum să acționez mai corect pedalele astfel încât la schimbarea din treapta 1 la treapta 2 să elimin acel șoc (șocul apare atunci când apăs ambreiajul)

9 răspunsuri:
| K0sti a răspuns:

Raspunsul ti-l va da "cel mai bun instructor din oraș"!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Mda, dânsul zice că trebuie să fac o mișcare sincronă între piciorul drept și cel stâng, dar eu nu reușesc asta.

| vladeusebiu a răspuns:

Salutare multa bafta in obtinerea permisului de conducere. Ideea e urmatoarea pe ce masina faci scoala? Daca faci pe renault sau dacia logan aceastea se smucesc putin la schimbatul treptelor mai ales ca tu esti incepator. In ceea ce priveste schimbatul vitezelor se face asa: Ai pornit motorul ai bagat in treata 1 de viteza ridici ambreiajul concomitent cu apasarea acceleratie(aceste lucruri se fac fin si concomitent)dupa ce pleaca masina ridici complet piciorul de pe ambreiaj accelerand in continuare cand ajunge la 3000 de ture iei piciorul de pe acceleratie asta se poate face si brusc apesi ambreiajul(poti sa-l apesi si „brusc„) bagi viteza a 2 si tot asa comcomitent cu acceleratie ridici ambreiajul si tot asa. Indicat e sa inveti sa conduci masina cu turatii intre 1500-2000. Nu sub 1500 ca taximetristii ca va fi subturat si nu peste 2000 ca va fi turat. daca nu ai inteles zi-mi si iti explic altfel. bft

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde mult de masina pe care o conduci. Eu am facut scoala pe Logan diesel, si stiu ca m-am chinuit ceva, pana am reusit sa schimb lin. Dar smucitura aparea cand ridicam din nou ambreajul, nu cand il apasam, fiind o cutie ceva mai 'neslefuita', iar motorul mai putin flexibil. La masina unui coleg, Aveo 1.4 benzina, am avut alta problema, similara cu a ta: motorul ala ramane accelerat putin in gol, lucru care strica sincronizarea dintre ambreaj si acceleratie. Mai exact, prima data cand am condus-o, eu lasam acceleratia pentru a schimba, ea inca se accelera, se tura putin in gol, iar cand lasam ambreajul si incepeam sa accelerez din nou, motorul se 'prindea' cam greu, nu raspundea la acceleratie si facea intai frana de motor, apoi incepea sa traga brusc. A 2-a oara cand am condus-o, n-am mai avut problema asta, pentru ca stiam deja cu ce am de-a face, si probabil am schimbat vitezele mai lent.
Tu cred ca lasi acceleratia prea repede, iar masina trece brusc in frana de motor, apoi, cand calci ambreajul, se 'taie' frana de motor brusc, lucru care face smucitura si mai enervanta. Incearca sa lasi acceleratia mai fin, in momentul in care incepi sa calci ambreajul. Mai exact, un sofer cu experienta invata reactia masinii la lasarea acceleratiei (intarzierea pana la frana de motor), si sincronizeaza acel moment, cu apasarea pedalei de ambreaj pana in punctul in care acesta deconecteaza motorul de transmisie.
Deci, smucitura pe care o faci tu, este o frana de motor 'brutala', pe care o poti evita, apasand ambreajul un pic mai repede, si eliberand acceleratia un pic mai progresiv, nu brusc.
Din ce spui tu, cred ca e vorba de o masina diesel, ele au frana de motor mult mai puternica, si trebuie sa te porti foarte fin cu pedalele cand treci de la accelerare la mersul in gol, sau 'pe liber'.

| vladeusebiu a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Depinde de masina pe care face scoala daca e motor francez smuceste eu la audi a6 motor 2.5 dau drumu brusc la acceleratie cand schimb si nu smuceste nimic.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru vladeusebiu):

Proasta prejudecata... Motoarele pe benzina de la Renault, de exemplu, sunt foarte finute, nici gand sa smuceasca. Si eu, am avut problema pe Loganul scolii, pentru ca invatasem sa conduc pe Dacia 1300 cu motor frantuzesc, si la aia las acceleratia cum vreau, si eliberez ambreajul brusc in viteza, fara sa se simta nici un soc. Un prieten cu Golf 4 ALH, se oftica cand dadea altcuiva sa conduca, ca bruscau la schimbatul vitezelor. Si aia trebuie tinuta fin din ambreaj, altfel pica in frana de motor prea repede, si smuceste.
Oricum, eu consider smuciturile astea, niste erori de pilotaj. Dupa ce aduni experienta la volan, si conduci diferite masini, nu mai exista "mi-a murit motorul ca nu cunosc masina", sau "nu pot sa schimb fara sa smucesc, ca asta are ambreaju altfel".

| vladeusebiu a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Motor pe benzina de la renault nu am condus am facut scoala pe logan 1.5 dci, am avut laguna 1.9 dci si am condus un scenic tot 1.9 si smuceau si chiar si dupa ce le invatai la ambreiaj si acceleratie tot mai scapai cate o smuceala mica.

| DanielCD a răspuns (pentru K0sti):

Corect! La ce draq mai dau banii pe scoala cand se asteapta sa invete de pe net!

| K0sti a răspuns (pentru DanielCD):

Greu! sad