| Horica00 a întrebat:

Am mostenit o masina, mai exact un Daewoo Cielo Executive din noiembrie 2005 cu doar 50.000 km la bord (proprietarul mergea cu ea doar odata pe saptamana pana la piata si inapoi,practic masina nu a iesit din oras,decat odata sau de doua ori). Avand in vedere kilometrajul, fireste ca masina ruleaza excelent din toate punctele de vedere, sincer nici eu nu ma asteptam la asa ceva de la un Cielo.Chiar si consumul este unul multumitor, intrucat pot merge atat pe benzina cat si pe GPL, butelie schimbata in 2015 si valabila inca 7 ani.Deci in afara de revizii si alte maruntisuri precum schimburi de consumabile masina nu a avut alte interventii.Si interiorul este pastrat foarte bine,chiar ca nou as putea spune (in masina nu s-a fumat iar scaunele au avut dintotdeauna huse,pe care le-am dat jos cand am preluat-o). Acum problema ei cea mai mare este rugina, problema care pare sa fie destul de serioasa:aripile spate au foarte mari probleme pe la arcade si pe la oale, pragurile si portierele nici nu mai spun iar pe aripa fata dreapta incepe sa se cam umfle vopseaua.Nici pe dedesubt treaba nu sta tocmai bine.Alta problema este AC-ul, care nu mai functioneaza.Am dus masina la un service sa imi faca o conbstatare si o estimare de costuri, care ar ajunge undeva la 4000 de lei pentru vopsit integral si 3000 de lei partea de tinichigerie,insa au zis ca nu ma sfatuiesc sa ma apuc de ea intrucat orice as face,rugina tot va aparea la un momentdat,zicandu-mi ca rugineste din interior spre exterior, si nici piese nu prea se mai gasesc pentru aceasta masina, iar ce se mai gaseste are o calitate execrabila.deci ar insemna bani aruncati pe fereastra.La instalatie de aer conditionat nu s-a mai uitat nimeni dar ei cred ca ar fi vorba ori de niste conducte,care se rasufla si mai apoi se sparg, ori de radiator sau de compressor, reparatii care ar ajunge si astea undeva la 1000-1500 de lei, in functie de cauza exacta.In final,sfatul alora de la service a fost sa o vand pe piese sau intreaga,deoarece are foarte multe piese bune, cu exceptia elementelor de caroserie. Faza e ca expira ITP-ul in doua saptamani si ar cam trebui sa ma hotarasc ce fac cu ea, ca mai am o masina iar nu asta este neaparat necesara daca nu se poate repara astfel incat sa fie ok si mai ales las un pret acceptabil.Voi ce ma sfatuiti?

4 răspunsuri:
| romeo78 a răspuns:

Nu vă cunosc orașul, dar știu că există o asociație a automobilelor de epocă, cluburi ai pasionaților de Cielo. Sfatul meu este să încercați să găsiți un pasionat de Cielo. Ar fi păcat să dispară acest model de pe drumurile patriei.
Oricum, mi se pare că și-au cam bătut joc cei de la service, iar cu aerul condiționat, nu cred că e apocalipsa după cum au declarat cei de la service!
Acum, dumneavoastră alegeți, dar priviți la ce valoare au ajuns vechile Dacia 1100, 1300, moștenite, bine îngrijite, care aveau mult mai multe probleme, inclusiv cu rugina.
Iar, ca să înțelegi că și-au bătut joc de dumnevoastră, modelele Cielo au fost produse în Coreea de Sud, de firma Daewoo, după o licență Opel, a modelului Kadett E, produs între anii 1985-1986. Deci, anumite elemente de sub caroserie, motor, aer condiționat, pot fi folosite de la modelul geamăn Kadett.
Succes!

| Horica00 explică (pentru romeo78):

Nu stiu ce sa zic…...asta e Cielo Made in Ro, exemplare care au avut tabla extrem de proasta si multe alte minusuri fata de cele produse in vremea de glorie a modelului. Oricum majoritatea sunt intr-o stare jalnica, deci nu stiu ce sanse am sa gasesc ceva de la alte masini, in special de la Kadett E, care e o raritate

suntserios
| suntserios a răspuns:

Scăpa cât mai repede de ea ca nu are niciun rost sa bagi bani într o mașină atât de veche dacă nu cumva ești un pasionat de marca și vrei sa o restaurezi complet

| romeo78 a răspuns (pentru Horica00):

E mași a dumneavoastră, deci decizia vă aparține.
Dumneavoastră decideți, dar repet, căutați un club al celor pasionați de Cielo și cineva îl va salva.
Marca și modele Dacia din anii de început al firmei sunt extrem de căutate, apreciate.
Așa va fi și cu Cielo, doar că nu a venit timpul.