Iti intra in limp mode. Turbinele de la 1.9 TDI au un actuator mecanic, care actioneaza palele (geometria). In timp, acesta se blocheaza, in majoritatea cazurilor deschis (cu turbina data blana).
Cat timp mergi incet, nu ai nici o problema. In momentul in care prinzi viteza aia, motorul are arderi puternice, deci debit mare de gaze de esapament, care invart turbina cu putere, iar aceasta ajunge la o presiune prea ridicata. In mod normal, acel actuator deviaza gazele pe langa palele turbinei, ca sa nu mai creasca presiunea generata de turbina; cand acesta e blocat, presiunea devine periculos de mare, calculatorul motorului sesizeaza asta, si intra in "limp mode", adica un regim de protectie, care reduce drastic cantitatea de motorina (debitul) livrata motorului.
Daca faci o diagnoza, probabil vei gasi o eroare cu "positive deviation", adica ceea ce am povestit eu aici.
Trebuie inlocuit acel actuator, si te sfatuiesc sa mergi intr-un service bun, ca daca nu ma insel, trebuie si reglata geometria turbinei, cand umbli la actuator. Dar e posibil sa ma insel.
Am un amic care o patit aceeasi treaba cu un golf 4 1.9 tdi 90cp.Masina intra in limp mode la viteza aceea.Adica ea considera ca motorul are o problema si de aceea limiteaza puterea. Acest limp mode dispare cand repornesti motorul.Din ce stiu ar putea fi doar un furtun de vacum ce provoaca aceste simptome, in alte cazuri probleme cu turbina. Recomandarea mea este sa eviti pana o duci la mecanic sa verifice.
Multumesc pentru raspuns. Cineva mi-a spun ca 90% este de la debimetru aer (senzor debit aer) care este pozitionat la iesirea din filtru de aer catre turbina.
Cel mai probabil un senzor sau un furtun dupa mine. masina mea (bora 1.9 tdi 101cp), ii murea motoru fara motiv in mers. motivul era un senzor de 150 lei. dupa inlocuirea lui nu am mai avut probleme de 15.000.
Am fost azi la mecanic si i-am explicat ceea ce s-a intamplat cu masina. Am uitat sa specific in intrebarea mea ca, si consumul a crescut enorm. Fac din 3 in 3 saptamani drum in Austria. 630 km si consumul era 47-49 litrii motorina. Acum cand m-am intors si am avut aceasta problema cu masina, a consumat 58 litrii.
Mecanicul mi-a spus inainte sa faca o diagnoza ca sigur este debimetru aer ``Mass Air Flow Sensor``. Intr-adevar dupa diagnoza, singura eroare era acel debimetru Mi-a spus ca se poate curata dar el nu garanteaza pentru asta. O sa cumpar unul nou care costa in jur la 250 lei.
Daca ti-a crescut consumul, si nu era eroarea de care am spus eu, probabil e debitmetrul.