Ești sigur că roțile sunt echilibrate? N-ar fi rău să verifici și bara de direcție, bieletele, brațele, chiar și cauciucurile - uneori, dacă sunt mai vechi, apar mici umflături. Unghiul de fugă este și el important, altfel ți se tocesc pe o parte și duc la aceleași simptome, cu timpul.
Pai mergi si le echilibreaza. E cel mai simplu lucru pe care il poti face.
1. Viteza maximă pe autostradă e 130 km/h
2. Vibrațiile în volan sunt de la roți neechilibrate, dar posibil și de la o punte spate cu suspensie tip bară de torsiune care nu a fost întreținută corect. Probabil de aia ți s-a spus că trebuie schimbată. Vestea bună este că se pot recondiționa. La o fracțiune de preț față de una nouă.
Eu echilibrez rotile la fiecare 15-20.000 km, la un tip de treaba care verifica si jantele daca au cea mai mica problema, posibil sa ai o janta stramba sa ti-au sarit plumbii de echilibrare.
Eu am fost la un service AD garage renumit si le-am zis ca la 140-150 la o Octavia 4x4 imi joaca spatele.
A iesit dintr-o groapa un mujist mic cu ochelari si mi-a zis ca viteza legala este 130 km /h
Imi venea sa-i arunc cu ceva in capul ala mic.
Am fost dupa aceea la un service de cartier si in 30 de minute aveam masina ok, erau doua bucse de pe puntea spate.
In prima faza, anvelopele sau jantele produc vibratiile.
Insa asta nu se intampla din senin, trebuie ori sa fie anvelope foarte proaste, ori sa fi lovit rotile puternic, si sa fi indoit eventual si ceva de la suspensie.
Mergi la un service cu stand de geometrie si vezi ce abateri ai, si daca se pot corecta. S-ar putea sa ai rotile incrucisate, lucru care duce la uzura rapida a anvelopelor si vibratii mari la viteza.
Presupun ca ai echilibrat anvelopele noi de pe fata.
Dar unde sofezi tu cu 140km/ora?
In Romania viteza maxima este 130 pe autostrada!
Vrei sa zbori sau sa omori pe cineva?