Eu stiam sa conduc, aveam deja bazele unul stil de sofat, cand am mers la scoala de soferi.
Mi-a fost aproape la fel de greu ca si cand n-as fi condus niciodata; aveam niste apucaturi proaste, tot condusul meu era diferit de ceea ce vroia instructorul sa ma invete. Asa ca, primele sedinte au fost si la mine stresante, ma simteam prost, iar instructorul isi punea mainile in cap (om calm si el).
Ai rabdare, o sa incepi sa ai progrese, si incet incet se va transforma in placere condusul. Abia dupa ce iei permisul si circuli putin singur (iti recomand sa iesi seara, pe trafic lejer), o sa reusesti sa fii relaxat.
Pana atunci, nu poti fi relaxat, cand condusul implica atatea manevre, pe care trebuie sa le faci din reflex, iar tu nu ti-ai format inca reflexele, gandesti fiecare mm apasat/ridicat de pe fiecare pedala.
Pe langa atentia necesara traficului (ceva nou si solicitant pentru tine), mai ai de invatat si masina, e imposibil sa fii relaxat, cand corpul tau are atatea de facut, atat cu membrele, cat si cu mintea. Dupa ce se formeaza reflexele unui sofer cu ceva experienta, te vei uita doar pe unde mergi, la restul n-o sa te mai gandesti, o sa ai mintea concentrata doar pe trafic, restul le vei face fara sa-ti dai seama.
Succes!
Stiu, dar mi se pare ca ar trebui sa prind mai repede. Ma gandesc ca nu-i mult pana la traseu si in ritmul asta...Intelegi ce vreau sa spun.
Ai 4 sedinte, relaxare la volan apare dupa ce faci primii 2000-3000km macar
Oh,cand conduci gandeste-te ca lumea iti apartine.Si daca o sa pici examenu de condus mai sunt si alte sanse de al da tu stai linistit, dar nu calca oamenii sau sa treci pe rosu. Cand pornesti ai sentimentul de parca nu poti si o dai in bara nu? stiu! tu ttrebuie sa crezi si sa stii ca poti, ia sa incerci
Pai sper sa reusesc treptat sa ma controlez, la traseu politistul te simte si daca nu esti sigur pe tine si pe ce faci...papa! Eu vreau sa invat, imi dau silinta, nu tratez cu indiferenta, asa ca sper sa imi revin cat de cat in urmatoarele sedinte
In primul rand incearca sa stai cat mai confortabil si sa nu stai incordat sau sa te incrunti. pana la urma nu te omoara nimeni daca gresesti eu am obs asta si la oamenii cu experienta ca mai gresesc cate o data...
Tocmai ce am venit de la alta sedinta. Am reusit sa pornesc o data asa cum trebuie, yay Dupa cum ai zis, eu momentan gandesc fiecare milimetru al pedalei de ambreiaj si atunci cand am oprit si trebuie sa pornesc iar, mi-e frica sa il las prea mult sa nu imi moara motorul. Am observat ca il ridic pana vad ca tremura masina si apoi apas acceleratia asa, mai cu curaj. Mai e faza ca nu sunt suficient de atent la indicatoare. Incerc sa fiu atent si la masina si la indicatoare si si la cei care circula in jurul meu, dar momentan nu prea pot sa imi distribui atentia la toti si toate.
Experienta se castiga ea cu timpul, dar totusi, iti trebuie ceva habar la traseu. Dupa cum ai zis, sper sa incep sa am progrese pe care sa le observ si sa fiu mandru de mine, sa prind curaj
Stai chill cu indicatoarele, eu 'le-am descoperit' dupa cel putin un an de condus
Stiam ce semnifica, dar in afara de trecerile de pietoni, si poate cate un STOP din cand in cand, nu ma uitam deloc la ele, ca am condus pe drumuri pe care le cunosteam foarte bine, stiam ce am de facut. Abia dupa ce am iesit din zonele cunoscute, si am facut cateva drumuri din necesitate, pe unde n-am mai fost niciodata, am invatat sa ma las ghidat de semnele de circulatie.
La plecarea de pe loc, atunci trebuie sa accelerezi, cand simti ca ambreajul a inceput sa cupleze motorul la transmisie; daca accelerezi prea devreme, ridici turatia la care se face plecarea, si desi teoretic ai mai multa putere, practic trebuie mult mai multa finete la ambreaj, altfel o bruschezi.
E foarte bine cum faci acum, accelereaza cand simti ca tremura putin. Asa poti face si plecarile mai rapide, accelerezi mai mult, dar tot dupa ce ai ridicat ambreajul pana la punctul la care incepe sa tremure putin. Nu accelerezi dinainte, ca mai rau te incurci. Iar in timp, nu mai trebuie sa fii atent cand tremura, vei invata masina si vei sti din reflex cam cat trebuie sa ridici pedala de ambreaj pana la acel punct, stii cat trebuie sa accelerezi ca sa pleci cum ai nevoie. Dupa ce prinzi experienta pe o masina mai prinzi ocazia sa conduci si altele, te chinui putin cu ambreajul si cuplul motorului la plecare, pana iti faci un sistem de calcul (n-am gasit alta denumire ) al reflexelor, si ai sa vezi ca pleci cu orice cazan de pe loc, indiferent ca-i diesel, pe benzina, 1.0 sau 3.4.
George18011993 întreabă: